Wysłany: 18-11-2013, 10:49 Likwidacja stacji Modła
Jak w temacie, PLK właśnie rozpoczęa proces który ma wyłonić wykonawcę który dokona likwidacji tej stacji.
Czyli będzie zwykły przystanek osobowy, najprawdopodobniej bez mijanki...
I tak to dziwnie wyglądało, mała stacyjka pośrodku lasu a na niej zawsze stał jakiś dyżurny z lizakiem
Wiadomo dokładnie kiedy stacja zostanie zamknięta?
Może i mała stacyjka po środku lasu ale nie wiem czy likwidacja jest dobrym pomysłem. Jest to linia jednotorowa i po likwidacji stacji w Modłej powstanie 24 kilometrowy szlak pomiędzy Rokitkami a Lesznem.
Zad.... totalne. Jadąc od wsi Modła nie można było trafić na stację. A były czasy gdy na stacji krzyżowały się dwa EC. Rarytas bo w tr. spalinowej.
A teraz pytanie - co z przejazdem kat. A przy nastawni wykonawczej ? Do kat B/C , do kat. D i 20 km/hm czy pozostaje jako A ?
To teraz szlak będzie Rokitki - Leszno Górne
rail_user, masz to w zamówieniu.
"1.7. przekwalifikować przejazdy kolejowe , w km 96,940 zabudować ssp kat.C ( urządzenia z odzysku ), w km 95,910 zrobić kat. C "
Szła tamtędy rozebrana linia kolejowa Bolesławiec Wschód - Modła to były czasy no cóż zginie kawałek kolejowej historii Dolnego Śląska.
Dokładnie rzecz ujmując to był fragment Kolei Lokalnej Bolesławiec - Modła (a po połączeniu Bolesławieckiej Kolei Lokalnej). Do 1945 nie była to stacja węzłowa, tylko stacja styczna kolei lokalnej z kolejami państwowymi.
Wiadomo dokładnie kiedy stacja zostanie zamknięta?
Może i mała stacyjka po środku lasu ale nie wiem czy likwidacja jest dobrym pomysłem. Jest to linia jednotorowa i po likwidacji stacji w Modłej powstanie 24 kilometrowy szlak pomiędzy Rokitkami a Lesznem.
Stacja ma być zamknięta do końca roku. Prędkość szlakowa 50km/h czyli jak coś wjedzie na szlak to przez pół godz. odstęp będzie zajęty. Mogliby pozostawić na stacji jeden tor z posterunkiem odstępowym.
To samo zrobili z Iłową grubo ponad 10 lat temu. To właśnie w Iłowej mijały się pociągi Zielona Góra - Jelenia Góra. Teraz jak EC Wawel jest opóźniony (dość często tak bywa), to np. pociąg z Jeleniej Góry do Żar potrafi utknąć w Ruszowie nawet na pół godziny....
Głupota do kwadratu. Mamy XXI wiek, a w PLK dalej redukcja kosztów odbywa się tylko poprzez dewastacje i niszczenie infrastruktury kolejowej, która przecież nie jest własnością dyrektora IZ Wrocław, który pod tą decyzją się podpisał. Ciekawe ile kosztowałoby dostosowanie stacji czy też mijanki w Modle do sterowania zdalnego z Rokitek, albo Leszna Górnego. To, że teraz na linii ruch jest niewielki nie oznacza, że może wzrosnąć, a potem będzie płacz, że linia się zatyka, nie mówiąc o tym że w razie zablokowania E-30 jest to przecież linia objazdowa.
No, ale kto myśli o takich rzeczach w PLK, jednocześnie idę o zakład że złom kolorowy z urządzeń srk itp. jest już pewnie podzielony między naczelników, znajomych złomiarzy, którzy w ten sposób sprywatyzowali niejedną już stację na Dolnym Śląsku...
Objazdową dla E30 to jest raczej 274 i 279. Ja na tej linii to wzmożonego ruchu nie widziłem nawet podczas modernizacji E30 ( l. 282 ). Większość jechała albo 274 albo 14 i 282. Czy się konuś podoba, czy nie linia ta obecnie ma marginalne znaczenie. I tu nie chodzi o te "kilka" kilo złomu tylko o etaty - redukcja o 10 (?) osób.
pewnie że ma marginalne znaczenie bo jak szlakowa 50km/h do samego leszna górnego to jaka tam ma być wielka przepustowość niech jeszcze zamkną rokitki i małomice to dopiero będzie linia magistralna! W latach 90-tych pomiędzy lesznem górnym a rokitkami były 2 mijanki: studzanka i modła. Po nowym roku nie będzie zadnej.
Objazdową dla E30 to jest raczej 274 i 279. Ja na tej linii to wzmożonego ruchu nie widziłem nawet podczas modernizacji E30 ( l. 282 ). Większość jechała albo 274 albo 14 i 282. Czy się konuś podoba, czy nie linia ta obecnie ma marginalne znaczenie. I tu nie chodzi o te "kilka" kilo złomu tylko o etaty - redukcja o 10 (?) osób.
No właśnie jeśli chodzi o etaty (przy pracy całodobowej to będzie 5 osób) to właśnie najlepszym rozwiązaniem jest sterowanie zdalne z istniejącej nastawni w Rokitach albo Lesznie Górnym. Etatów już nie ma, a przepustowość jest zachowana.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum