sheva17 a fakt zapomnialem jeszcze o E-6 i E-8. Tam tez mozna spotkac kilka sztuk ikarusów. No coz. Juz ci tlumaczylem ze jezdza one glownie po Tarchominie na liniach dowozowych do metra, gdyz sa to po 1. linie szczytowe ktore kursuja tylko w godzinach szczytu, po 2. nie korzystaja z nich matki z wózkami ani babcie, tylko ludzie dojezdzajacy i wracajacy z pracy. Dla matek z dziecmi i starszych pan mamy autobus 101 ktory kursuje co 10 minut i jezdzi dokladnie na tej samej trasie co E-6 i E-8 i 101 jest w 100% niskopodlogowe. Poza tym wiekszosc brygad na E-6 i E-8 tez jest niskopodlogowa a jezdza na tyle czesto E-8 np. co 4 minuty ze mozna przepuscic ikarusa i za chwile zalapac sie na autobus niskopodlogowy. po 3. juz ci pisalem ze ikarusy w MZA zostaly jedynie w zajezdni stalowa wiec na jakies linie trzeba je wysylac. Nie mozna ich wysylac na 160,190,512,527 bo to sa flagowe linie ZTM kursujace przez centrum warszawy, dodatkowo wspolnym trambuspaem na moscie slasko - dabrowskim gdzie jest zakaz dla ikarusow. Wyjatek stanowi linia 718 ale ona kursuje jezdnia dla autobusow na tymze moscie a nie wspolnym trambuspasem. Nie mozna ich wysylac takze na linie kursujace traktem krolewskim gdyz tam tez jest zakaz dla ikarusow, wiec te koncza swoj zywot na liniach dowozowych z tarchomina do metra. A poniewaz jak pisalem ikarusy sa tylko w zajezdni przy stalowej i to 12 sztuk wiec sa wysylane na linie obslugiwane przez ta wlasnie zajezdnie. Ikarusow z polskich miast Warszawa miala najwiecej nie mozna zatem bylo wymienic 800 autobusow w rok. Ikarusy sa sukcesywnie wymieniane od 2007 roku i zastepowane autobusowami niskopodglowymi i w roku 2014 znikna calkowicie z warszawskich ulic. Znowu pokazujesz swoja ignorancje na kazdym kroku. Krakow mial osiem razy mniej ikarusow niz warszawa bo tylko 100 sztuk, wiec wymiana ich zajela rok. Poza tym znowu wygazujesz swoja igorancje, bo niestety obecnie najwiecej ikarusow wciaz jezdzi w KZK GOP glownie w PKM Sosnowiec, PKM Gliwice, PKM Katowice. Moze sie tym zainteresuj. Nie dosc ze tam ciagle jest ponad 50 sztuk ikarusow, to wiekowo sa one o 10 lat starsze od tych warszawskich pochodza z lat 1985-1988. Ikarusy kursujace w komunikacji KZK GOP to stare lewarkowe ikarusy z przelomu lat 80. Ostatnie 12 sztuk warszawskich ikarusow to ikarusy z automatyczna skrzynia biegow dokladnie o 10 lat nowsze od tych GOPowskich bo pochodza z lat 1995 - 1997. Nie masz zadnych argumentow. Kazdy Twoj argument dotyczacy starych zdezolowanych autobusow jezdzacych po Warszawie wytrace w ciagu minuty, nie pisz juz nic wiecej na ten temt, bo w kolejnych postach pokazujesz tylko jak bardzo ten temat jest Tobie daleki. Co do ajentów pomieszales pojecia. Wszyscy przewoznicy Warszawscy niezaleznie czy ajenci czy MZA jezdza pod egida ZTM. ZTM zarzadza zarowno praca ajentow, MZA, praca tramwajow warszawskich, metra oraz SKM. Wiec nie wiem co miales na mysli piszac, za chwile bedzie nas wozic drogie ZTM? ZTM caly czas wozi warszawiakow i tylko ZTM, chyba miales na mysli drogie MZA - miejskie zaklady autobusowe. No coz to najwiekszy przewoznik swiadczacy uslugi transportowe zgodnie z umowa podpisana z ZTM, wiec ilosciowo autobusow MZA jest najwiecej, ale ajenci tez maja spory udzial w komunikacji warszawskiej. Jeszcze raz przypominam niezaleznie czy jedziesz autobusem MZA czy prywatnego ajenta jedziesz komunikacja ZTM.
Społeczeńtwo nam się starzeje i czas już ofertę komunikacyjną dostoswać do jego potrzeb, jeżeli to nie nastąpi zakorkuje się nam miasto, bo przy tak drogich bietach wielu woli już jazdę samochodem.
Z całym szacunkiem, ale komunikacja też nie powinna być optymalizowana głównie pod osoby starsze, bo to nie oni korkują miasto samochodami, tylko osoby w tzw. wieku produkcyjnym. Oni oczekują głównie transportu szybkiego i sprawnego, niekoniecznie niskopodłogowego. Komunikacja socjalna się finansowo nie utrzyma, bo tego typu osoby najczęściej nie płacą za bilety.
Juz ci tlumaczylem ze jezdza one glownie po Tarchominie na liniach dowozowych do metra, gdyz sa to po 1. linie szczytowe ktore kursuja tylko w godzinach szczytu, po 2. nie korzystaja z nich matki z wózkami ani babcie, tylko ludzie dojezdzajacy i wracajacy z pracy.
Jak rozumiem dzieci do szkoły jeździć już nie muszą, a może Twoim zdaniem każdy ma ją pod domem?
Cytat:
nie korzystaja z nich matki z wózkami ani babcie, tylko ludzie dojezdzajacy i wracajacy z pracy.
Bzdura. Kolega wczoraj pomagał jednej matce wnieść wózek do Ikarusa. Nie znasz tematu - milcz.
Cytat:
Znowu pokazujesz swoja ignorancje na kazdym kroku. Krakow mial osiem razy mniej ikarusow niz warszawa bo tylko 100 sztuk, wiec wymiana ich zajela rok.
I ma również znacznie mniejszy budżet niż Warszawa. Ikarusy przy takim budżecie to wstyd.
Cytat:
Poza tym znowu wygazujesz swoja igorancje, bo niestety obecnie najwiecej ikarusow wciaz jezdzi w KZK GOP glownie w PKM Sosnowiec, PKM Gliwice, PKM Katowice.
Porównanie bogatej Warszawy do Śląska jest co najmniej nietrafione.
Cytat:
Nie masz zadnych argumentow. Kazdy Twoj argument dotyczacy starych zdezolowanych autobusow jezdzacych po Warszawie wytrace w ciagu minuty, nie pisz juz nic wiecej na ten temt, bo w kolejnych postach pokazujesz tylko jak bardzo ten temat jest Tobie daleki.
Półki ci nie przeedstawiłeś żadnegoargumentu. To, że jest ich mało nie oznacza, że ich nie ma. Te pojazdy to bardzo poważna bariera dla wielu osób, a te trzeba jak najszybciej eliminować. Dlaczego Kraków przy proporcjonalnie mniejszym budżecie i proporcjonalnie mniejszej liczbie tych pojazdów z tym wyzwaniem sobie poradził a Warszawa nie? I wreszcie jaki masz interes by bronić ZTM?
Cytat:
Wszyscy przewoznicy Warszawscy niezaleznie czy ajenci czy MZA jezdza pod egida ZTM. ZTM zarzadza zarowno praca ajentow, MZA, praca tramwajow warszawskich, metra oraz SKM. Wiec nie wiem co miales na mysli piszac, za chwile bedzie nas wozic drogie ZTM?
Chodziło mi rzecz jasna o MZA. Ajenci mają tabór znacznie lepszy od miejskiego przewoźnika. Powiedz może czemu miasto stawia na drogie MZA i powoli zamierza z usług ajentów rezygnować skoro Ci są znacznie tańsi i wożą nowoczesnym taborem?
Cytat:
Z całym szacunkiem, ale komunikacja też nie powinna być optymalizowana głównie pod osoby starsze, bo to nie oni korkują miasto samochodami, tylko osoby w tzw. wieku produkcyjnym.
Widziałeś dane demograficzne? Od tego nie ma odwrotu. Niestety nasz mądrala z ZTM-u nie potarfi nawet spróbować pomyśleć jak dostosować komunikację dla potrzeb osób starszych. Poza tym z całym szacunkiem 67-latkowie dojeżdżający do pracy raczej nie będą w wysokiej formie fizycznej....Macieju nie nauczono Cię szacunku dla starszych w domu?
sheva17 Ajenci w Warszawie byli wprowadzani właśnie dlatego, że MZA mialo stary tabor, dlatego chcąc ograniczyc liczbe autobusów wysokopodłogowych ogłaszano przetargi na ajentów. Teraz ajenci mają już gorszy tabor od MZA, mimo że niskopodłogowy jest on stary i nie ulepszany, ajenci nie inwestują w tabor, gdyż po skonczonym kontrakcie ktory trwa na ogół około 10 lat przestają pełnić usługi na rzecz ZTM, gdyż umowa wygasa. MZA wymieniły cały tabor autobusowy dlatego tylu ajentów już nie potrzeba. Po drugie przestań kłamać. To że pomagałeś jakiej pani z wózkiem wejść do E-8 nie swiadczy o tym, że ikarusy są jakimś problemem dla warszawy. Bo nie są. Napisałem ile ich zostało w Warszawie. Pani z wózkiem mogła poczekać 4 minuty na kolejne E-8 które było niskopodłogowe lub pojechać 101, które jest niskopodłogowe. Jak można się zalogować na forum i kłamać jak Ty robisz. Wchodzisz na forum i Ty smiesz twierdzić ze ikarusy w liczbie sztuk 10 są jakims problemem komunikacyjnym dla Warszawy? Btak słów jest na to co Ty piszesz.Na siłe wyszukujesz problemy i nie mając żadnych argumentów odpisujesz na moje posty byle tylko cos pisać, że nagle ikarusy to jest problem dla warszawy. Chłopie weź się otrząśnij. Poza tym jak śmiesz pisać o jakichś dzieciach jeżdzący do szkoły. Kłamstwo i jeszcze raz kłamstwo. A co? dzieci nie potrafią wejść do ikarusa nawet jeżeli takowy przyjedzie na przystanek? Dzieci na ogół są młode i zdrowe i to nie jest dla żaden problem. Kolejne kłamstwo jest takie, że dzieci nie jeżdzą do szkoły E-8 bo ten autobus na tarchominie ma tylko dwa przystanki a nastepny trzeci już przy metrze młociny. Dzieci szkoły podstawowe i gimnazja mają na szczescie dwa kroki od domu a nawet jak podjezdzają autobusem to mają taki wybór autobusów kursujacych po tarchominie ulicą światowida, gdzie wszystkie linie poza E-8 są niskopodlogowe własciwie, że moga do szkoły podjechać sobie równie częstym 509 (100% niskiej podłogi) albo 518(100% niskiej podlogi) albo 101 ( 100% niskiej podłogi ), 186(99% niskiej podłogi), że nie muszą polować na Twoje E-8 akurat, bo pozostałe linie jezdza równie czesto. Poza tym tak jak pisałem na E-8 nie wszystkie brygady są wysokie a są one w mniejszosci wystarczy wejść na strone ZTM i zoabczyć. Dzieci którymi probujesz tu demonizować na tarchominie w godzinnach porannych mają srednio co 2 minuty autobus niskopodłogowy do szkoły żeby podjechac jeden czy dwa przystanki. A Ty twierdzisz ze ikarusy są jakims problemem bo sie pojawiaja na jednej linii z dziesieciu gdzie wszystkie pozostałe są w 100% niskie. Jak można tak kłamać. Wiesz, że nawet pasazerowie na profilu fajesbookowym ZTM nie podnoszą problemu ikarusów. Polecam wejść na ten profil i poczytać, ikarusów w Warszawie już nie ma, tak można już przyjąć i tego problemu też już nie ma. Od lutego 2014 będzie faktycznie na stanie MZA 100% niskiej podłogi, więc zamilcz na wieki, nie pisz kłamliwych postów więcej i nie obrażaj ludzi, bo posuwasz się za daleko.
Teraz ajenci mają już gorszy tabor od MZA, mimo że niskopodłogowy jest on stary i nie ulepszany, ajenci nie inwestują w tabor, gdyż po skonczonym kontrakcie ktory trwa na ogół około 10 lat przestają pełnić usługi na rzecz ZTM, gdyż umowa wygasa.
Nie opowiadaj bzdur. Jak się mają Ikarusy i Jelcze, którymi dysponuje MZA do tego co mają ajenci? Powtarzam nie znasz tematu - milcz.
Cytat:
Ajenci w Warszawie byli wprowadzani właśnie dlatego, że MZA mialo stary tabor, dlatego chcąc ograniczyc liczbe autobusów wysokopodłogowych ogłaszano przetargi na ajentów.
Ajenci są znacznie tańsi niż MZA, korzystanie z ich usług wiąże się ze sporymi oszczędnościami, a także z wyższym komfortem jazdy. Postawienie przez ITS na MAN-y było świetną decyzją, te autobusy w stołecznych warunkach sprawdzają się doskonale. Poza tym z całym szacunkiem średni wiek pojazdów posiadanych przez ajent ów jest znacznie niższy od tego w przypadku pojazdów MZA.
Cytat:
Po drugie przestań kłamać. To że pomagałeś jakiej pani z wózkiem wejść do E-8 nie swiadczy o tym, że ikarusy są jakimś problemem dla warszawy.
Umiejętność czytania ze zrozumieniem powinieneś nabyć po podstawówce, może trzeba pewną wiedzę uzupełnić? Pisałem przecież, że pomagał jej kolega czy masz jakąś dysfunkcję związaną z odbiorem tekstu? Tak Ikarusy to poważny problem, ponieważ obsługiwane przez nie kursy stają się niedostępne dla osób starszych, niepełnosprawnych czy też matek z dziećmi. Wstań wreszcie ze swojego urzędniczego fotela i postaraj się dostrzec problemy i pozwól, aby o problemach wypowiadali się pasażerowie, a nie opłacani przez nich urzędnicy. To właśnie niekompetencja i zwykła głupota tych ostatnich stała się przyczynkiem do skandali vide ten z próbą likwidacji linii E-2, gdzie interweniować i strofować urzędników z ZTM musiała Pani prezydent.
Cytat:
Btak słów jest na to co Ty piszesz.Na siłe wyszukujesz problemy i nie mając żadnych argumentów odpisujesz na moje posty byle tylko cos pisać, że nagle ikarusy to jest problem dla warszawy.
Obok problemów z tekstem masz też problemy z ortografią. Nazwy własne, nazwy miast piszemy z wielkiej litery, to też mówili w podstawówce. Przykro mi, że z urzędniczego fotela nie widzisz tych problemów, które dostrzeżono w Krakowie. Dlaczego tam nie olewają np. osób starszych i Ikarusy wycofali już dawno? Może czas uczyć się od kolegów z południa Polski?
Ikarusy są problemem komunikacji w stolicy, a raczej jednym z wielu problemów. Kluczowy to głupota urzędników i skala zmian w komunikacji niespotykana w żadnym innym mieście w Polsce, dodatkowo wprowadzanych bez żadnych konsultacji, przy totalnym lekceważeniu osób starszych, matek z dziećmi czy niepełnosprawnych... Piękna wizytówka dla stolicy kraju. Porozmawiaj z osobami niepełnosprawnymi jak Wasze durne zmiany wpływają na ich komfort życia?
Cytat:
Chłopie weź się otrząśnij. Poza tym jak śmiesz pisać o jakichś dzieciach jeżdzący do szkoły. Kłamstwo i jeszcze raz kłamstwo. A co? dzieci nie potrafią wejść do ikarusa nawet jeżeli takowy przyjedzie na przystanek? Dzieci na ogół są młode i zdrowe i to nie jest dla żaden problem.
Zaiste 7-latek bez problemu poradzi sobie ze schodami w Ikarusie....Poza tym nie pisz bzdur, nie mamy ani zdrowych dzieci ani zdrowej młodzieży, dowodzą tego badania WHO.
Cytat:
Kolejne kłamstwo jest takie, że dzieci nie jeżdzą do szkoły E-8 bo ten autobus na tarchominie ma tylko dwa przystanki a nastepny trzeci już przy metrze młociny.
Nie no nie ma ich wcale....Twoim zdaniem w Warszawie jest przymusowa rejonizacja?
Cytat:
Dzieci szkoły podstawowe i gimnazja mają na szczescie dwa kroki od domu a nawet jak podjezdzają autobusem to mają taki wybór autobusów kursujacych po tarchominie ulicą światowida, gdzie wszystkie linie poza E-8 są niskopodlogowe własciwie, że moga do szkoły podjechać sobie równie częstym 509 (100% niskiej podłogi) albo 518(100% niskiej podlogi) albo 101 ( 100% niskiej podłogi ), 186(99% niskiej podłogi), że nie muszą polować na Twoje E-8 akurat, bo pozostałe linie jezdza równie czesto.
Nie twierdzę, że nie mogą pojechać innym pojazdem, ale że taki tabor jak Ikarus stanowi barierę, którą trzeba jak najszybciej usunąć. Z ulic mają jak twierdzisz zniknąć, więc może dogonimy w końcu Kraków. Przypomnę tylko, że ZTM dawno już obiecywał, że do EURO 2012 Ikarusów miało nie być. Macieju, czas się ogarnąć mamy już końcówkę roku 2013....
A tak na marginesie może opowiesz o linii nr 2 i całym Waszym sposobie budowania linii na Tarchomin. O tym na FB jest bardzo dużo....
Nie wiem dlaczego starasz się zniechęcać do siebie swoich rozmówców, atakować tych, którzy mają inne zdanie. Rozumiem, że priorytetem jest metro i tramwaje, ale np. dało się stworzyć wygodną dla pasażerów linię 518, może ma niestety obecnie za dużo przystanków...
Jak powstanie w całości II linia metra wątpię nawet czy utrzyma się linia 190 w obecnym kształcie, wątpię czy Al. Solidarności pojedzie coś poza tramwajami. Problemu linii E-8 czy E-6 nie będzie po powstaniu tramwaju na Tarchomin, który nawiasem mówiąc będzie wolniejszy od autobusu...
Nie opowiadaj bzdur. Jak się mają Ikarusy i Jelcze, którymi dysponuje MZA do tego co mają ajenci? Powtarzam nie znasz tematu - milcz.
Ikarusow jest 10 sztuk. MZA wymienilo ostatnio ponad 200 autobusow na nowe. Ostatnie dostawy ponad 40 solarisow w roku 2011. Kolejna partia solarisow i solbusow przelom roku 2012/2013. W tym roku doszlo kolejne 70 sztuk solarisow. Rok 2011, 70 sztuk nowych MANow, rok 2012 - 60 sztuk mercedesow conecto. Do tego 30 solbusow w tym roku. Zobacz ile MZA ma nowego taboru. Nie pisz o ikarusach ktorych juz nie ma. Jelcze tez sa wymieniane przez dostawy nowego taboru. Ajenci maja tabor duzo starszy juz w tej chwili. MANy ITS michalczewskiego pochodza z roku 2003 i 2006. Scanie PKS Grodzisk sa z roku 2006/2007. Najstarsze Jelcze Libera z Mobilisu to rok 2006. Nowsze solarisy 12 metrowe to rok 2009/2010. Najnowsze autobusy Mobilisu pochodza z przelomu roku 2010/2011. Dodam ze najstarsze MANy z ITSu nie maja nawet klimatyzacji, sa duzo gorsze od jelczy mastero w MZA ktore przeszly modernizacje w latach 2009-2010. Tlumaczylem na tarchominie co 2 minuty podjezdza na przystanek autobus niskopodlogowy, wiec 7 latek nie jest skazany na ikarusa linii E-8.
P.S. Aha no i jeszcze raz mi zarzucisz na forum ogólnym, że jestem urzędnikiem czy pracownikiem ZTM to w końcu dopilnuje tego, żebyś poniósł konsekwencje za swoje słowa. Dość tego. Jestem miłośnikiem warszawskiej komunikacji miejskiej od bardzo dawna podobnie jak miłosnikiem kolejnictwa i nie mam nic wspolnego z byciem urzędnikiem w stołecznym ratuszu.
Ło jezus, to wy nie macie innych problemów, tak się na te 15 jeszcze jeżdżących ikarusów zawzięliście jakby nie było większych problemów w tym mieście? Jak macie tyle czasu to idźcie do Galasa żeby lobbować za przyspieszeniem pojazdów komunikacji publicznej
[ Dodano: 22-11-2013, 12:34 ]
sheva17 napisał/a:
Jak się mają Ikarusy i Jelcze, którymi dysponuje MZA do tego co mają ajenci?
No właśnie tak, że ostatnie ikarusy które jeszcze jeżdżą miały 2-3 lata temu remont kapitalny, a graty ajentów mają nawet 10 lat bez remontu. Odpadają z nich elementy w czasie jazdy, telepią się z powodu wytłuczonego zawieszenia, często są brudne i zdezelowane. Kierowcy mają gdzieś rozkład i pasażerów, powodują wypadki. To akurat nie była dobra decyzja, przesadne oszczędzanie tak się kończy.
Nie pisz o ikarusach ktorych juz nie ma. Jelcze tez sa wymieniane przez dostawy nowego taboru. Ajenci maja tabor duzo starszy juz w tej chwili. MANy ITS michalczewskiego pochodza z roku 2003 i 2006.
Ale i tak półki co wozy ajentów są lepsze od tych resztówek Ikarusów czy Jelczy. Zobacz, z którego roku te pojazdy pochodzą.....Poza tym wyjaśnij dlaczego tak lubiane przez Ciebie MZA, mimo że wozi ludzi także Ikarusami i Jelczami, jest znacznie droższe od ajentów? Czy stawianie na MZA to nie jest w tej sytaucji niegospodarność?
I proszę ustosunkuj się wreszcie do linii nr 2. Ten pomysł też uważasz za udany?
Cytat:
P.S. Aha no i jeszcze raz mi zarzucisz na forum ogólnym, że jestem urzędnikiem czy pracownikiem ZTM to w końcu dopilnuje tego, żebyś poniósł konsekwencje za swoje słowa. Dość tego. Jestem miłośnikiem warszawskiej komunikacji miejskiej od bardzo dawna podobnie jak miłosnikiem kolejnictwa i nie mam nic wspolnego z byciem urzędnikiem w stołecznym ratuszu.
Dobrze, jeżeli tak to czemu tak bezkrytycznie podchodzisz do propozycji ZTM-u? Dlaczego obrażasz np. starsze osoby, które protestowały przeciwko zmianom przebiegu linii z uwagi np. na swój stan zdrowia? Najpierw obrażasz Bogu ducha winnych pasażerów, a potem gdy ktoś wytyka Ci ewidentne błędy i bezkrytyczne popieranie Ratusza strasznie się obrażasz. Jestem prawnikiem i doskonale wiem na co mogę sobie pozwolić, także odpuść sobie swoje groźby i zacznij normalnie rozmawiać. Zamiast bowiem powołania sensownych argumentów niepotrzebnie dajesz się ponieść emocjom.
Cytat:
Ło jezus, to wy nie macie innych problemów, tak się na te 15 jeszcze jeżdżących ikarusów zawzięliście jakby nie było większych problemów w tym mieście? Jak macie tyle czasu to idźcie do Galasa żeby lobbować za przyspieszeniem pojazdów komunikacji publicznej
Maciej stwierdził, że wymiana będzie, więc za czym tu lobbować....
Cytat:
Odpadają z nich elementy w czasie jazdy, telepią się z powodu wytłuczonego zawieszenia, często są brudne i zdezelowane. Kierowcy mają gdzieś rozkład i pasażerów, powodują wypadki.
Bez przesady, stan wielu pojazdów ajentów jest dobry, one mają maksymalnie 10 lat.Często to kwestia tylko drobnych napraw. Jasne, że ajenci powinni bardziej się starać, ale także MZA także nie jest tutaj bez winy.
Dalszej dyskusji w takim kształcie nie ma niestety sensu dalej ciągnąć. Rozmawiamy o obecnym stanie tymczasowym, a ukończenie budowy II linii metra oraz budowa kolejnych linii tramwajowych zrewolucjonizuje nam układ komunikacyjny miasta, nie chciałbym jednak, aby na boczny tor odstawiono komunikację autobusową, ale to niestety przyznaję jest raczej przesądzone. Oby pozostawiono jakąś alternatywę w postaci autobusu...
Maciej stwierdził, że wymiana będzie, więc za czym tu lobbować....
Bez przesady, stan wielu pojazdów ajentów jest dobry, one mają maksymalnie 10 lat.Często to kwestia tylko drobnych napraw. Jasne, że ajenci powinni bardziej się starać, ale także MZA także nie jest tutaj bez winy.
Wymiana czego, taboru? Ja pisałem o przyspieszeniu komunikacji, inwestycje w transport to nie tylko nowy tabor. Organizacja kuleje.
Nie widziałem dawno pojazdu ajenta, (może wyłączając te poniżej 5 letnie które nie zdążyły się jeszcze rozpaść), których stan można było określić jako dobry. Wszystkie są mocno zmęczone. O stanie nie świadczy tylko rocznik, jeśli pojazd kilkunastoletni niedawno przeszedł generalny remont, to jasne że jego stan jest lepszy niż nowszego, ale bez żadnego remontu. Na poprawę nie ma co liczyć bo ajent liczy tylko gdzie by zaoszczędzić.
Nie wierz w te bajki o "wielu liniach metra i kolejnych liniach tramwajowych które zrewolucjonizują komunikację". Jak tak patrzę na te inwestycje, to płakać się chce, metro na bezsensownej pokręconej trasie, konieczność kolejnych przesiadek, brak chęci uwolnienia transportu miejskiego od korków samochodowych, żadnej spójnej strategii. Nie wróżę rozwoju ani poprawy póki nie zmieni się podejście miasta.
Najnowsze autobusy jezeli chodzi o ajentow ma Mobilis. Ostatnie pojazdy ktore tam trafily maja nieco ponad dwa lata a to tylko dlatego, ze ZTM w 2010 rozpisal przetarg na obsluge komunikacyjna w Warszawie 50 nowymi autobusami przegubowymi. Do przetargu stanal m.in. Mobilis ktory ten przetarg wygral oferujac najmniejsza stawke za wozokilometr, wiec do obslugi tego zadania musieli kupic fabrycznie nowe autobusy z klimatyzacja. Kupili Solarisy Urbino 18. Umowe maja podpisana do 2018 roku.
Nie widziałem dawno pojazdu ajenta, (może wyłączając te poniżej 5 letnie które nie zdążyły się jeszcze rozpaść), których stan można było określić jako dobry. Wszystkie są mocno zmęczone. O stanie nie świadczy tylko rocznik, jeśli pojazd kilkunastoletni niedawno przeszedł generalny remont, to jasne że jego stan jest lepszy niż nowszego, ale bez żadnego remontu.
Jasne, w tych pojazdach widać brak stałego serwisowania, ale nie są to autobusy złe. Bardzo lubię np. korzystać z przegubowych MAN-ów ITS-u, generalnie jazda nimi jest bardzo przyjemna. Ciekawe co się stanie z tymi pojazdami po zakończeniu umowy?
Cytat:
Nie wierz w te bajki o "wielu liniach metra i kolejnych liniach tramwajowych które zrewolucjonizują komunikację".
II linia metra wywróci nam do góry nogami dotychczasowy układ komunikacyjny. Na pewno linie autobusowe z metrem nie będą się dublować. Ciekawe co się stanie z tramwajami z Bemowa, czy i tutaj nie będzie ograniczeń? Na Tarchominie taką rewolucją będzie tramwaj, ciekawe czy jest palnowane coś poza 2? Może na Tarchomin należałoby puścić np. 17?
Cytat:
Do przetargu stanal m.in. Mobilis ktory ten przetarg wygral oferujac najmniejsza stawke za wozokilometr, wiec do obslugi tego zadania musieli kupic fabrycznie nowe autobusy z klimatyzacja. Kupili Solarisy Urbino 18. Umowe maja podpisana do 2018 roku.
sheva17 Juz od dawna obsluguja od jakichs dwoch lat. I nie linie tylko wybrane brygady na wybranych liniach do spolki z MZA. Jezdza m.in. na 512,527,175,401,189,190. Czesc brygad na tych liniach obsluguje MZA. Przecietny pasazer nie wie czy jedzie akurat autobusem MZA czy prywatnego ajenta. Autbusy ajentow przed numerem taborowym maja literke A oraz 3 cyfrowy numer. Autobusy MZA maja czterocyfrowy numer taborowy. Co do otwarcia centralnego odcinka II linii metra to wstepne zalozenia sa takie, ze linie autobusowe m.in. 718,738,805 i 527 skroca swoje trasy do dworca wilenskiego i nie przekrocza wisly. Beda to linie dowozowe do II linii metra. Linia 517 zostanie wycofana z czesci praskiej. Byc moze 162 pojedzie wtedy mostem poniatowskiego zamiast mostem swietokrzyskim. Linie 105 i 109 od strony woli dotra tylko do ronda daszynskiego gdzie pasazerowie przesiada sie w metro. Co do tramwaju na tarchomin po doprowadzeniu torow do petli Winnica planuje sie tam skierowac m.in. 17
Jasne, w tych pojazdach widać brak stałego serwisowania, ale nie są to autobusy złe. Bardzo lubię np. korzystać z przegubowych MAN-ów ITS-u, generalnie jazda nimi jest bardzo przyjemna. Ciekawe co się stanie z tymi pojazdami po zakończeniu umowy?
Z nimi też różnie bywa. Takie stare nie są, ale podczas jazdy strasznie się telepią, wszystko w nich lata, zdarzają się niedziałające przyciski. Nie lubię ich, kierowcy z nich wyciskają co się da, co jeszcze bardziej wzmaga telepanie. Po zakończeniu kontraktu pewnie do niczego się nie będą nadawały.
Cytat:
II linia metra wywróci nam do góry nogami dotychczasowy układ komunikacyjny. Na pewno linie autobusowe z metrem nie będą się dublować. Ciekawe co się stanie z tramwajami z Bemowa, czy i tutaj nie będzie ograniczeń? Na Tarchominie taką rewolucją będzie tramwaj, ciekawe czy jest planowane coś poza 2? Może na Tarchomin należałoby puścić np. 17?
No zrewolucjonizuje, ale czy na lepsze? Na pewno zwiększy liczbę przesiadek i na pewno nie poprawi czasu przejazdu.
Tarchomin podobnie, 2 zastąpi autobusy i tyle. O 17 mówi się że tam pojedzie, ale ciekawe ile będzie się nią jechało przez te wszystkie światła, strach pomyśleć. Cudów się nie spodziewam.
Pewnie, że to same przechwałki ZTMu i PR ale fakt jest faktem, że 186 niskopodłogowy Swing dotarł do Warszawy co zakonczyło kontrakt stulecia dla tramwajów warszawskich. Ten kontrakt pozwolił na wycofanie najstarszych tramwajów kursujących po warszawie z lat 60 tych tzw "parówek" czyli wagonów 13N. Kolejne 45 swingów dwukierunkowych już w drodze. Do tego wspieramy polski produkt bo Swing to dziecko naszej pesy.
sheva17 HGW nie decyduje o przebiegu linii autobusowych w warszawie ani nie miesza się do pracy ZTMu.
A w takim razie kto zatrzymał 175 na lotnisku Chopina jak nie HGW ?
http://wiadomosci.onet.pl/warszawa/kultowa-linia-175-zostaje-na-swojej-trasie/9zwh4 Maciej30 masz dużo racji , ale nie we wszystkim.
Nie wszystkie decyzje urzedników ZTM są trafne. Przykład słynna 2 przez most. Ludzie wybrali inny wariant . Urzędnicy są dla mieszkańców ale często nie liczą się z ich zdaniem. Inny przykład. 527 przez krótki okres czasu jakiś rok temu skierowano przez Rondo Żaba , po protestach pasażerów wróciło na Radzymińską . I dobrze bo dziś 527 stałby w jeszcze większych korkach (po zamknięciu połówki mostu Grota-Roweckiego , most Gdański jest jeszcze bardziej zakorkowany)
Przesiadki są okay jeśli są wygodne i jeśli nie tracimy na nią więcej niż 5 minut. Ale tak niestety często nie jest. Co z tego że teoretycznie jest czas na przesiadkę , wystarczy że jeden autobus czy tramwaj spóźni się kilka minut, nie zdążamy na przesiadkę i potem musimy czekać na następny autobus nawet 30 minut . No ja to często doświadczam . Nie wszystkie linie jeżdżą często np 502 lub 514 nawet w szczycie w dni robocze jeżdżą co 30 minut. Prawdą jest ze Warszawa ma ogólnie kominikację dość rozwinięta w porównaniu z innymi miastami w Polsce , ale juz nie koniecznie na Zachodzie Europy. Jednak czas przejazdu komunikacją publiczna w mojej codziennej drodze do pracy w ciągu ponad 10 lat jednak się wydłużył , dlatego ostatnio dośc często korzystam niestety z samochodu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum