Czy Praha nie mogła być przetrasowana, np. od Katowic do Wrocławia i dalej p.Kłodzko, Międzylesie, ewentualnie w niższej kateg. Lub w relacji jak dawna Bohemia czyli przez Kalisz, Łódż.
Likwidacja pociągu to może zła decyzja, dlaczego nie poszukano innego rozwiązania, np.powrotu dawnej Bohemi ale w wydaniu dziennym.
Nie ma szans na powrót Bohemii, proszę swoich pomysłów nie umieszczać w tym dziale sebek, !!!
Doszły mnie słuchy, że podobno (w wrześniu się o tym dowiedziałem) do EIC Polonia maiały być dołączane wagony do Pragi, dlaczego nic z tego nie wyszło, wiecie może coś o tym?
Myślę, że temat EIC Praha powróci w najbliższych rozkładach, może 2015? Jakoś mi sie nie chce wierzyć, że Czesi nie chcą połączenia które od lat było w rozkładach jazdy. To samo IC, zawsze im zależało na tym pociągu, bywały lata, że wagony były zestawiane przez IC. Coś tu nie gra z tym pociągiem, ale może to chwilowa przerwa i będzie powrót? Przez kilka lat nie było bezpośrednich EC Warszawa - Budapeszt i jak widać, powrót udany. Dlatego uważam, że temat EC Praha powróci w niedalekiej przyszłości.
Tak naprawdę to nie wiadomo komu ten pociąg nie pasował. IC podało że likwidacja jest na wniosek Czechów a na stronie CD była informacja że EC Praha wylatuje na żądanie IC. Jednym słowem czeski film.
Miejmy nadzieję, że połączenie powróci od grudnia. Skoro są jakieś rozmowy, pewnie znajdą dogodne godziny kursowania tego pociągu. Trochę wstyd, likwidować jedyny dzienny EC między dwoma stolicami, a zasłanianie się przepustowością CMK, chyba nie do końca jest dobrym tłumaczeniem.
Dlaczego EC Praha nie wyjechał z Warszawy po godzinie 11, między Varsovią a Sobieskim, skoro np. o tej godzinie jest TLK Korczak do Krakowa, czyli na CMK można o tej porze uruchamiać pociągi.
Wszystko jest bardzo podejrzane w temacie EC Praha, ale liczę, że pociąg pojawi się w rozkładzie 2014/15.
Wstępny zarys rozkładu jazdy połączeń międzynarodowych zakłada przywrócenie bezpośredniego połączenia Warszawy i Pragi. W ubiegłym roku PKP Intercity oraz Koleje Czeskie zrezygnowały z uruchamiania połączenia EuroCity „Praha”, które każdego dnia kursowało pomiędzy Pragą i Warszawą. Pojawiły się wówczas wątpliwości która ze stron jako pierwsza zainicjowała likwidację połączenia. Ówczesne deklaracje PKP Intercity, jakoby połączenie miało powrócić od grudnia 2014 roku, być może zostaną zrealizowane.
– PKP Intercity w porozumieniu z ČD (České Dráhy) planuje ponowne uruchomienie połączenia EIC Praha w edycji RJ 2014/15 tj. po zakończeniu prac na CMK. Rezygnacja z prowadzenia pociągu EIC Praha w rozkładzie jazdy 2013/4 spowodowana jest ograniczeniem liczby tras na Centralnej Magistrali Kolejowej podczas modernizacji i związanym z tym brakiem możliwości koordynacji układu kursowania tego pociągu na terenie PKP i CD – tłumaczyła wówczas Zuzanna Szopowska, rzeczniczka prasowa PKP Intercity.
1 para pociagow zamalo. Trzeba 2 pary , jezeli Praga - Wieden bede jezdzic railjet co 2 godziny Praha - Bratislava bede tez krotki takt po co Praha Warszawa tyle raz dzienie
Oczywiście, że za mało. Teraz pociągi jeżdżą co 2 godziny do Ziliny, a mogłyby na przemian z Pragi na Zilinę i Warszawę. Z 3 połączenia by się uzbierały i z czasem zyskałyby na popularności.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum