Dobry wieczór
Mam pytanie-będę jechać TLK z przesiadką z biletem kupionym przez internet. Co w sytuacji, gdy pierwszy pociąg się spóźni i mogę nie zdążyć na ten drugi? Jeśli dobrze się orientuję, to gdybym miała bilet kupiony w kasie, wystarczyłaby adnotacja konduktora, że było spore spóźnienie, nie zdążyłam się przesiąść i bilet na ten drugi pociąg mogłabym zwrócić i kupić bilet na następny pociąg na tej trasie. Tak?
A co w sytuacji, gdy mam bilet kupiony przez internet? Nie mogę go przecież zwrócić w pierwszej lepszej kasie, mam dojechać do jednej z wyznaczonych kas i tam domagać się zwrotu? Czy w tym przypadku ma jakieś znaczenie, czy mam wystawiona fakturę?
Jak byś miała smartfona z Androidem i pakiet internetowy, to wchodzisz sobie na stronę IC logujesz się i anulujesz bilet a oni zwracają kasę na kartę (po paru dniach). Bez takiego ustrojstwa lub innego urządzenia pozwalającego na dostęp do internetu, tabletu, laptopa z modemem HDSPA i np. darmowym internetem Aero to ciężko będzie zwrócić na dworcu bilet internetowy.
Oczywiście na niektórych dworcach są też kafejki internetowe, np pamiętam w Poznaniu jest w przejściu podziemnym.
Mam pytanie:
Chcę kupić bilet na 31 lipca z kuszetką-zaznaczam miejsce dolne,a pokazuje mi raz górne a innym razem środkowe-czyżby już teraz brakowało miejsc dolnych, czy to błąd systemu?
będę jechać TLK z przesiadką z biletem kupionym przez internet.
doris, kupiłaś 2 odrębne bilety przez e-IC? To zapewne przepłaciłaś! Robi się tak:
1. Kupujesz bilet na pierwszy pociąg przez e-IC
2. W tym pociągu zgłaszasz się do konduktora, i żądasz adnotacji "DALEJ" na bilecie e-IC
3. W drugim pociągu (już po przesiadce) dopłacasz konduktorowi różnicę w cenie biletów. Przy czym, nie wolno mu pobrać opłaty 10 zł za wystawienie w pociągu, bo jesteś pasażerem z przesiadki (ostrzegam, na wypadek gdyby strzeliło to komuś do głowy).
Jeśli jednak już masz te 2 bilety z e-IC, i faktycznie spóźnisz się na przesiadkę, to drugi z biletów zwracasz w drodze reklamacji (można e-mailem), odpowiednio przedstawiając przyczynę. Sposób podany przez kolegę (wątpię czy w ogóle zadziała zwrot po terminie odjazdu pociągu) ma ten feler, że jest potrącane odstępne (a nie powinno być - bo przerwa podróży jest z winy przewoźnika).
Mam pytanie:
Chcę kupić bilet na 31 lipca z kuszetką-zaznaczam miejsce dolne,a pokazuje mi raz górne a innym razem środkowe-czyżby już teraz brakowało miejsc dolnych, czy to błąd systemu?
Kupowałam 3 dni temu bilet z Helu do Krakowa na pierwszy weekend sierpniowy; miesiąc wcześniej nie ma już ŻADNEGO miejsca ani w sypialnym, ani w kuszetce (pomijam single w sypialnym). Sugeruję nie zastanawiać się jakie łóżko będzie, bo to pewnie już ostatki miejsc i lepiej brać póki są. A skoro nie przydziela miejsca na dolnym to znaczy, że już takich nie ma dostępnych.
Oczywiście smartfonem można anulować do godziy odjazdu. Ale to trwa jedynie chwilkę, można to zrobić nawet podczas dojazdu kiedy widzimy, że się już nie wyrobimy. Ale ogólnie to do bani te bilety i takie właśnie powodują problemy, najlepsze były te stare z czasów OPM z ważnością 48 godzin i bez głupich miejscówek
Kiedy Bilet Rodzinny kupimy przez Internet i w biletomacie?
Pasażerowie PKP Intercity od dłuższego czasu apelują o wprowadzenie oferty Bilet Rodzinny do internetowego systemu sprzedaży biletów oraz do biletomatów. Nie jest znany termin wdrożenia takiego rozwiązania, ale przewoźnik deklaruje, że prace nad taką funkcjonalnością już trwają.
Czarna lista czynności, których w e-IC nie dokonamy, jest długa. To tylko niektóre mankamenty.
Na intercity.pl nie kupimy m.in.:
- biletu na przejazd z przesiadką,
- Biletu Abonamentowego,
- Biletu Rodzinnego,
- Biletu Podróżnika,
- Biletu Weekendowego,
- Biletu Warszawskiego IC,
- biletu z ulgą 100% (np. na dziecko do lat 4),
- biletu okresowego odcinkowego,
- biletu sieciowego,
- biletu z ulgą kolejową,
- biletu dla inwalidy (z rezerwacją w odpowiednim przedziale),
- biletu dla opiekuna z dzieckiem do lat 4 (z rezerwacją w odpowiednim przedziale),
- biletu z rezerwacją w wagonie Strefa Małego Podróżnika,
- biletu na przewóz roweru,
- biletu na przewóz psa,
- biletu na przewóz wózka dziecięcego,
- biletu na przejazd trasą krótszą niż 50 km,
- biletu na przejazd grupowy,
- biletu na przejazd z zagranicy,
- biletu na pociąg międzynarodowy do obcego państwa (z wyjątkiem poc. BWE),
- biletu na pociąg międzynarodowy powracający do Polski,
- biletu równocześnie dla kilku osób z różnymi zniżkami,
- biletu na opóźniony pociąg, który jeszcze nie odjechał,
- biletu z samodzielnym wyborem konkretnego miejsca,
- biletu bez konieczności zakładania konta,
- biletu w godz. 23.30 – 1.00,
- dopłaty za zmianę pociągu/klasy,
- Karty Seniora.
Ponadto, z systemu e-IC nie pobierzemy też bezpłatnej rezerwacji do ważnego biletu (np.
Abonamentowego, Podróżnika, Weekendowego, miesięcznego), mimo iż dla Kolorowych Kart Intercity
udogodnienie to jest możliwe. Przypadek?
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Jakoś u PR bilet dla dziecka z ulgą 100% da się kupić, pod warunkiem, że wcześniej kupi się inny bilet, kupując w opcji zakup dla kilku osób. Szkoda, że PKP IC tylu rzeczy zrobić nie potarfi, dobrze jednak, że są PR .
Jakoś u PR bilet dla dziecka z ulgą 100% da się kupić, pod warunkiem, że wcześniej kupi się inny bilet, kupując w opcji zakup dla kilku osób. Szkoda, że PKP IC tylu rzeczy zrobić nie potarfi, dobrze jednak, że są PR .
Ja się jednak trochę nie dziwię. Jakby była możliwość kupienia biletu ze zniżką 100% przez internet byłoby to łatwe narzędzie do chociażby rezerwowania sobie całego przedziału jadąc samemu bądź we dwie osoby. Mogłyby powstawać absurdalne sytuacje.
Z innej beczki-pojawiła się w e-ic opcja "rezerwacja wskazanego miejsca". Nie jest to co prawda opcja wyboru miejsca wzorem choćby DB, ale zawsze jakiś mały kroczek.
miko frustratus -Usunięty- Gość
Wysłany: 30-11-2013, 14:32
Cytat: "Ja się jednak trochę nie dziwię. Jakby była możliwość kupienia biletu ze zniżką 100% przez internet byłoby to łatwe narzędzie do chociażby rezerwowania sobie całego przedziału jadąc samemu bądź we dwie osoby. Mogłyby powstawać absurdalne sytuacje."
Nie do konca. Mysle, ze w sytuacji gdy kupno biletow ze znizka 100% jest polaczona z kupnem biletu/biletow dla osob doroslych ze znizka 33%, to trudno "zalatwic" sobie pusty przedzial jesli sie naprawde nie ma dzieci ze soba. Jedyne pole do naduzyc jest wtedy, gdy naprawde sie jedzie z 1 lub 2 lub 3 dzieci lub w grupie 2 rodzin i i "dokupuje" sie miejsca do kompletu 6 czy 8 osobowego. Ale wystarczyloby polaczyc bilet darmowy z doroslymi i juz konduktor widzi ze jedzie sie w opcji 2+1 lub 2+2 a w rzeczywistosci jest 2+6. wtedy pyta sie niewinnie, gdzie jest pozostala 4/5 dzieci i zalatwione. Poszly na spacer?
Poza tym, pomyslmy, "kupujemy" caly przedzial a w sytuacji gdy frekwa jest ponad 100%, to czy lud stojacy na korytarzu przepusci te wolne miejsca?
W zyciu. Chyba, ze dzieci dra jape tak, ze pustka wokol robi sie automatycznie
Naprawde nie szukajmy problemow tam gdzie ich nie ma.
Niejednokrotnie widziałem jak lud nie posiadający miejscówek wolnych miejsc nie zajmował. Konduktorowi zawsze można niewinnie wytłumaczyć "ojej, miało buć nas więcej no ale bla bla bla...". Uwierz mi, znam kilka osób, dla których już teraz możliwość kupna biletu ze zniżką 95% jest dobrym narzędziem do załatwiania sobie luzu obok
miko frustratus -Usunięty- Gość
Wysłany: 30-11-2013, 19:08
Ok, zawsze Polacy beda kombinowac. Lepiej jednak nie wylewac- nomen omen- dziecka z kapiela i przestac sie wyglupiac z tymi ograniczeniami. Poza tym, przeciez te zalatwianie luzu obok siebie trwa teraz w najlepsze w kasach caly czas, wiec co za roznica, ze bedzie tak przez net.
Chca miec klientasow, niech sprzedaja te swoje bilety bez laski. Koniec kropka.
Jakoś u PR się da, a w przypadku PKP IC ciągle jakieś podejrzenia czy też brak zaufania do pasażera. Opcja zakupu biletu dla dziecka przy wcześniejszym zakupie biletu dla osoby dorosłej jak najbardziej ma sens.
Jakoś u PR się da, a w przypadku PKP IC ciągle jakieś podejrzenia czy też brak zaufania do pasażera. Opcja zakupu biletu dla dziecka przy wcześniejszym zakupie biletu dla osoby dorosłej jak najbardziej ma sens.
Od wczoraj nie mogę zakupić biletu przez e-IC, po zalogowaniu się, wyszukaniu połączenia i kliknięciu na "Kup bilet" przekierowuje mnie z powrotem do wyszukiwarki z czystymi polami do wpisania. Jakaś awaria w IC? Nic nie pisali na stronie www.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum