Wysłany: 13-06-2013, 08:33 PKP IC wejdzie na rynek przewozów regionalnych?
– W przypadku niektórych naszych pociągów, szczególnie pierwszych i ostatnich w dobie, zwiększenie liczby zatrzymań na stacjach, aby wspomóc ruch regionalny, nie stanowiłoby problemu – mówi w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity.
Kompletna bzdura. Skoro pierwszy/ostatni pociąg PR czy przewoźnika samorządowego jest deficytowy, to jaka będzie różnica jeśli ten pociąg będzie jechać pod banderą IC? Nagle będzie opłacalny? Może ktoś mnie oświecić o co chodzi?
Możliwe, że chodzi np o takie karkonosze (swego czasu opisywano jego półtorej godzinny postój w katowicach, który rozbito na półgodziny w katowicach i godzinę we wrocławiu), które mają strasznie dużo czasu wolnego i mogłyby np na trasie opole-wrocław jechać jako regio. niemniej, nawet przy takim podwójnym dojeniu dotacji, nie wiem czy byłoby to w stanie pokryć zatrzymania i ruszenia składu.
Moim zdaniem to dobry pomysł. A raczej nie pomysł, tylko powrót do tego, co kiedyś praktykowały PKP Przewozy Regionalne. Pamiętam kilka pociągów pospiesznych, które na końcowych/początkowych odcinkach kursowały jako osobowe, zatrzymując się na wszystkich stacjach. Dziś w takim "systemie" jeżdżą niektóre pociągi interREGIO.
To co było dobre skończyło się wraz z przejęciem przez PKP IC wszystkich pociągów pospiesznych. I tak z dawnej rozległej i gęstej siatki połączeń dalekobieżnych, dziś pozostały ochłapy. Wejście PKP IC na rynek regionalny mogłoby sprawić, że niektóre regiony odzyskałyby połączenia dalekobieżne, utracone w ostatnich latach w wyniku masowej likwidacji TLK. Choć lepiej byłoby, żeby tę lukę zapełniły PR swoimi IR/RE, ale to już jest w gestii marszałków.
Z dzisiejszego wydania „Dziennika Gazety Prawnej” dowiadujemy się, że PKP Intercity planuje wejść na rynek przewozów regionalnych. Paweł Hordyński, członek zarządu spółki informuje, że w kręgu zainteresowań przewoźnika jest m.in. województwo śląskie.
Według ustaleń gazety, kierunkiem rozwoju PKP Intercity będzie szukanie intratnych linii w reginach, lub próba przejęcia połączeń w niektórych województwach. Ten plan ma być osiągnięty w ciągu 3 lat.
Cytowany przez „DGP” Paweł Hordyński, informuje, że przejęcie przewozów w aglomeracji śląskiej pozwoliłoby PKP Intercity na zaoferowanie łączonych połączeń – regionalnych i Pendolino.
Spółka jest też zainteresowana aglomeracją poznańską.
Sztandarowy przewoźnik PKP – Intercity – ostrzy sobie zęby na rynek zarezerwowany dziś dla samorządów. To byłby cios dla Przewozów Regionalnych, które przed pięciu laty zostały wydzielone z PKP.
PKP Intercity wejdzie na rynek przewozów regionalnych?
Według „Dziennika Gazety Prawnej”, PKP Intercity „ostrzy sobie zęby” na rynek przewozów regionalnych. Oficjalnie przewoźnik nie mówi „nie”, ale nadwyżka kadr i zbliżające się otwarcie rynku po wejściu w życie IV pakietu kolejowego czynią pomysł sensownym.
Jako zwolennik wolnego, nieregulowanego rynku uważam, że to świetny pomysł. Niech spółka próbuje swoich sił na lokalnych trasach. Chociaż obawiam się, że pomysł nie wypali, bo PKP IC jest mistrzem w likwidowaniu połączeń i w odstraszaniu ludzi od kolei.
Reasumując, idea dobra, ale już na etapie pomysłu zostanie spieprzona przez beton PKP i skończy się na kilku artykułach, jak ten zacytowany wyżej przeze mnie. Równie dobrze mogliby napisać, że PKP IC rozważa przewozy międzykontynentalne. Mam już nawet pomysł na nową spółkę córkę - PKP InterContinental.
A mówiąc poważnie, myślę, że to są pierwsze przymiarki do likwidacji Przewozów Regionalnych. Ktoś przecież będzie musiał przewieźć ludzi do szkoły i pracy. Dlaczego nie PKP Intercity? Taboru mają w nadmiarze (po masowej likwidacji TLK), a jak zabraknie to przejmą po upadłych PR, samorządy sypną dotacjami i biznes może się kręcić...
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Wychodzi kolejne kłamstwo autorów reformy , IC miało się specjalizować w ruchu ogólnopolskim, a co robią ,z Wrocławia był jeden pociąg nocny w kierunku Krakowa , dodam że pełny i co od nowego rozkładu w nocy w obu kierunkach nic nie jedzie- są specjalistami od likwidowania . W takim razie niech PR puszczą więcej IR i niech przejmują ruch międzywojewódzki od IC.
PR nie puszą IR!! Spółka jest na krawędzie bankructwa, z uwagi na protestu marszałków województw, którzy nie chcą finansować "worka bez dna" !!!
A co do wejścia InterCity na rynek lokalny,ciekawy pomysł, nie wiadomo jak wyjdzie w praktyce.
Zapewne beton zrobi wiele by zniechęcić do podróży. Najprawdopodobniej skończy się na upadku ruchu lokalnego
W Polsce mamy wolny rynek, to on decyduje jaka firma okaże się odporna na zawirowania gospodarcze, a nie Państwo. Im mnie firm państwowych(samorządowych) ty lepiej!!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum