Z racji że kiedyś regularnie jeździłem na trasie Kce - Częstochowa, i widziałem dużo pociągów PICu które kursowały bodajże z Bydgoszczy/Łodzi do Katowic, które zazwyczaj od Częstochowy były puste gdy tymczasem na peronie stało pełno osób czekających na KŚ, uważam, że pomysł ten ma sens. IC musi dobrze opracować taryfę na końcowe odcinki, dodać kilka postojów i może zarabiać dodatkowe pieniądze na tej trasie. Nie mówię już o tym, że można by doprowadzić do porozumienia taryfowego i umożliwić przejazdy na tej trasie na podstawie biletu okresowego z KŚ, ale niestety takie rozwiązanie, które zagranicą jest świetnie się sprawdza, u nas jest całkowicie nierealne
W związku z postępującą regionalizacją Przewozów Regionalnych
podejrzewam że będą miały skrócone trasy do granicy województw
i np na trasie Kraków - Katowice nie będą jeździć pociągi regionalne /dawne osobowe/
Kiedy w końcu wyremontują się tory i czas przejazdu z dzisiejszych 2,5 godziny spadnie o połowę - tak jak 20 lat temu, będzie miejsce dla IC
Może być taka opcja: PKP IC stanie do przetargu na obsługę linii regionalnych w jakimś województwie oferując niższą dotację przy zastosowaniu kilometrowej taryfy TLK...
Tak poza tym to PKP IC ma nieco taboru nadającego sie tylko na linie regionalne np. ED74 czy wagony 111Ainw i 111Arow ex PKP PR. Standard typowo "szynobusowy".
Byłbym za, ale pewnie IC weźmie pod uwagę jedynie najbardziej dochodowe lokalne linie i zelektryfikowane. Na spalinowe ma uczulenie, jakby mogli to by jeszcze 'Wawela do Wrocławia' zlikwidowali.
Victoria napisał/a:
Pamiętam kilka pociągów pospiesznych, które na końcowych/początkowych odcinkach kursowały jako osobowe, zatrzymując się na wszystkich stacjach.
O to to! O ile dobrze pamiętam tak kiedyś jeździł Bóbr na wagonach. Do Legnicy jako pośpieszny/przyspieszony, a do Żar to zatrzymywał się nawet w takiej Studziance.
Kiedy PR wchodziły w segment poc. dalekobieżnych uruchamiając IR, podniosło się niewyobrażalne larum ze strony PKP IC, że konkurencja szkodzi kolei a wręcz zagraża jedności terytorialnej kraju (UTK o planach uruchomienia RE Poznań-Berlin).
Kiedy natomiast PKP IC myśli o wejściu na nie swoją działkę, nie ma żadnych przeciwwskazaniach i bredzeniu o nieuczciwej konkurencji. Ciekawe co teraz powiedziałby UTK?
_____________
Nawet jeżeli tak by się stało, to pewnie objęłoby to tylko linię Warszawa-Łódź. Wszystkie pociągi TLK i Kolei Mazowieckich nabbite po brzegi, więc IC zwąchało potencjalny interes. To pewnie z jej powodu wpadli na taki pomysł. No i ewentualnie wspomniany Śląsk.
Nie ma co się łudzić że pojedziemy osobowym-TLK na odc. Chełm-Dorohusk czy Bielsko-Biała-Zwardoń, ludzie zejdźcie na ziemię...
PKP Intercity chce przejąć przewozy regionalne na Podlasiu
Przełamanie w działaniach narodowego przewoźnika? Po raz pierwszy w historii PKP Intercity złożyło ofertę w przetargu na organizację przewozów kolejowych na potrzeby województwa. Przewoźnik chciałby przejąć przewozy na Podlasiu od Przewozów Regionalnych.
Zarząd Województwa pod przewodnictwem marszałka Jarosława Dworzańskiego podjął dziś decyzję o wyborze podmiotu, odpowiedzialnego za organizowanie publicznego kolejowego transportu osób w latach 2015-2016.
W dniu 7 marca otwarte zostały oferty przewoźników. Okazało się, że chęć prowadzenia przewozów osób na trasach regionalnych wyraziły dwa podmioty.
Przewozy Regionalne określiły wysokość oczekiwanych dopłat do pociągokilometra na 17,92 zł pockm i zobowiązały się do pracy przewozowej w wysokości 952 735 pociągokilometrów rocznie.
PKP Intercity skalkulowały dofinansowanie na 19,57 zł do pociągokilometra i wyraziły gotowość zrealizowania 943 076 pociągokilometrów.
PKP Intercity przegrało przetarg na przewozy regionalne na Podlasiu. Przy okazji pojawiły się jednak wątpliwości, czy narodowy przewoźnik ma w ogóle prawo uczestniczyć w takich postępowaniach.
- Biorąc pod uwagę brak możliwości uznania PKP Intercity za podmiot wewnętrzny w stosunku do organizatora na podstawie przepisów rozporządzenia 1370/2007, a także określenie zasad udziału podmiotów wewnętrznych w stosunku do organizatorów w przetargach o świadczenie usług publicznych jedynie dla właściwych organów lokalnych, w ocenie prezesa Urzędu Transportu Kolejowego nie istnieją przeszkody formalne wynikające z rozporządzenia 1370/2007, uniemożliwiające PKP Intercity udział w przetargach o świadczenie usług publicznych w kolejowym transporcie pasażerskim, organizowanych przez samorządy wojewódzkie – informuje Migała.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum