Ogólnie to się to wszystko robi coraz mniej dla ludzi. Co z tego, że jest nowy pojazd, kiedy ludzie oczekują dobrego rozkładu, a komfort jazdy owszem ważny, ale jest na drugim miejscu.
Moim zdaniem powinni przywrócić pociągi na całej długości aż do Skarżyska, albo przynajmniej do Końskich z przesiadką na busa do Kielc i wspólną taryfą.
Ostatnio w Wielkopolsce odkryli, że jeżeli pociąg osobowy w tej samej cenie jechał szybciej bez części postojów to wzrosła liczba pasażerów. Jeżeli pociągi z Opoczna, Końskich czy Tomaszowa (choć tu akurat najtrudniej, bo stacja daleko od centrum i osiedli) będą szybsze od autobusów i tańsze to ludzi się przesiądą.
Skomunikowanie z Koluszkami powinno być, żeby ktoś kto jedzie ze Skierniewic do Opoczna nie musiał jechać do Łodzi i się wracać. Podobny przypadek jest w przypadku podróży ze Skierniewic do Krakowa przez Tomaszów (najkrótsza i najszybsza trasa).
Szynobus się z pewnością przyda, choć jeszcze lepszym rozwiązaniem byłoby kupienie podobnego pojazdu o napędzie elektrycznym np. dla linii do Radomia. W gruncie rzeczy chodzi przecież o obniżenie kosztów. Niestety ale te nowe pojazdy jednak spalają więcej od SN81, a to jest minus. Producenci powinni dążyć do jak najmniejszego spalania (jak to jest w przypadku samochodów). Choć i tak koszty energii w stosunku do kosztów pracowników, dostępów do torów, czy dopłat są niskie. Im więcej kursów tym więcej dopłaty. To się nigdy nie będzie opłacać w systemie kapitalistycznym i zawsze będzie pokusa do cięć.
PESA już jeździ. Dziś widziana na dworcu w Tomaszowie.
Virakocha -Usunięty- Gość
Wysłany: 20-12-2013, 20:46
Cytat:
Moim zdaniem powinni przywrócić pociągi na całej długości aż do Skarżyska, albo przynajmniej do Końskich z przesiadką na busa do Kielc i wspólną taryfą.
Tylko, że Świętokrzyskie strzela focha i ani myśli o wydłużeniu pociągów. Podobny problem jest z Ostrowcem - od lat domagano się wydłużenia tych pociągów do Rozwadowa i Tarnobrzega i nic.
Cytat:
Ostatnio w Wielkopolsce odkryli, że jeżeli pociąg osobowy w tej samej cenie jechał szybciej bez części postojów to wzrosła liczba pasażerów. Jeżeli pociągi z Opoczna, Końskich czy Tomaszowa (choć tu akurat najtrudniej, bo stacja daleko od centrum i osiedli) będą szybsze od autobusów i tańsze to ludzi się przesiądą.
Co z tego, skoro tak zwane pociągi przyspieszone Kolei Wielkopolskich (bo pewnie o nie ci chodzi) jeżdżą jedynie w dni robocze?
Cytat:
Skomunikowanie z Koluszkami powinno być, żeby ktoś kto jedzie ze Skierniewic do Opoczna nie musiał jechać do Łodzi i się wracać. Podobny przypadek jest w przypadku podróży ze Skierniewic do Krakowa przez Tomaszów (najkrótsza i najszybsza trasa).
Zamiast do Koluszek to wydłużyć przynajmniej jeden pociąg z Opoczna do Łodzi Kaliskiej przez Żakowice Południowe i dalej na Olechów i Chojny
Cytat:
Szynobus się z pewnością przyda, choć jeszcze lepszym rozwiązaniem byłoby kupienie podobnego pojazdu o napędzie elektrycznym np. dla linii do Radomia.
Pijemy do EN81 lub EN96? To prawda, tylko że Marszałkowi Województwa Łódzkiego jedynie zabaweczka ŁKA w głowie.
PLK powinna pokusić się o wydłużenie druta do Opoczna z budową łącznicy Opoczno Zakład Ceramiki-Opoczno Południe i problem rozwiąże się sam. Plus solidna rewitalka do 120 odcinka Opoczno-Tomaszów Mazowiecki.
A budowa bzdury pod nazwą Opoczno Południe nie rozwiąże a jedynie pogłębi problemy z dostępnością do kolei dla Opoczna. Wtedy będzie pokusa do likwidacji tych pociągów, skoro jest Opoczno Południe. Poza tym nie wiadomo czy Opoczno będzie w stanie wygenerować popyt na taryfę E.
Pociąg do Skarżyska nie ma sensu. Chyba, że będzie skomunikowany w stronę Ostrowca i Radomia, bo do Kielc do się w Końskich na busiarstwo przesiądą... Zgodzę się z jednym - obecny rozkład jest kuriozalny. Powinno być co najmniej 2 pary Opoczno - Łódź, 2 pary Opoczno - Koluszki i 1 Opoczno - Tomaszów. Dla żartu można dać 2 pary na drezynie Tomaszów - Spała. No i z 5 par kibli Łódź - Tomaszów...
- Nie dramatyzujmy. Drastyczne cięcia połączeń zostaną uzupełnione - podsumowała likwidację połączeń kolejowych Elżbieta Nowak, dyrektor Łódzkiego Zakładu Przewozów Regionalnych. - Od stycznia uruchomimy dodatkowy pociąg z Łodzi do Kutna. Będzie więcej pociągów z Łodzi do Łowicza i z Tomaszowa Mazowieckiego do Opoczna.
Pewnie 2 w tym jedną w D. Nie oszukujmy się - dopóki marszałek śniętokrzyskiego się nie dołączy dopóty nie będzie sensownej relacji, gwarantującej stały dopływ podróżnych.
Moim zdaniem pociąg do Skarżyska ma sens pod warunkiem skomunikowania go z pociągami do Rzeszowa czyli Sanem czy Monciakiem bo takie ostatnio tam jeździły. Dodatkowo pozostałe kursy powinny kończyć bieg w Końskich skąd powinien odjeżdżać IR BUS do Kielc i powinien być wspólny bilet.
Dofinansowanie BUSa przez UMŚW to nie są wielkie kwoty zwłaszcza, że może on być w sporym stopniu zapełniony. BUSierze jeżdżą na tej trasie bez dopłat i zarabiają jeszcze na tym. Co za problemy żeby UMŚW zakupił, wydzierżawił lub ogłosił przetarg na obsługę tej trasy i wprowadził wspólny bilet kolejowy. Czas przejazdy będzie lepszy niż po drodze.
Co do Koluszek to powinno być tak - w godzinach szczytu bezpośredni pociąg z Tomaszowa do Łodzi Widzewa bez zatrzymania i drugi do Koluszek. Ogólnie jednak większość pociągów powinna jechać do Koluszek, poza godzinami szczytu.
Skierniewice (TLK) 18:59
Koluszki 19:22 - 20:13 (R)
Tomaszów Mazowiecki 20:41 - 21:01(TLK)
Kraków Główny Stacja główna 23:28
Łączny czas przejazdu 3 godz 43 min
To jest dobry rozkład. Dzięki temu nie trzeba jechać przez Warszawę. Można by na upartego jeszcze urwać z 10 - 20 min i wtedy ze Skierniewic do Krakowa tak najszybciej. Ja uważam, że na kolej trzeba patrzeć sieciowo, a nie tylko że te pociągi są dla mieszkańców Opoczna i Końskich.
Virakocha -Usunięty- Gość
Wysłany: 21-12-2013, 18:32
Cytat:
skąd powinien odjeżdżać IR BUS do Kielc
Żadnych busów na gumowych kołach.
Dobre skomunikowanie w Skarżysku Kamiennej wystarczy, bądź jakiś 5-7 Regio z Łodzi do Kielc obsługiwane składem wagonowym.
Przez Radom już jechał. Około 5 godzin (w tym stanie nie wiadomo po co godzinę w Radomiu i jeździł pusty). Kiedyś /połowa lat 90/ z Łodzi Kaliskiej do Skarżyska pośpiech jechał 2 godziny przez Wolanów...
Nawet był szalony pociąg ŁF - Tomaszów - Radom - Lublin, pusty...
Jedynym sensownym rozwiązaniem jest zrobienie kilku turbostonek z grzaniem i ściągnięcie kilkunastu bohunów. I pełna relacja z pominięciem Koluszek: Łódź K - ŁW - ŁA - Tomaszów - /wszystkie przystanki/ - Opoczno - /tu nie koniecznie wszystkie przystanki / - Końskie - Czarniecka Góra - Stąporków - Sołtyków - Skarżysko i tu skomunikowania do Ostrowca, Radomia i Kielc. Oczywiście 3 pary z Łodzi do Końskich i 2 z Łodzi do Skarżyska. Czas Łódź - Skarżysko 2h30' jest spokojnie do wykręcenia.
_________________ pozdrawiam
Virakocha -Usunięty- Gość
Wysłany: 26-12-2013, 15:21
A co powiecie na grupę wagonów do Portowca, doczepianych w Kutnie? Jazda od Lublina, przez Radom na Tomaszów i Łódź Kaliską. To by uciszyło lobby łódzkie.
A co do Tomaszowa - wygospodarowanie SU42 i/ lub SP32 z Krzyża oraz paru bonanz. Bohuny będą za duże i po co tyle płacić (za masę). I tylko relacja Łódź Kaliska-Opoczno oraz Łódź Kaliska-Skarżysko Kamienna (lub nawet z Kutna) ale z pominięciem Koluszek.
O czym Wy marzycie! Ta firma ( PR) nie potrafi/nie może/nie chce wygospodarować loka na "głupiego" Chemika do Kudowy. Dla potrzeb KW w okolice Leszna , PKP Cargo ściąga SU aż z Węglińca ( dobrze , że jeszcze są SU ). Prędzej pojedzie "gumobus" niż skład wagonowy.
Sam tabor, czyli ten nowy szynobus aż taki zły nie jest. Jedyne rozwiązanie to stworzenie relacji Kielce - Łódź w oparciu o busy. Kielce może by przystało na to rozwiązanie czyli pociąg do Końskich stąd przesiadka na autobus, gdyż drenaż pieniędzy z ich budżetu byłby niewielki.
Zyskaliby mieszkańcy miejscowości między Końskimi a Opocznem, którzy mogliby dojechać do tych miejscowości, a także do stolic województw. Kończenie relacji w Opocznie bez skomunikowania z czymś dalej oraz wspólnej taryfy tylko szkodzi.
Kluczowe jest pytanie kto miałby jeździć tymi pociągami skąd i dokąd. Jeżeli chodzi o mieszkańców Końskich, Opoczna i Stąporkowa to studentów interesowałby dojazd do Kielc, Warszawy, Łodzi. Reszta przy obecnej cenie biletu i przebiegu linii wybierze własne auto. Myślę, że sens miałby szynobus w piątek wieczorem ze Skarżyska skomunikowany z pociągami z Kielc, Ostrowca (najlepiej jakby z Rzeszowa) i Warszawy - wtedy może by się jako taki potok uzbierał. To samo tyczy się pociągu z Łodzi do węzła skarżyskiego, skąd powinna być możliwość kontynuowania jazdy zwłaszcza w kierunku Rzeszowa, gdyż jest to naturalny i najkrótszy ciąg komunikacyjny.
Puszczanie wagonów na Radom mija się z celem, bo tam ruch jest mały. Tu potrzeba krótkiego składu elektrycznego (coś jak Flirt dla ŁKA), żeby tak ze 3 razy na dobę jeździł i był koniecznie skomunikowany np. z jakimś IRem z Radomia do Lublina.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum