Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Odtworzenie linii Nowy Targ-Podczerowne
Autor Wiadomość

Woojtek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Gru 2008
Skąd: Tarnów/Kraków

PostWysłany: 06-03-2010, 15:35    Odpowiedz z cytatem

Nie do końca przesądzona - jest światełko w tunelu - bądźcie dobrej myśli ;-)

[ Dodano: 06-03-2010, 15:44 ]
Jeszcze jedno - bo wszędzie jest praktycznie ten sam artykuł a mnie interesuje stan "trasy" czy coś nie stoi na jej drodze - jakieś budowle (budynki, płoty), czy nie brakuje tłucznia.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bartik Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Gru 2009
Skąd: Kraków

PostWysłany: 06-03-2010, 22:41    Odpowiedz z cytatem

Ja mogę przekazać tylko to co widziałem kiedyś przejeżdżając równoległą drogą: w niektórych miejscach nasyp jest delikatnie zniszczony przez rolników dojeżdżających na pola i niestety mniejsze mosty zostały rozkradzione..., natomiast oglądałem kiedyś zdjęcia i wydaje mi się, że gdzieś został dom postawiony, ale to są tylko moje przypuszczenia, a może to była tylko jakaś bocznica... (o ile się nie mylę to był Rogoźnik).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Steph3k Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Lut 2010

PostWysłany: 25-03-2010, 20:51    Odpowiedz z cytatem

Cóż, chyba główny orędownik odbudowy linii, senator Krzysztof S., dokonał kompromitacji własnej osoby:

http://wiadomosci.onet.pl/2146988,11,senator_skorupa_przeprasza_za_swoje_slowa_i_pozywa_gazete,item.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bartik Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Gru 2009
Skąd: Kraków

PostWysłany: 18-12-2010, 13:04    Odpowiedz z cytatem

Kolejowa koncepcja nabiera rozpędu

INWESTYCJE. Mimo sceptycyzmu czterech podhalańskich samorządów dla pomysłu odbudowy linii kolejowej Nowy Targ - Trstena, z którym wystąpił senator Tadeusz Skorupa - aktywność w tej sprawie wykazało Ministerstwo Infrastruktury. Kanadyjska firma i Fundacja Komunalna wyrażają chęć realizowania tej koncepcji.

Dwóch profesorów Politechniki Krakowskiej oraz Rada Naukowa Związku Podhalan sygnuje "opinię o celowości odtworzenia linii kolejowej na trasie Nowy Targ - Sucha Hora - Trstena jako elementu podtatrzańskiego węzła transportu szynowego".

Dzień po posiedzeniu Senatu, na którym parlamentarzysta z Podhala skierował do ministra infrastruktury oświadczenie w sprawie odbudowy linii na starym nasypie, w ministerstwie tym doszło do spotkania podsekretarza stanu ds. transportu kolejowego Juliusza Engelhardta, m.in. z senatorami Tadeuszem Skorupą i Stanisławem Kogutem. Uczestniczyli w tej rozmowie również przedstawiciele firm, które wyraziły zainteresowanie koncepcją i chęć przystąpienia do jej realizacji. Jak informuje biuro senatora Skorupy - taką wolę okazuje kanadyjska firma SNC - LAVALIN International, a Fundacja Komunalna deklaruje zapewnienie środków na ten cel.

Profesorowie Kazimierz Flaga i Andrzej Rudnicki - jako reprezentanci Politechniki Krakowskiej - poparli teraz inicjatywę senatora Skorupy swoją opinią. Wglądnąwszy we wcześniejsze opracowania na ten temat, zwłaszcza w polsko-słowacki projekt: "Tatrzański system komunikacyjny a ochrona przyrody", doszli oni do wniosku, że: "zaprzestanie funkcjonowania oraz rozbiórka torów na linii kolejowej Nowy Targ - Podczerwone tuż po transformacji ustrojowej 1989 r. były pochopne, nierozważne i nieuzasadnione, oparte na błędnym przekonaniu, że transport drogowy rozwiąże w bliższej, a zwłaszcza w dalszej przyszłości wszystkie problemy komunikacyjne Podtatrza".

Natomiast przywrócenie linii kolejowej na trasie Nowy Targ - Sucha Hora - Trstena wraz z istniejącym powiązaniem z magistralą kolejową w słowackich Kralovanach niosłoby, według naukowców, wielorakie korzyści, w postaci: integracji regionów przygranicznych o wybitnych walorach historycznych i kulturowych oraz udostępnienia ich jak najszerszym społecznościom obu narodów; reaktywowania dawnego szlaku kolejowego; stworzenia kanwy dla kulturowo-przyrodniczego szlaku krajoznawczego obejmującego tereny Podhala, Orawy, Spiszu, Pienin i Liptowa z całym ich bogactwem. Linia kolejowa miałaby również kształtować proekologiczne postawy mieszkańców, skłaniając ich do rezygnacji z używania samochodów na rzecz transportu szynowego.

Propagatorom idei odbudowy linii kolejowej w dalszej perspektywie jawią się już: mała obwodnica szynowa Tatr, odciążająca ich centralną część z nadmiernego ruchu turystycznego, Podhalańska Szybka Kolej Miejska, powiązania magistralne i międzynarodowe.

Ponieważ kolejowa inicjatywa wyraźnie koliduje z planami poprowadzenia ścieżek rowerowych dawnym torowiskiem, profesorowie wraz z Radą Naukową uznali:

"Rozbudowa sieci dróg rowerowych na Podtatrzu jest ze wszech miar uzasadniona, jednakże nie powinna się odbywać kosztem zajmowania pasu podtorza, który powinien być chroniony na potrzeby odbudowywanej linii kolejowej."

Nieuchronnie i niezależnie od wszystkich rozmów na szczeblu ministerialnym, musi się pojawić skierowane do samorządów pytanie, czy od budowa linii jest możliwa w ich planach zagospodarowania przestrzennego oraz ewentualnie, ile czasu zabrałaby zmiana zapisów.

Żródło: Dziennik Polski (artykuł już ma kilka miesięcy nie wiem dokładnie ile)

_________________
Klikaj codziennie:
http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=3244
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

nynuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 22 Lis 2010
Skąd: Tychy

PostWysłany: 18-12-2010, 18:07    Odpowiedz z cytatem

Ech miejmy nadzieję że to nie będzie znów porywanie się z motyką na słońce Smile

_________________
PKP PLK - SWOJE KADRY BETONUJEMY PROFESJONALNIE
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ET05 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Sie 2007
Skąd: Skarżysko Kamienna

PostWysłany: 18-12-2010, 19:52    Odpowiedz z cytatem

Ta linia spokojnie by mogła być pod drutem do Trsteny, gdzie spokojnie można się przesiadać. 12 par pociągów do Kralovan.

Z resztą niejedno z przejść ze Słowacją i Czechami warto odbudować. Polecam mapy - na satelitarnych są jeszcze nasypy a nawet szyny !

_________________
pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Adams Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 18 Wrz 2010

PostWysłany: 18-12-2010, 21:02    Odpowiedz z cytatem

nynuś napisał/a:
Ech miejmy nadzieję że to nie będzie znów porywanie się z motyką na słońce Smile


A ja liczę że się uda. Najleprzym przykładem tego że jak się chce to można była reaktywacja odcinka Szklarska Poręba-Harrachov w Karkonoszach i na podobnych zasadach można uruchomić odcinek Nowy Targ-Trstena.
Jeśli chodzi o elektryfikacje to byłby raczej za duży koszt. Najlepszym rozwiązaniem byłoby się dogadać ze Słowakami żeby linia była obsługiwana ich szynobusami.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ET05 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Sie 2007
Skąd: Skarżysko Kamienna

PostWysłany: 18-12-2010, 21:46    Odpowiedz z cytatem

Można użyć staroużyteczne słupy, sieć a nawet szyny po modernach. Prąd dać warto - kibli u nas dostatek, SA i SP już nie...

_________________
pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bartik Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Gru 2009
Skąd: Kraków

PostWysłany: 18-12-2010, 21:53    Odpowiedz z cytatem

ET05, Nie zgodzę się, kible powoli będą kończyć już swój żywot i ich liczba w ciągu najbliższych lat będzie maleć, jednotorowa linia niezelektryfikowana to jest to co wystarczy, wspomniano przykład linii Szklarska Poręba-Harrachov, pomimo, iż tam był kiedyś drut to teraz tylko usunięto pozostałe słupy i nikt nie zamierza tego elektryfikować.

_________________
Klikaj codziennie:
http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=3244
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

ET05 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Sie 2007
Skąd: Skarżysko Kamienna

PostWysłany: 18-12-2010, 22:04    Odpowiedz z cytatem

Słupy na Szklarska Poręba-Harrachov nadawały się jedynie do usunięcia. po tylu latach jedynie zagrażały. A kible jeszcze co najmniej 20 lat pojeżdżą, na nowe składy nie ma kasy.

_________________
pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bartik Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Gru 2009
Skąd: Kraków

PostWysłany: 18-12-2010, 22:40    Odpowiedz z cytatem

Ale po co na linię lokalną kible o pojemności 250-ciu osób?? Szynobusy nie muszą być nowe, mogą być również Słowackie co dałoby profit w postaci łączonej relacji.

P.S. Rozmowa zeszła na to czy powinno się kłaść drut na tej linii, a tak patrząc obiektywnie szanse jej odbudowania dalej są bliskie zeru Neutral

_________________
Klikaj codziennie:
http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=3244
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

nynuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 22 Lis 2010
Skąd: Tychy

PostWysłany: 19-12-2010, 02:28    Odpowiedz z cytatem

Moim zdaniem słowackie Stadlery by wystarczyły. Nawet tradycyjna motorićka Smile

_________________
PKP PLK - SWOJE KADRY BETONUJEMY PROFESJONALNIE
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Adams Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 18 Wrz 2010

PostWysłany: 19-12-2010, 16:41    Odpowiedz z cytatem

Dokładnie @nynuś. Najlepiej w relacji Kralovany-Trstiena-Nowy Targ, z dogodnym skomunikowaniem w Nowym Targu w kierunku Krakowa, Warszawy oraz Zakopanego, a w Kralovanach w kierunku Ziliiny,Bratysławy i Koszyc.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

MK_Rabka Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Lip 2010
Skąd: Rabka-Zdrój/Kraków

PostWysłany: 20-12-2010, 16:26    Odpowiedz z cytatem

Ja bym zaczął od rozliczenia ministra za tę decyzję.
Jak to jest, że część linii leżą 60 lat nieczynne, a inne są rozbierane mimo iż ruch towarowy jeszcze nie ustał?!

_________________
Pozdrawiam, MK_Rabka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Woojtek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Gru 2008
Skąd: Tarnów/Kraków

PostWysłany: 17-12-2013, 20:38    Odpowiedz z cytatem

Obraz linii teraz i trochę historii ale po Słowacku
http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/5127-Zeleznicna-trat-Sucha-Hora-Trstena-38-rokov-po/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 4 z 5 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl