Nie pojawiło się i raczej do września się nie pojawi (przy korekcie czerwcowej KM będą się koncentrować na usprawnieniu ruchu przy remoncie średnicy, a przy korekcie wrześniowej do planu wejdą Traxxy, to może coś uda się wytrasować na prędkość ponad 130km/h, ale szczerze w to wątpię też).
Pasażerowie pociągów podmiejskich kursujących między stacjami Warszawa Wschodnia i Warszawa Rembertów zauważyli, że pociągi zaczęły jeździć szybciej po tym odcinku. Okazuje się, że PKP PLK zrewitalizowały 6 km torów.
Pociągi podmiejskie zaczęły jeździć szybciej od 15 grudnia, czyli od wprowadzenia nowego rozkładu jazdy. Dlaczego pociągi przyspieszyły? PKP PLK informują, że na linii dalekobieżnej nr 2 oraz linii podmiejskiej nr 448 dobiega końca rewitalizacja odcinka torów o długości około 6 km każdy (w sumie 4 tory), która trwała od października.
Dzięki przeprowadzonym pracom została podniesiona prędkość zarówno pociągów podmiejskich jak i dalekobieżnych o 40km/h. Oznacza to, że po liniach 448 i 2 na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Rembertów pociągi podmiejskie mogą jeździć 100km/h, a dalekobieżne 120km/h.
Czas przejazdu pociągów podmiejskich nie skrócił się znacząco. Pociągi Kolei Mazowieckich i Szybkiej Kolej Miejskiej pokonują trasę z Rembertowa do Warszawy Wschodniej tylko o 1 – 2 minuty szybciej niż w rozkładzie 2012/2013.
Zarządca infrastruktury nie planuje dalszego podnoszenia prędkości na kolejnych odcinkach linii nr 2 i 448.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum