Ciekawe tylko jak to będzie wyglądało cenowo czy będzie Połączenie w dobrej cenie czy normalna cena wynikająca z tabeli. Jak wejdzie ta druga opcja to będzie porażka.
Moim skromnym zdaniem, start będzie ciężki, bo:
- brak przystanku w centrum Lubartowa (ma się wybudować)
- rozkład jazdy dla nikogo, ani do szkoły, ani do pracy na 7/8. Tylko dla biurwy 7.30-15.30, która nie jeździ pociągami, ale samochodami.
Obym się mylił, bo chciałbym nowoczesnej kolei pasażerskiej na tamtej linii, ale czy tak będzie?
Wysłany: 05-07-2013, 19:01 Po 13 latach pociągi wrócą do Parczewa
Dobra wiadomość dla mieszkańców gminy Parczew oraz okolic. Po 13 latach nieobecności, od października 2013 roku zostanie przywrócony kolejowy ruch pasażerski.
Urząd Miejski w Parczewie otrzymał od Przewozów Regionalnych i Lubelskiego Zakładu Przewozów Regionalnych i PKP PLK informuję o planowanym uzupełnieniu obecnej oferty rozkładu jazdy edycji 2012/2013, od 7 października 2013 roku o połączenia Lublin – Parczew.
Planowane godz. kursowania pociągów przedstawiają się następująco:
Parczew odjazd ok. godz. 5.00
Lublin odj. godz. 15.35
Parczew odj. ok. godz. 16.57
Lublin odj. ok. godz. 20.30
Ponadto zgodnie z projektem rozkładu jazdy edycji 2013/2014 planowane jest uruchomienie trzech par pociągów w niżej podanych godzinach:
Parczew odj. ok. godz. 5.00
Lublin odj. ok. godz. 7.40
Parczew odj. ok. godz. 9.10
Lublin odj. ok. godz. 15.40
Parczew odj. ok. godz. 17.10
Lublin odj. ok. godz. 20.30.
Nie chcę wyjść na zwolennika busów, ale nie przesadzajmy z tymi przewidywaniami upadku Arona, bo to tylko dwie pary szynobusów. Dwa pociągi czy nawet trzy nie mogą stanowić poważnej oferty dla osób dojeżdżających codziennie do pracy/szkoły.
Mimo wszystko ta reaktywacja jest krokiem w dobrym kierunku. Jestem bardzo zadowolony z postępowania obecnych władz województwa i LZPR, które wyprowadzają kolej na prostą.
Zakład Linii Kolejowych w Lublinie prowadzi prace dostosowujące infrastrukturę kolejową do uruchomienia połączeń pasażerskich na trasie Lubartów – Parczew. Zarządca infrastruktury przygotowuje 5 nowych, tymczasowych miejsc do wsiadania oraz tor do prędkości 80 km/h.
Od 30 września, na zamówienie władz województwa lubelskiego, Przewozy Regionalne uruchomią szynobusy w relacjach Lublin - Lubartów Słowackiego oraz Lublin – Parczew Kolejowa. Pociągi będą się zatrzymywać na przystankach Lubartów Lipowa, Pałecznica i Zabiele.
Na tej linii będzie obowiązywała oferta specjalna „Bilet Lubartowski”. Przykładowo, bilet jednorazowy normalny na przejazd z Lublina do stacji Lubartów Lipowa będzie kosztował 3,25 zł, z Lublina do Parczewa – 6 zł i tyle samo z Lublina do przystanku Parczew Kolejowa. Natomiast bilety okresowe (również według taryfy normalnej) będą się kształtować następująco: 119 zł na trasie Lublin – Lubartów Lipowa oraz 159 zł na odcinkach Lublin – Parczew i Lublin – Parczew Kolejowa.
Wczoraj celowo zrobiłem sobie wycieczkę do Parczewa, i jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. Szynobus odjeżdżający z Lublina o godz. 15:35 to PESA SA134-028. W kierunku Parczewa frekwencja w granicach 60-70%. Na każdej stacji praktycznie ktoś wsiadał i wysiadał. Natomiast to co zobaczyłem w drodze powrotnej przerosło moje najśmielsze oczekiwania, że raptem po 3 tygodniach na linii gdzie 13 lat nie było pociągów, właśnie pociąg może się cieszyć taką popularnością. Wsiadałem na stacji Parczew, razem ze mną czekało na peronie około 20 osób,a tymczasem szynobus przyjechał już tak załadowany, że ciężko było się wcisnąć. Poza tym bardzo dużo osób wsiadło na stacji Tarło i Lubartów Słowackiego. Przez ten ścisk były często problemy z zamknięciem drzwi i w ogóle ruszeniem składu. Spora grupka w tym także ja, przesiadała się w Lublinie na IR "Bystrzyca" do Warszawy, która czekała kilka minut na nasz skład, który przez ten tłok miał 11 minut opóźnienia do Lublina.
Ponadto na plus zasługuje bardzo ładnie wyremontowana trasa. Na odcinku Lublin-Lubartów vmax=120 km/h i często tyle było na liczniku, na odcinku Lubartów-Parczew około 80-90 km/h. W większości miejscowości nowe, podwyższane perony, tablice z nazwą stacji.
To tylko pokazuje, że wcale kolej nie musi iść w odstawkę, i że wystarczy dobrze ułożyć rozkład jazdy, dobra cena i chętni zawsze się znajdą. Teraz pozostaje tylko nadzieja, że od nowego rozkładu jazdy liczba połączeń z Lublina do Parczewa zwiększy się, i wtedy busiarstwo którego na Podlasiu i Lubelszczyźnie nie brakuje naprawdę może czuć się zagrożone.
Oswtatnio miałem okazje przejechac się tzw szynobusem z i do parczewa i jestem pozytywnie zaskoczony. Po kilku miesiasach od uruchomienia owej lini myślałem że będzie to coś co jest bo jest a jednak nie. Z rana o godzinie 9:15 ruszyłem z parczewa
Obłożenie z przystanku Parczew kolejowa około 60 % , dojezdzając do lubartowa brak miejsc siedzących juz kilkanaście osób musi stać ( przymnie osobiście stało 14 osób ) nie wiem jak w dalszej cześći pojazdu.
Do lublina dojechaliśmy co do minuty. Co ciekawe, torowisko między lubartowaem, a lublinem jest o wiele wiele lepsze niż lubartów parczew, w kilku miejscach na luku, było czuc jak dochamowywany jest szynobus, a następne dobre "kołysanie" jego samego.
W drodze powrotnej tak samo szynobus został podstawiony około 30 minut wcześniej niż jest jego planowy start
Co ważne w jedną i drugą strone szynobusy były dogrzane i można było spokojnie siedziec w krótkim rękawku, posprzatane i co według mnie ważne w wc było to samo, ba nie brakowało wody mydła czy papierowych ręczników i nie śmierdziało - domestosem itp. Według mnie jak za przejazd 6 zł x2 = 12 zł komfort podróżowania jest bardzo dobry, zwazając na to ze w drodze powrotnej za 6 zł dostałem nawet darmowy dostęp do punktu wi-fi .
A dodatkowo taka ciekawostka dodam że most żelazny kolejowy obok przystanku Parczew kolejowa jest remontowany i na chwile obecną wszytko max może dojechac do parczewa nie dalej, podkłady sa ściągniete i widać że prace sie kręcą czyżby planowali dalej puszczac składy z lublina na łuków ? Jak tak to myśle ze taka droga by nie trwała dłużej niż około 1h 30 - 40 minut, zważywszy na to że do samego parczewa szynobus z lublina jedzie 1h 7/8 minut a tam już tylko żabki skok. Kwestia jak wygląda samo torowisko czy nie będzie to tupu lublin-lubartów dobre torowisko jak teraz spokojnie szynobus może v-maxem jechać, lubartów- parczew już torowisko kilkoma chwilami daje do życzenia, zwłaszcza na długich łukach nie jest to oszałamiająca prędkość , i by odcinek parczew-luków nie był "czarną owcą" gdzie 1/3 trasy miedzy lublinem lukowem bedziemy pokonywac 2 razy dłużej, choć sądząc po tym co teraz zrobili po tych 13 latach trzeba być optymistycznie nastwionym. Towarowe składy nie raz jeździły dalej po za parczew z lublina, więc tragedi musi aż takiej nie być.
_________________ Lepiej jechać pospiesznym niż IC - mniej kosztuje a warunki takie same. drverde
Lublin - Lubartów - Parczew: „Alibi zug” czy wzorcowa reaktywacja?
Jesienią ubiegłego roku reaktywowano połączenie na odcinku Lubartów – Parczew. Zaproponowano ofertę polegającą na uruchomieniu dwóch par pociągów. Pojawiły się głosy, że to tak słaba oferta, iż może nawet lepiej by było, aby tego połączenia nie reaktywować. Jednak wiele przesłanek wskazuje, że chyba jednak warto było uruchomić połączenia pasażerskie na tej trasie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum