Tam jest niby 2 razy większa frekwsencja, ale jendak to połączenie jest dużo kosztowniejsze dla UMWD i te 18 osób na pociąg to tyle, co jeden stary tranzit PWHD wozi.
Nie od razu ... Świdnicę zbudowano Cierpliwości, dopiero miesiąc kursowania, nie do wszystkich dotarło...
Taa. Dotrze, jak przyjdą stawki z cennika PR.
@ bystrzak. Rachunek prawdopodobieństwa jest brutalny. I łatwo się na nim przejechać.
Świadkiem frekwencji jednego przejazdu ze 100 osobami w pociagu jest 100 osób. Świadkiem frekwencji 10 przejazdów z 1 osobą na pokładzie będzie 10 oób.
Jeśli mamy teraz 110 relacji tych 110 pasażerów, to wynika z nich, że średnia frekwencja to ok. 90 osób A tak naprawdę tylko ok. 10.
A o pustym pociągu nikt nie zaświadczy, chyba, że mikol na stacji
Jak ja jechałem to też były tłumy.
To dlatego tak różne mamy wyniki w sondażach wyborczych. Wszystko zależy od metody pomiaru i wygrywa partia, która za sondaż płaci . Co nie znaczy, że nie da się zrobić dobrego.
Ostatnio zmieniony przez ufoludek dnia 20-01-2014, 21:27, w całości zmieniany 1 raz
Ja się domyślam, że liczyli na podstawie biletów sprzedanych w pociągach. A to jest takie średnie źródło, zwłaszcza na kudowiance, gdzie jest sporo przesiadkowiczów, a w Kłodzku M. jest kasa PR-ów.
W ogóle ciekawi mnie jak pasażerów liczy np. taki UTK.
Zgrubnie
Pewnie liczą regiokarnet np. jako 2 przejazdy, miesięczny jako 40 przejazdów. A jeśli nie mają takich danych, to losują np. 1 promil ogółu pociągów, liczą w nich frekwencję, mnożą przez 1000.
Ale nic nie przebije "szacowania frekwencji" rocznej w mpk.
Co roku jest to 365x500tys. Zaokrąglone w górę. Śmiech na sali. I nikt nie widzi ściemy. Gdyby to robił ktoś inteligentny, to choć ilość mieszkańców by delikatnie zwiększał co roku
Pociąg jest przyśpieszony, więc jedynie mieszkańcy Żarowa, czy Jaworzyny skorzystają z zagęszczenia taktu. Lepiej byłoby już puścić dodatkowy kibel z Wałbrzycha. Nie byłoby tak nowocześnie i propagandowo, ale z większą korzyścią dla pasażerów
Absolutnie się zgadzam. Jaworzyna mogła by śmiało być węzłem przesiadkowym w czterech kierunkach. Wystarczy żeby ktoś mądry zaczął się zajmować układaniem rozkładów jazdy i zorganizował "krzyżowanie" tam czterech par pociągów - Kłodzko - Legnica, Legnica - Kłodzko, oraz Wrocław - Jelenia Góra i Jelenia Góra - Wrocław. Wówczas była by szansa że jeszcze więcej osób by z tych pociągów korzystało, oczywiście z zachowaniem gwarantowanego skomunikowania w przypadku opóźnień. Jestem gotów stwierdzić, że ludzie w Polsce nie tyle boją się przesiadek, co boją się braku skomunikowań w razie opóźnień. Natomiast tabor obecnie kursujący w relacji Wrocław - Świdnica można by było wykorzystać do wzmocnień na innych niezelektryfikowanych liniach (choćby do skomunikowania w Węglińcu do Zgorzelca każdego pociągu z Wrocławia).
Sorry ale tylko ktoś wyjatkowo negatywnie nastawiony do KD wierzy w to że frekwencja na trasie Świdnica - Wrocław - Świdnica to 8 osób na pociąg
Przecież w artykule jest wyraźnie napisane, że "ze specjalnej oferty skorzystało 2 tysięce osób". A gdzie posiadaczy biletów miesięcznych? Gdzie posiadacze biletów jednorazowych kupionych we Wrocławiu? Z tego co pamiętam oferta specjalna dostępna jest tylko dla pasażerów którzy kupią bilet w Świdnicy.
No tłumy walą po prostu, aby jechać z Wrocławia za 15 zł jednym z 4 pociągów na dobę mając pod nosem jadące co pół godziny busy za pół ceny. I setki kupiły bilet miesięczny, bo każdy świdniczanin tylko marzy, aby codziennie przejchać się ciuchcią, nawet czekając na pociąg 2 godziny po pracy.
To połączenie to niewypał i tyle. Ale gorszym niewypałem byłoby puszczenie pociągów przez Sobótkę, bo groziłoby to rozwaleniem dobrej oferty Polbusu spod Ślęży.
ufoludek, właśnie połączenie przez Sobótkę miało by większy sens, oczywiście po spełnieniu pewnych warunków. Po pierwsze linia musiała by zostać doprowadzona do takie stanu źeby czas przejazdu był co najmniej znośny, a po drugie rozkład jazdy dostosowany do potrzeb, czyli pociągi by jeździły w takich godzinach w które były by wygodne przy dojazdach do zakładów pracy. Nie sądze jednak żeby takie pociągi zagroziły kursującym tam autobusom, co najwyżej były by tylko uzupełnieniem oferty przewozowej.
Koleje Dolnośląskie niemal podwoiły liczbę pasażerów.
Koleje Dolnośląskie radzą sobie dobrze. Przejmowanie połączeń od Przewozów Regionalnych odbywa się bez problemów, liczba pasażerów lawinowo rośnie. Rośnie również zakres prac remontowych prowadzonych na wrocławskim węźle kolejowym przez PKP PLK i przygotowanie się na najcięższy okres robót jest głównym zmartwieniem przewoźnika.
Połączenie do Rawicza powtórzy sukces linii do Węglińca?
Pięć nowych pociągów Impuls wzbogaci w tym roku tabor Kolei Dolnośląskich. Dzięki inwestycji przewoźnik uruchomi połączenie z Wrocławia do Rawicza oraz wzmocni ofertę na dotychczasowych odcinkach. – W uruchomieniu połączenia do Rawicza upatrujemy szansy na powtórzenie sukcesu linii Wrocław-Węgliniec – mówi Piotr Rachwalski, prezes KD.
Dolnośląskie nie zamierza rezygnować z pociągów PR.
Chociaż samorząd Dolnego Śląska nie zgodził się na zawarcie wieloletniej umowy z Przewozami Regionalnymi, to wciąż chce współpracować z tym przewoźnikiem. Czyli utrzymane będzie status quo – konkurencja PR i Kolei Dolnośląskich.
Mam nadzieję, że ten "sukces" nie skończy się przepełnionymi pociągami tak jak na E 30. Jakoś wątpię, żeby KD łączyły 31WE w składy, a nie wyobrażam sobie pojedynczego 31WE np. po 15 albo 16, kiedy podwójny EN57 do Rawicza/Leszna odjeżdża napchany po brzegi.
"Sukces" na linii rawickiej będzie miał podobne objawy towarzyszące co na linii zgorzeleckiej lub jeleniogórskiej. Wraz z przejęciem większości przewozów przez KD, z linii znikną kasy biletowe PR-ów i okaże się, że w Żmigrodzie czy Obornikach nie można nagle kupić biletu na TLK.
_________________ W ŚWIECIE IMITACJI DOSKONAŁYCH SZTUKA RODZI SIĘ Z PRZEKŁAMAŃ W KOPIOWANIU.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum