Wysłany: 23-02-2014, 15:47 Przetarg na 10 SZT dla PKM
Co prawda PKM ma swój wątek, ale skupia się on na infrastrukturze, zaś EZTy kupuje województwo, a docelowo mają również jeździć na liniach regionalnych.
Zamówienie obejmuje 3 pojazdy dwuczłonowe (250 miejsc, w tym min, 100 siedzących) oraz 7 trójczłonowych (350 miejsc w tym min, 150 siedzących). Wg wstępnych informacji składy mają być przystosowane do ruszania i hamowania na wzniesieniach co oznacza mocniejszy silnik i hamulce. Szczegóły będą znane po publikacji SIWZ. Kryterium doświadczenia jest dostawa min. 5 zespołów trakcyjnych o wartości 50 mln zł brutto. Kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty to:
59% cena
5% koszty utrzymania
18% warunki techniczne
8% koszty zużycia paliwa
10% wskaźniki eksploatacyjne
Termin dostawy pojazdów to 12 maja 2015r. Szacunkowa wartość zamówienia to 119,33 mln zł, termin otwarcia ofert - 4 kwietnia 2014.
Zapowiadane zwiększone wymagania odnośnie parametrów/mocy/przyspieszenia itp. okazały się być baaaardzo łagodne. Przyspieszenie na poziomie 0,45 m/s^2 osiągają wszystkie nowe SZTy, a współczynnik 9kW/t (dwuczłon, 6,5kW/t 3-człon.) oznacza zaledwie 720kW dla przeciętnego dwuczłonowca i nawet mniej (~680kW) dla trójczłonowca. Mimo większej wagi! Te parametry spełnia nawet osłabiona podróba z Mińska, a "pełnowartościowe" wyroby Newagu i Pesy mają jeszcze spory zapas! I oni chcą tym jeździć po wzniesieniach, do tego z przekładnią hydrauliczną? Również zakładany maksymalny czas przejazdu (21 minut) jest bardzo długi bo osiągalny kiblem jadącym max 70km/h.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum