I taką właśnie POlitykę realizuje się w naszym nieszczęśliwym kraju: "szyny na złom". Ciekawe, że jakoś inne kraje dookoła nas nie chcą stosować tej genialnej zasady.
Na Kryniczance żadne krótkie relacje nie mają sensu. Wystarczyłyby dwa pociągi z Tarnowa złożone z wagonów bezpośrednich z trzech nawet kierunków: ze Szczecina, z Lublina i Warszawy. Ze Szczecina i Warszawy łączone w Krakowie.
Wiadomo, że do Krakówka ani do Sącza nikt nie pojedzie.
Pasażerów miałby też szynobus Krynica-Żywiec. Bezpośrednie połączenie do Limanowej, Suchej, Makowa i czego tam jeszcze.
Nie tłumaczcie mi że to fantastyka. Dobrze o tym wiem. Chodzi mi o to, że takie pociągi miałyby pasażerów, kasa na takie połączenia nie byłaby marnotrawstwem, w przeciwieństwie do obecnych muchowozów do Krakowa i Tarnowa.
Na Kryniczance żadne krótkie relacje nie mają sensu. Wystarczyłyby dwa pociągi z Tarnowa złożone z wagonów bezpośrednich z trzech nawet kierunków: ze Szczecina, z Lublina i Warszawy. Ze Szczecina i Warszawy łączone w Krakowie.
Wiadomo, że do Krakówka ani do Sącza nikt nie pojedzie.
Wystarczy, że będą ze 3 pary bezpośrednie Kraków - Krynica skomunikowane w Krakowie z pociągami z/do Katowic, Warszawy, Łodzi, Kielc, Wrocławia... Przepinanie wagonów w wykonaniu Intercity to dwugodzinne stacjonowanie na Płaszowie. No i jakiś jelonek Krynica - Muszyna - Plavec. PRzynajmniej zmodernizowane składy do Krynicy - gniazdka, wifi, automat z napojami...
Plavec i co dalej? Na tamtejszej stacji też hula wiatr i praktycznie niemożliwe jest się wydostać gdzieś wgłąb Słowacji. Jeśli uruchamiać taki pociąg to przynajmniej do Starej Lubowli, a najlepiej do Popradu.
Cytat:
Pasażerów miałby też szynobus Krynica-Żywiec. Bezpośrednie połączenie do Limanowej, Suchej, Makowa i czego tam jeszcze.
Tak, potoki pasażerskie na odcinku Krynica - Maków są ogromne... nie pisz takich bredni, bo jeszcze jakiś decydent to przeczyta i nie daj Bóg uruchomi podobnego potworka...
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 23-02-2014, 22:35
Może i wygląda jak potworek, ale ja na takie pociągi nie patrzyłbym jako na całość, bo prawdopodobieństwo przebycie przez kogoś całej trasy jest znikome. Ale byłaby wówczas możliwość przejazdu z Krynicy do Nowego Sącza, z Nowego Sącza do Rabki czy z Żywca do Suchej - a to już jest coś.
Jakiś czas temu planowałem jednodniowy wypad do Nowego Sącza i podróż tak zwaną komunikacją publiczną to byłby wielogodzinny dramat przez jedynie słuszny Kraków. Pozostał samochód...
Brednią jest twierdzenie, że w Polsce pociągi nie mają sensu, podczas gdy w krajach dookoła nas mają sens, i to na jeszcze "gorszych" (z punktu widzenia samorządowo-busiarskiego betonu) trasach.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 02-03-2014, 21:33 Rozkład-porażka od 9.03.2014 w Małopolsce
Na początek artykuł z 20.02.2014:
Cytat:
Małopolskie: Jest kompromis, województwo zwiększy dotację dla Przewozów Regionalnych
Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego poszedł na kompromis w sprawie dotacji dla Małopolskiego Oddziału Przewozów Regionalnych. Dotacja na przewozy kolejowe zostanie zwiększona o 4 mln zł. Przewozy Regionalne deklarują, że nie będzie wstrzymania kursowania pociągów.
W związku z dostosowaniem wielkości oferty przewozowej do wymogów przetargu na świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego w transporcie kolejowym w okresie od 9 marca do 13 grudnia 2014 r. ogłoszonego przez Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego wprowadzone zostały zmiany w siatce połączeń regionalnych na terenie województwa małopolskiego.
Zmiany w kursowaniu pociągów od 9 marca 2013 r. do 26 kwietnia 2014 r.
Pociągi odwołane:
Linia Tarnów - Krynica:
1) 30161 „NIKIFOR” Kraków Gł. odj. 9.47 – Krynica przyj. 14.40 (kursujący w soboty i niedziele)
2) 30262 „NIKIFOR” Krynica odj. 17.14 – Kraków Gł. przyj. 22.03 (kursujący w soboty i niedziele)
Linia Kraków - Zakopane:
1) 33151/0 „RYSY” Kraków Gł. odj. 6.00 – Zakopane przyj. 9.59 (kursujący w soboty)
2) 33153/2 „JANOSIK” Kraków Gł. odj. 10.40 – Zakopane przyj. 14.08 (kursujący w soboty i niedziele)
3) 33156/7 „JANOSIK” Zakopane odj. 16.01–Kraków Gł. przyj. 19.42 (kursujący w soboty i niedziele)
4) 33158/9 „RYSY” Zakopane odj. 18.51 – Kraków Gł. przyj. 22.15 (kursujący w niedziele)
Linia Kraków – Wadowice
1) 33501 Kraków Gł. odj. 4.58 – Wadowice przyj. 6.30 (kursujący w dni robocze)
2) 33503 Kraków Gł. odj. 9.18 – Wadowice przyj. 10.51 (kursujący w soboty, niedziele i święta)
3) 33505 Kraków Gł. odj. 13.33 – Wadowice przyj. 15.05 (kursujący w dni robocze)
4) 33520 Wadowice odj. 5.05 – Kraków Gł. przyj. 6.45 (kursujący w od poniedziałku do piątku)
5) 33524 Wadowice odj. 12.35 – Kraków Gł. przyj. 14.13 (kursujący w soboty niedziele i święta)
6) 33526 Wadowice odj. 15.20 – Kraków Gł. przyj. 16.53 (kursujący w dni robocze)
W związku z budową zapory wodnej Świnna Poręba od 3 marca do 18 czerwca 2014 r. zawieszone zostanie kursowanie pociągów. PKP Intercity przygotowało dla pasażerów autobusową komunikację zastępczą.
Czy Jaworzyna i/lub Nikifor jedzie czasem jako poczciwy EZT, czy już tylko Acatusy? Zastanawiam się nad podróżą ale nowe jednostki, to już nie ten urok i konieczność patrzenia tylko przez szyby
sabatnik, Nikifor pojedzie jeszcze tylko raz - w najbliższą sobotę. Potem do piachu, więc pytanie traci rację bytu. A nawet jak jeździł to najczęściej na ED72.
Natomiast Jaworzyna ostatnio najczęściej na Acatusach.
czyli do 9 marca 4 pary pociagów Wadowice-Kraków potem do 28 kwietnia Komunikacja autobusowa a nastepnie tylko 2 połaczenia na dobe w tym w wekendy tez 2 , jeden obługiwany pociagiem studenckim. Następnie już tylko dwie pary połaczen do Wadowic. Oszczędności wychodzi na to że Wadowice będą obsługiwane jednym składem. Masakra Cichcem skasowali dwie pary pociągów i to chwile przed wejściem rozkładu
Od najbliższej korekty "Orlik" przez Katowice ze zmianą kierunku jazdy zamiast przez Sosnowiec Maczki.
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 05-04-2014, 14:01
To już mogli go rzucić przez Koniecpol... Ups tam tez remont. Żałosne,że Częstochowa ma JEDNO połączenie dziennie z Krakowem z cywilizowanym czasem przejazdu (Stoczniowiec). Potencjał jest na 4-5 par.
No nie wiem gdzie tak dokładnie ten remont bo można bez Katowic i zmiany kierunku przez Sosnowiec Główny, Sosnowiec Południowy, Sosnowiec Maczki i Jaworzno Szczakową czy ostatecznie przez Kozioł.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum