Wysłany: 26-03-2014, 18:24 Nad krawędzią peronów absurd goni absurd
Dlaczego zatrzymanie pociągu na stacji Sól kosztuje więcej niż przy peronie Warszawy Gdańskiej? Dlaczego za postój przy rozsypujących się peronach stacji Wieleń trzeba płacić prawie tyle samo, ile w wypasionym po remoncie Modlinie?
PKP Polskie Linie Kolejowe SA przekazały przewoźnikom założenia i cennik nowych stawek dostępu do infrastruktury kolejowej, który miałby obowiązywać w rozkładzie jazdy 2014/2015. Częścią tej propozycji, rzadko do tej pory analizowaną, jest „wykaz stacji i przystanków wraz z przyporządkowaniem im stawek jednostkowych opłaty podstawowej za dostęp i korzystanie z peronów”.
Można z niego wyczytać, iż zatrzymanie pociągu przy krawędzi peronu na stacji Laskowice Pomorskie jest droższe niż postój na peronie dworca kolejowego w Krakowie lub Poznaniu. Najdrożej jest w Łodzi Kaliskiej, Gdyni, Gdańsku, Wrocławiu, Katowicach i Warszawie Wschodniej.
Cennik nie obejmuje… Warszawy Centralnej i prawie nikt nie wie dlaczego. Obejmuje za to koszt zatrzymania pociągu na upadłej stacji Sól, który jest wyższy niż koszt postoju pociągu na zbudowanym niedawno za setki milionów złotych przystanku Warszawa Lotnisko Chopina lub na dworcu Warszawa Gdańska.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum