@rail user z torów plk
Było przekształcać stację w przystanek osobowy? Widać panowie z PLK nie pomyśleli o tym, że na Antoninku będą dzikie tłumy, skoro trzeci zelektryfikowany tor jest ślepy i nie ma przy nim peronu.
Co do fabryki we Wrześni, jeśli powstanie to siłą rzeczy powinien powstać przy niej przystanek oraz w końcu remont tego dziadostwa od Wrześni do Książna z podniesieniem Vmax chociaż do 70 km/h.
No ale co to ma do rzeczy ? Przystanek jest - jest. ociągi zatrzymują się - zatrzymują się. Perony na wniosek zostały przesunięte z 700 m pod bramę fabryki ? - Zostały. Tunel został dostosowany ? Został. Nawet przystanek komunikacji miejskiej został "zintegrowany" z peronem kolejowym i przejściem podziemnym tworząc mini-węzeł przesiadkowy. I co? Nico - jakoś tych "dzikich tłumów" na przystanku nie widać. Widać za to zawalone okoliczne ulice ( Miłowita, Leszka, Chocibora , a nawet Gorzysława ) samochodami pracowników VW.
A ilu ich parkuje na terenie VW ?
Co do tory nr 14 (?) w Antoninku. pojedziesz do domu zerknij na jakiej długości jest trakcja. Podg. służy wyłącznie Hucie Szkła Antoninek. Nawet POL-CAR odciął bocznicę.
Podobna sytuacja jest z Solarisem w Bolechowie. Kiedyś sporo ludzi jeziło do pracy pociągami. Obecnie to prawie nikt nie dojeżdża mimo , że z Wągrowca pociąg jedzie ok. 30 minut. Dlaczego ?
Poza tym dlaczego ma być remont 281 ? Przecież te 2 przypadki świadczą , że mimo bardzo dobrej oferty pracownicy wolą korzystać ( w tym przypadku) ze swoich aut. Dlaczego ?
PS.
Ponawiam - co oznacza rail_user z torów plk
Virakocha -Usunięty- Gość
Wysłany: 16-03-2014, 19:18
Cytat:
No ale co to ma do rzeczy ? Przystanek jest - jest. ociągi zatrzymują się - zatrzymują się. Perony na wniosek zostały przesunięte z 700 m pod bramę fabryki ? - Zostały. Tunel został dostosowany ? Został. Nawet przystanek komunikacji miejskiej został "zintegrowany" z peronem kolejowym i przejściem podziemnym tworząc mini-węzeł przesiadkowy. I co? Nico - jakoś tych "dzikich tłumów" na przystanku nie widać. Widać za to zawalone okoliczne ulice ( Miłowita, Leszka, Chocibora , a nawet Gorzysława ) samochodami pracowników VW.
A ilu ich parkuje na terenie VW ?
Owszem został. Tylko że z komunikacją miejską jest problem - skomunikowanie wyłącznie w 1 stronę. Skrócono bocznicę i mamy długaśny odstęp od Swarzędza do Poznania Wschodu. Skoro już przesuwano to dlaczego nie pomyślano o dorobieniu toru głównego dodatkowego i trapezu na podg POznań Antoninek? Teraz mamy taki syf, że towarowe jadące do Poznania Wschód od strony Franowa muszą jechać dwójką zamiast jedynką. A wszystko w imię POlepszania infrastruktury.
Cytat:
Poza tym dlaczego ma być remont 281 ? Przecież te 2 przypadki świadczą , że mimo bardzo dobrej oferty pracownicy wolą korzystać ( w tym przypadku) ze swoich aut. Dlaczego ?
Choćby dlatego, że skrajniowce i towarowce mogą się wygrzmocić na wychlapach od Wrześni do Książna to raz, dwa VW będzie chciał zbudować bocznicę. A jeśli miałby być budowany przystanek to siłą rzeczy prędkość musi być podniesiona a ograniczenie do 30 wisi już z lekka 8 lat.
Poza tym o jakiej dobrej ofercie mówisz? O 1 parze PKS w dni szkolne Chłopie, może jesteś świetny jeśli chodzi o sprawy torowe ale o komunikacji PKS Gniezno to akurat nie masz pojęcia
Owszem został. Tylko że z komunikacją miejską jest problem - skomunikowanie wyłącznie w 1 stronę. Skrócono bocznicę i mamy długaśny odstęp od Swarzędza do Poznania Wschodu. Skoro już przesuwano to dlaczego nie pomyślano o dorobieniu toru głównego dodatkowego i trapezu na podg POznań Antoninek? Teraz mamy taki syf, że towarowe jadące do Poznania Wschód od strony Franowa muszą jechać dwójką zamiast jedynką. A wszystko w imię POlepszania infrastruktury.
O ile mnie pamięć nie myli to żadnych torów bocznych w Antoninku nie skrócono.
Po drugie odstępów pomiędzy Swarzędzem a P. Wschodnim mamy akurat 3 ( a przed przebudową były 2 szlaki ). A ile km były przed przebudową ?
Po trzecie - w jakim celu co 5 km stacja ? W czasach istnienia P. Antoninka ile pociągów pasażerskich wjeżdzało na tor nr 4 ( obecnie 14) ? Żaden !
I jaki "Syf" ?! Ile jedzie ( dobowo ) składów Franowo - P. Wschód i w jakich godzinach ? Polecam sprawdzić w SWDR/SEPE.
[ Dodano: 16-03-2014, 19:38 ]
Virakocha napisał/a:
Choćby dlatego, że skrajniowce i towarowce mogą się wygrzmocić na wychlapach od Wrześni do Książna to raz, dwa VW będzie chciał zbudować bocznicę. A jeśli miałby być budowany przystanek to siłą rzeczy prędkość musi być podniesiona a ograniczenie do 30 wisi już z lekka 8 lat.
Poza tym o jakiej dobrej ofercie mówisz? O 1 parze PKS w dni szkolne Chłopie, może jesteś świetny jeśli chodzi o sprawy torowe ale o komunikacji PKS Gniezno to akurat nie masz pojęcia
Po pierwsze - skrajniowce jeżdżą i jezdzić będą niezależnie czy jest czy nie ma VW
po drugie - EWENTUALNA bocznica dla VW będzie ze stacji Września
Po trzecie - gdzie napisałem coś o "świetnej" ofercie PKS. Kto korzysta obecnie z PKS/Kolei z pośród pracowników VW/Solarisa ? Prawie wszyscy korzystają z komunikacji indywidualnej. Pytanie dlaczego ?
Po czwarte - wykonano remont na 281 odc. Gniezno - Września. I coś się zmieniło. Na razie to przez 2-3 miesiące przejechały 2-3 pociągi pasażerskie ( jadące objazdem w związku z wypadkiem w Pobiedziskach ). Chcesz zmuszać ludzi dla jazdy pociągiem ? Nawet gdyby te pociągi były "za pół darmo" większość dojeżdzających nadal będzie jeździła samochodem.
Virakocha -Usunięty- Gość
Wysłany: 16-03-2014, 19:43
Cytat:
Chcesz zmuszać ludzi dla jazdy pociągiem ? Nawet gdyby te pociągi były "za pół darmo" większość dojeżdzających nadal będzie jeździła samochodem.
Nikogo nie zmuszam. To raczej panowie z UMWW zmuszają do jazdy samochodami likwidując połączenia Gniezno - Jarocin, Jarocin - Leszno, Wągrowiec - Rogoźno - Poznań, oraz tnąc połączenia z Leszna do Ostrowa i z Leszna do Zbąszynka.
Chcesz zmuszać ludzi dla jazdy pociągiem ? Nawet gdyby te pociągi były "za pół darmo" większość dojeżdzających nadal będzie jeździła samochodem.
Nikogo nie zmuszam. To raczej panowie z UMWW zmuszają do jazdy samochodami likwidując połączenia Gniezno - Jarocin, Jarocin - Leszno, Wągrowiec - Rogoźno - Poznań, oraz tnąc połączenia z Leszna do Ostrowa i z Leszna do Zbąszynka.
No więc o tym należy pamietać na jesień.
"Kolejki" Marszałkowskie ( KW i KD ) powstawały z myślą o obsłudze linii bocznych. Jednak obecnie w większości skupiają się na ciągach podstawowych.
KD nędzna oferta dla Lwówka , Szklarskiej, Kudowy czy nawet na Podsudeckiej.
KW ograniczanie oferty na 14, 359. Likwidacja na 360 ( 206 to epizod )
Kiedyś z tego wątku pobrałem pewien dokument(było to przy okazji ponownego zamknięcia przewozów na linii Jarocin - Gniezno), który określał ile pociągów jeździ na każdej linii w Wielkopolsce i jaki jest % zapełnienia składu. Kojarzy ktoś ten dokument i mógłby go przesłać?
Chyba nasza walka o ratowanie lk 281 ma sens i są spore szanse powodzenia na przywrócenie połączeń kolejowych Gniezno - Września - Miłosław - Jarocin zarówno tych osobowych i być może dalekobieżnych ,ale do tego jeszcze długa droga, zważywszy na to że Urzędy Marszałkowskie to oporne bestie i trochę to potrwa . Z rail userem mogę się zgodzić by pamiętać o tym jesienią w trakcie wyborów samorządowych
Z autobusu jadącego rano Wrzęsni do Środy Wielkopolskiej przez Miłosław ( okolice stacji kolejowej) zrobiłem fotkę .Wyszła jak wyszła i cudo to nie jest
Jednak chyba Urząd Transportu Kolejowego po moich mailach zrobił co swoje i pewno będą jakieś roboty naprawcze.Od kilku dni w Miłosławiu na torach jest drezyna ,a obok stacji koparka z kółkami do jazdy po szynach.Pewno będą wypruwać te zgniłe podkłady i likwidować ten WOS do 20 km/h.Dobrze by było by to pociągnięto aż do Wrześni,zresztą prędzej czy później i tak musi być ta bocznica dla VW . Na razie ważne ,że przy mizerii finansowej w ogóle PKP PLK coś robi. Jeśli będą jakieś większe prace i a ja będę mieć trochę luzu oraz pogodę, to w sobotę podskoczę do Miłosławia i obejrzę dokładniej co tam się dzieje ,wtedy wszystkim dam znać.
Niewykluczone, że w nowym, rocznym rozkładzie jazdy, który wejdzie w życie w grudniu 2014 r., powrócą pociągi pasażerskie na trasę Gniezno – Września – Jarocin.
Potwierdziła to w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” Anna Parzyńska-Paschke, rzeczniczka Urzędu Marszałkowskiego Woj. Wielkopolskiego, zastrzegając jednocześnie, iż na pozostałych trasach oferta będzie zbliżona do obecnej.
vodkangazico a jednak dupę ruszyli, bo wczoraj dostałem maila od UTK , że ramach ustaleń pokontrolnych nakazali naprawę mostu kolejowego na Warcie w Orzechowie. Co do odcinka Miłosław Września na razie cisza ,ale pewno się odezwą .
Będzie podniesienie prędkości na trasie Jarocin – Gniezno.
W tym roku PKP PLK planują prace podnoszące prędkość na linii kolejowej łączącej Jarocin z Wrześnią i Gnieznem. Wielkopolski samorząd od podniesienia prędkości uzależnia reaktywację na tej trasie połączeń pasażerskich.
Linia kolejowa nr 281 (w tym odcinek Jarocin-Września-Gniezno) przewidziana jest, w Dokumencie Implementacyjnym do „Strategii Rozwoju Transportu do 2020 roku (z perspektywą do 2030 roku)”, do modernizacji po 2016 r.
Trudno się dziwić ludziom z niektórych oddziałów PLK i samorządowcom ,że się wkurzają , gdy patrzymy im na widząc złośliwe uwalania potrzebnych linii i marnotrawienie kasy na źle przeprowadzone remonty oraz bieżące naprawy.Jednak racja jest po naszej stronie ,gdyż postawa niektórych decydentów nie tylko zniechęca ludzi do kolei ,ale jest wręcz szkodliwa dla bezpieczeństwa przewozów pasażerów i towarów. Dowodem tego jest zrobiona na odpieprz kwietniowa naprawa odcinka toru na stacji w Miłosławiu. Dziś w południe tuz po przejściu burzy, która skosiła parę okolicznych drzew zrobiłem parę fotek by uwiecznić te "naprawcze dokonania ".
Prace zrobiono od rozjazdu do rozjazdu na długości ponad kilkudziesięcioleciu metrów .Przejazd przez drogę z Miłosławia do Środy wlkp. , w ogóle nie został ruszony
O ile założone podkłady są w miarę nowe , bo nikt nie pomyślał by zamiast drewna wstawić strunobeton ,choćby z odzysku, no chyba że brakło środków finansowych i jestem w stanie to zrozumieć , to stan szyn
które nadają się do wymiany lub przynajmniej porządnego szlifowania pozostawia wiele do życzenia. Po czymś takim pewno więcej jak 30-40km/h nie da się jechać.Po prostu zlikwidowano ograniczenie prędkości do 20km/h , wyciągając grupę starych spróchniałych podkładów i tyle. .Ot taki polski minimalizm i kolejowy tumiwisizm dla niby nawiedzonych społeczników, mikoli i części pracowników spółek kolejowych walczących o dobro kolei na zasadzie :Chcieliście naprawy ?!No to teraz macie i zamknijcie gęby w mediach i na forach ...
Cienko widzę jakość prac, które maja być być prowadzone przez te kilka dni na odcinku lk 281 od Miłosławia w kierunku Wrześni lub Orzechowa.
Czuje,że naprawach zamiast podnieść prędkość na słynnym "wrzesińskim KDP z 30 do 60 lub80km/h zrobią to na 40 góra 50 km/h tak jak to jest koło Milicza. A może się mylę ..? Dobrze by było..
Z drugiej strony ważne ,że dzięki naszej walce i naciskom oraz nagłośnianiu sprawy w ogóle coś się ruszyło, bo linii grozi śmierć techniczna,a przewoźnikom wypadki i katastrofy.
Śmiesza mnie takie oceny psedomikolskoeksperckie. Chłopie , to "drzewo" , które wbudowali Ciebie 'przezyje" ( choć życzę Tobie jak najdłuższego życia). Zamiast pisać "psedomądrosci" polecam zajrzeć do przepisów/instrukcji. A potem się mądrzyć. Porobiłeś i wstawiłeś zdjęcia tylko nie wiesz tak dokładnie "co" porobiłeś ? Rzeczywiście mikolskie ględzenie. Z "pocałowaniem w rękę" natychmiast biorę te podklady.
Wiem po co te fotki wstawiłem by pokazać jak się robi te niby utrzymaniowe naprawy. Skoro mi życzysz długiego życia mam nadzieje że dożyję tego gdy za takie fuszerki nie tylko na lk 281 ,ale tez na E20 gdzie kilkanaście dni temu w Koninie omal pod EN " Kiepura" w Koninie z powodu awarii nie przełożyła się zwrotnica oraz inne tego typu " kwiatki" odwiedzi NIK i prokurator ..Widać ,że lubisz być złośliwy i robisz z siebie nie wiadomo jakiego góry. Krytykować łatwo ,a może warto by ruszyć tyłek i pomóc lub zamilknąć jeśli się nie chce nic zrobić.Generalnie drewna zwłaszcza jeśli jest dobre.nie czepiam się . Niech tam się trzyma jak najdłużej ,ale te wyrąbane stare szyny i brak prac przy przejeździe oraz zwrotnicach to jest ewidentna fuszera i takie coś ci pasuje?
Generalnie to Konin nie jest dobrym przykładem - cierpliwie, od kilkudziesięciu lat, dopiero czeka na "fuszerkę".
A po wybuksowanych szynach da się swobodnie jechać - na tak płytkie szlify ograniczenia prędkości nie przysługują.
Chcesz im wyciąć numer?
Weź żółtą, wodoodporną kredkę i na szyjce szyny namaluj literkę O.
Albo lepiej od razu W.
Jeśli twoje przeczucia okażą się zasadne i coś się w tym miejscu wykrzaczy, na 300 % zjawi się niejaki Ryś Tadeusz.
A wtedy chłopaki mają przerąbane.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum