Ze względów finansowych i techniczno-organizacyjnych Przewozy Regionalne nie przywrócą kolejowych połączeń transgranicznych z Podkarpacia na Ukrainę i Słowację – informuje Radio Rzeszów. Chociaż samorządowcy z Ustrzyk od kilku lat zabiegają o przywrócenie pociągów do ukraińskiego Chyrowa to PR nie mają takich planów. Przeszkodą są kwestie techniczno-organizacyjne, w tym fatalny stan infrastruktury. Poza tym, pociągi na tej trasie były wykorzystywane przez przemytników co skutkowało dewastacją taboru.
gdyby PLKa myślała to na takich liniach gdzie nie ma prkatycznie ruchu możnaby wykonywać mniejsze lub większe remonty z materiałów staroużytecznych np. z E30
a do utrzymiania linii na której predkosc nie przekracza 60kmh cudow chyba nie wymaga
Od dziś do końca 2017 roku ponad 40-kilometrowy odcinek linii kolejowej nr 108 pomiędzy Załużem a granicą państwa w Krościenku pozostaje pod zarządem gminy Olszanica. To efekt umowy samorządu i PKP Polskich Linii Kolejowych o bezpłatnym przejęciu infrastruktury kolejowej na nieużywanej od dłuższego czasu trasie. – Zawarliśmy taką umowę 12 grudnia 2014 r. Linia została przejęta w celu jej dalszej eksploatacji – podkreśla Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP PLK.
25-02-2015
Bieszczadzkie Drezyny Rowerowe w Uhercach Mineralnych ruszają w maju
Bieszczadzkie Drezyny Rowerowe to innowacyjny, proekologiczny i prośrodowiskowy projekt turystyczny, który stanowi rozszerzenie oferty turystycznej firmy DEBIES Janusza Demkowicza w Orelcu.
Projekt został zrealizowany min. dzięki otrzymanemu wsparciu z Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy w ramach projektu „Alpy Karpatom – projekt na rzecz uwolnienia potencjału ekonomicznego górskich południowych obszarów województwa podkarpackiego” realizowanego przez Fundację Karpacką –Polska. Inicjatywa zajęła bardzo wysokie miejsce na liście rankingowej złożonych wniosków.
Bieszczadzkie Drezyny Rowerowe spełniły wszelkie wymogi i standardy i uzyskały certyfikat marki „Made in Karpaty”.
Bieszczadzkie Drezyny Rowerowe to prekursorskie przedsięwzięcie łączące turystykę i zamiłowanie do tradycji kolejarskiej. W Polsce jest to jeszcze mało popularny sposób spędzania czasu . Do dyspozycji turystów są drezyny rowerowe typu ryksza z typowym napędem rowerowym dla dwóch osób oraz z dwoma miejscami na ławce pasażerskiej. Jest to rewelacyjna forma aktywnego wypoczynku pozwalająca na bezpośrednie obcowanie i podziwianie przyrody.
Nowatorska inicjatywa Pana Janusza Demkowicza dotyczy linii kolejowej nr 108 z bazą w Uhercach Mineralnych. Wycieczki będą odbywać się na dwóch trasach tj. Uherce – Zagórz oraz Uherce – Krościenko. Trasa w kierunku Zagórza jest krótsza ale za to pełna atrakcji widokowych. Biegnie ona przez Glinne, Jankowce, Łukawicę, Manastarzec i Załuż do Zagórza. Wycieczka obejmuje obiad w Zagórzu oraz możliwości zwiedzania po drodze poszczególnych atrakcji np. ruin zamku Sobień, cerkwi prawosławnej w Zagórzu , ruin klasztoru w Zagórzu czy pracowni ceramiki w Jankowcach. Wycieczka trwa około 5 godzin i zapewnia niepowtarzalne i nietuzinkowe wspomnienia.
Druga z oferowanych tras jest dłuższa ale mniej intensywna i biegnie przez Olszanicę, Stefkową, Ustjanową, Ustrzyki Dolne i Brzegi Dolne aż do Krościenka. Przy okazji tej trasy istnieje możliwość zwiedzenia pięknych cerkwi w Ustjanowej, Stefkowej, Brzegach czy Krościenku. Zwieńczeniem trasy jest obiad w Ustrzykach Dolnych oraz zwiedzanie muzeum BPN. Wycieczka trwa około 6 godzin.
Wycieczki Bieszczadzkimi Drezynami Rowerowymi organizowane są dwa razy dziennie i prowadzone pod opieką przewodnika – pilota, który równocześnie posiada uprawnienia kierowania ruchem drogowym, niezbędne przy przekraczaniu skrzyżowań z drogami publicznymi.
Wycieczki drezynami ruszają wraz z otwarciem sezonu w maju 2015 roku.
Zapraszamy do odwiedzenia strony:
SKPL: Liczba pociągów do Chyrowa zależy od przepustowości.
Prywatny przewoźnik SKPL Cargo potwierdził zamiar uruchomienia nowych międzynarodowych połączeń z Sanoka do Chyrowa. Pociągi na Ukrainę będą kursować dwa lub trzy razy dziennie. Ostateczne rozstrzygnięcia będą zależeć od przepustowości sieci kolejowej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum