Wysłany: 30-11-2012, 09:19 Re: Dyżurni ruchu peronowi
Piotr [trzykoty napisał/a:
Ma ktoś może wzór takiego druku?
Czy oprócz zmiany programu do rozkazów, zmieniło się coś np. odnośnie stacji czy odcinków wyznaczonych? Dalej wyznaczone stacje dają rozkaz na swoje stałe odcinki czy mogą dać dalej-na całą trasę?
Rozkaz wygląda na wydruku podobnie jak dawny O - w układzie tabelarycznym następują w kilometracji rosnącej ostrzeżenia (jeśli ostrzeżenie dotyczy informacji z zakresu S, NRob to jest to z lewej strony kolejnej pozycji ostrzeżenia taka informacja).
Wydruki robi się wg zasady jak najdalej, nie tylko między stacjami wyznaczonymi. Docelowo dyżurny będzie korzystał z sieciowej książki ostrzeżeń i będzie mógł wydrukować rozkaz dla dowolnego pociągu na całą drogę przejazdu, obojętnie jaką trasą. Ale to kiedyś, w przyszłości...
_________________ człowiek rodzi sie głupi i umiera głupi, są wyjątki - niektórzy umierają jeszcze głupsi
Wysłany: 03-12-2012, 12:08 Re: Dyżurni ruchu peronowi
mc2 napisał/a:
Wydruki robi się wg zasady jak najdalej, nie tylko między stacjami wyznaczonymi.
Czyli już teraz może dostać dalej niż do najbliższej stacji wyznaczonej, tak?
A co jeśli zostanie wprowadzone nowe ostrzeżenie w czasie jazdy. Pośrednia stacja wyznaczona wyda nowy rozkaz na dalszy odcinek, czy zrobi stacja przez miejscem wyda rozkaz zasadach dla tego jednego ostrzeżenia?
A co jeśli zostanie wprowadzone nowe ostrzeżenie w czasie jazdy ?
Wtedy posterunek który wprowadził ostrzeżenie jest obowiązany upewnić się czy maszynista je posiada, jeżeli nie doręczyć rozkaz z nowym ostrzeżeniem - pisemnie lub przez radiotelefon.
Stacja która wydaje ostrzeżenia nadając potwierdzenie o wprowadzeniu ostrzeżenia podaje numer pociągu który jako pierwszy będzie miał to ostrzeżenie wydane - np. jeżeli weszło coś na odcinku Konin - Cienin, Warszawa Wschodnia jako stacja wydająca R-307 dla pociągów jadących do Poznania przy potwierdzeniu podaje numer pociągu który jako pierwszy będzie miał to ostrzeżenie wydane. Do tego czasu dyżurny z Konina ma obowiązek wydawać rozkaz z tym ostrzeżeniem
Wysłany: 03-12-2012, 13:43 Re: Dyżurni ruchu peronowi
Piotr [trzykoty napisał/a:
mc2 napisał/a:
Wydruki robi się wg zasady jak najdalej, nie tylko między stacjami wyznaczonymi.
Czyli już teraz może dostać dalej niż do najbliższej stacji wyznaczonej, tak?
A co jeśli zostanie wprowadzone nowe ostrzeżenie w czasie jazdy. Pośrednia stacja wyznaczona wyda nowy rozkaz na dalszy odcinek, czy zrobi stacja przez miejscem wyda rozkaz zasadach dla tego jednego ostrzeżenia?
Postępowowanie dyżurnych ruchu w zakresie ostrzeżeń nie ulego zmianie - jesli wystepuje okolicznośc wprowadzenia ograniczenia prędkości, a w trasie już znajdują się pociagi, które na stacjach wyznaczonych otrzymały rozkaz, to nowe ostrzeżenie jest przekazywane przez radiotelefon maszyniście. W przypadku problemów (różnych, nie tylko brak łaczności z maszynistą) rozkaz może być doręczony na stacji wyznaczonej, na której jest przewidywany postój lub ostatniej stacji, jako przyległej do szlaku, gdzie ostrzeżenie obowiązuje.
Takie zasady dotyczą rozkazów wypisywanych z bloczka przez stacje wyznaczone czy wydruki komputerowe rozkazów. Jeśli pociag już był uruchomiony i dostał rozkaz, a w trakcie jego jazdy doszło kolejne ograniczenie dyżurny ruchu ma obowiązek uprzedzać pociągi o tym ograniczeniu. Wysyła telegram adres 14 i do czasu wydawania tego nowego ostrzeżenia przez stacje wyznaczone "klepie" rozkazy przez radiotelefon.
Jeśli pociąg dostał rozkaz i następuje zmiana w ostrzeżeniach, ale pociąg jeszcze nie wyjechał ze stacji dyżurni ruchu wręczaja drugi - aktualny rozkaz (z ostrzeżeniem które teraz doszło, lub bez ostrzeżenia które teraz odwołano).
_________________ człowiek rodzi sie głupi i umiera głupi, są wyjątki - niektórzy umierają jeszcze głupsi
Stacja która wydaje ostrzeżenia nadając potwierdzenie o wprowadzeniu ostrzeżenia podaje numer pociągu który jako pierwszy będzie miał to ostrzeżenie wydane
No tak, tak było do tej pory. Ale jak napisał mc2Wydruki robi się wg zasady jak najdalej, nie tylko między stacjami wyznaczonymi. Więc może zajść sytuacja, że np. stacja wyznaczona "B" pierwszy pociąg nr 111 z danym ostrzeżeniem leżącym na odcinku B-X wyprawiła o godz. 2:00, ale o godz. 1:00 wyjechał już ze stacji początkowej "A" pociąg nr 113 z rozkazem na całą swoją trasę A-B-X nie mający tego ostrzeżenia.
Pociąg nr 113 przyjedzie po nr 111. Skąd będzie wiadomo, że 113 nie ma tego ostrzeżenia i która stacja ma mu je wydać.
mc2 napisał/a:
jesli wystepuje okolicznośc wprowadzenia ograniczenia prędkości, a w trasie już znajdują się pociagi, które na stacjach wyznaczonych otrzymały rozkaz, to nowe ostrzeżenie jest przekazywane przez radiotelefon maszyniście.
Skąd dyżurny będzie wiedział, że hipotetyczny pociąg nr 113 ma nieaktualne ostrzeżenia, skoro przybył po nr 111?
Stacja która wydaje ostrzeżenia nadając potwierdzenie o wprowadzeniu ostrzeżenia podaje numer pociągu który jako pierwszy będzie miał to ostrzeżenie wydane
No tak, tak było do tej pory. Ale jak napisał mc2Wydruki robi się wg zasady jak najdalej, nie tylko między stacjami wyznaczonymi. Więc może zajść sytuacja, że np. stacja wyznaczona "B" pierwszy pociąg nr 111 z danym ostrzeżeniem leżącym na odcinku B-X wyprawiła o godz. 2:00, ale o godz. 1:00 wyjechał już ze stacji początkowej "A" pociąg nr 113 z rozkazem na całą swoją trasę A-B-X nie mający tego ostrzeżenia.
Pociąg nr 113 przyjedzie po nr 111. Skąd będzie wiadomo, że 113 nie ma tego ostrzeżenia i która stacja ma mu je wydać.
mc2 napisał/a:
jesli wystepuje okolicznośc wprowadzenia ograniczenia prędkości, a w trasie już znajdują się pociagi, które na stacjach wyznaczonych otrzymały rozkaz, to nowe ostrzeżenie jest przekazywane przez radiotelefon maszyniście.
Skąd dyżurny będzie wiedział, że hipotetyczny pociąg nr 113 ma nieaktualne ostrzeżenia, skoro przybył już nr 111.
jest jeszcze takie cudo, które ma dyżurny ruchu pt.SWDR, gdzie są informacje o której godzinie pociag był na danej stacji.
Zasada jak najdalej nie oznacza, że z Nowego Sącza do Szczecina
Jeśli pomiędzy 2 stacjami wyznaczonymi na odcinku 100 km jest jeszcze jedna czy dwie wyznaczone to rozkaz wydawany jest na tą trasę 100km, a nie co 30km postój po rozkaz.
Pociagi kursujące po linii CMK dostają rozkaz w Krakowie czy Katowicach, aż do Warszawy. Pomimo stacji wyznaczonej np.Idzikowice. Wydaje się to logiczne.
Co robi dyżurny kiedy pociag jedzie już 20 minut z Krakowa, a doszło ostrzeżenie? Dyktuje maszyniście przy użyciu radiotelefonu.
A w przypadku wskazanej sytuacji stacji A-B-X dyżurny stacji B ma obowiązek dać aktualny rozkaz, bo doszło nowe ostrzeżenie.
_________________ człowiek rodzi sie głupi i umiera głupi, są wyjątki - niektórzy umierają jeszcze głupsi
Radom i Skarżysko Kamienna dalej jest Rd1. Swego czasu było w Krzepicach, Herbach Nowych, Bytomiu i Lublińcu. Tak po prawdzie to gdzie się jeszcze ostało?
Linia nr 220- stacja Żabi Róg,
Linia nr 131- stacja Bydgoszcz Główna,
Linia nr 8- stacja Radom,
Linia nr 8- stacja Skarżysko Kamienna,
Linia nr 351- stacja Krzyż z torów 1, 2, 4 za pomocą urządzeń łączności dla pociągów z postojem,
to tyle co na szybkiego pamiętam
_________________ KIBLE NASZĄ PRZYSZŁOŚCIĄ!
TAK JESZCZE Z 50 LAT.P
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum