Jak dowiedział się Rynek Kolejowy Feroco, jeden z największych krajowych wykonawców w sektorze kolejowym, złożył wniosek o upadłość. Głównym powodem ma być wstrzymanie płatności przez PKP PLK.
Spółka Feroco należy do Zbigniewa Jakubasa, i realizuje m. in. kontrakty modernizacyjne na liniach kolejowych na zlecenie PKP Polskie Linie Kolejowe. Najważniejsze to: odcinek Tarnów Dębica na linii E30 i LCS Gdynia na linii E65.
Co w trawie piszczy:
Przejazd kolejowy w Głowaczowej nadal nieczynny (budowy tunelu nawet nie rozpoczęto, zdarto asfalt i wykopano trochę ziemi), a tunel przy stacji Grabiny (przejazd tymczasowy czynny, przesunięty względem oryginału kilka metrów w stronę Dębicy) niedokończony. Na stacji w Grabinach przejście podziemnie ciągle zamknięte, brak udogodnień dla niepełnosprawnych (nie ma ani windy, ani podjazdów). Przy stacji Wałki zamiast jednego toru mamy piach. Do tego budowa mostu na Wisłoce - stan robót zerowy. Plus jeden tor od stacji Grabiny w stronę mostu rozebrany.
Firma już od jakiegoś czasu zaczęła zgarniać sprzęt z wyżej wymienionych miejsc.
Mały offtop:
A co do jakości wykonania to mamy te superwiaty, które nie chronią nawet przed lekką ulewą:
Problemy na budowie jednego z odcinków linii kolejowej Kraków - Rzeszów. Wykonawca ogłosił upadłość, zarzucając PKP PLK, że wstrzymały płatności za prace.
Jak nieoficjalnie dowiedział się „Rynek Kolejowy”, Feroco wycofuje swój wniosek o ogłoszenie upadłości. Spółka wpadła w kłopoty podczas realizacji jako podwykonawca kontraktu na modernizację torów na odcinku Warszawa – Skierniewice.
http://www.rynek-kolejowy.pl/52152/feroco_wycofuje_wniosek_o_upadlosc.htm
Spółka Trakcja PRKiI poinformowała w komunikacie giełdowym, że podpisała z zarządcą infrastruktury, PKP PLK aneks do umowy, który wydłuża o 6 miesięcy planowany termin zakończenia prac na odcinku Sędziszów Małopolski – Rzeszów Zachodni.
Aneks dotyczy umowy z 30 listopada 2010 r., która obejmowała modernizację odcinka Sędziszów Małopolski - Rzeszów Zachodni. Początkowo prace miały zostać zakończone do 30 września 2014 r. Podpisany dokument wydłuża termin realizacji do 4 kwietnia 2015 r.
Nowy przystanek Dębica Wschodnia już od niedzieli 14 grudnia zapewni dodatkowy dostęp do pociągów. Z wygodnych, wyposażonych w wiaty i ławki peronów, będą korzystać pasażerowie około 30 połączeń do Krakowa, Tarnowa, Rzeszowa i Przemyśla. Przystanek powstał w ramach prowadzonej przez PKP Polskie Linie Kolejowe modernizacji trasy Kraków - Rzeszów.
Wielka inwestycja PKP PLK. Ponad miliard złotych, blisko tysiąc kilometrów linii. Żeby pociągi mogły mknąć ponad 160 km/h.
PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły dwa przetargi o wartości ponad 1 mld zł na budowę infrastruktury nowoczesnego systemu sterowania pociągiem ERTMS/ETCS na prawie 1000 km linii kolejowych. Dzięki tej inwestycji pociągi będą rozwijać prędkości powyżej 160 km/h. Przetargi dotyczą wdrożenia systemu m. in. na odcinku: Podłęże - Rzeszów (154km).
160 km/h z Krakowa do Rzeszowa niewykorzystane przez przewoźników.
Tylko jedna para pociągów pomiędzy Krakowem a Rzeszowem wykorzystuje możliwości infrastruktury kolejowej uzyskane dzięki modernizacji za kilka miliardów złotych. Ani pociągi PKP Intercity, ani przyspieszone regionalne nie kursują 160 km/h.
Podkarpackie: Będą bezkolizyjne przejazdy nad torami. Dziś pierwszy.
Na 1 września PKP Polskie Linie Kolejowe zaplanowały otwarcie nowego wiaduktu zapewniającego bezkolizyjne połączenie drogowe w Sędziszowie Małopolskim. Jeszcze we wrześniu obiekt umożliwiający bezkolizyjny przejazd zostanie otwarty w Dębicy – w tym przypadku będzie to tunel. Inwestycje zrealizowano w ramach modernizacji linii kolejowej E30 Kraków – Rzeszów. Zastąpią one przejazdy kolejowo-drogowe, usprawniając komunikację.
Ruszył kolejny etap modernizacji pomiędzy Krakowem Głównym a Podłężem.
Na linii kolejowej E30, pomiędzy Krakowem Głównym a Podłężem, ruszył kolejny etap prac. Szerszy plac budowy pozwolą wykonawcy zintensyfikować roboty przy modernizacji przystanków i wiaduktów oraz dobudowie nowych torów dla kolei podmiejskiej.
PKP PLK kontynuują prace na trasie Kraków – Katowice.
Budowa wiaduktów m.in. w Krzeszowicach i przejść pod torami, to niektóre z prac na modernizowanej linii Kraków – Katowice.
PKP Polskie Linie Kolejowe kontynuują inwestycje na odcinku od Jaworzna Szczakowej do Krakowa. Efektem inwestycji będą m.in. krótsze podróże, wygodniejsza obsługa na stacjach i przystankach oraz wzrost poziomu bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym. Na modernizowanej trasie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zwiększą prędkość pociągów do 160 km/h.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum