Wysłany: 14-05-2014, 14:57 Linia kolejowa 319 Strzelin - Kondratowice
Gminy Strzelin i Kondratowice chcą przejąć i odtworzyć odcinek nieczynnej linii kolejowej nr 319, łączącej Strzelin z Kondratowicami.
Ciężkie tiry przewożące kamień z naszych kopalni granitu przyczyniają się do degradacji dróg. Samorządy Strzelina i Kondratowic oraz działające na naszym terenie kopalnie są zainteresowane przerzuceniem transportu na tory kolejowe.
Gminy Strzelin i Kondratowice chcą przejąć i odtworzyć odcinek nieczynnej linii kolejowej nr 319, łączącej Strzelin z Kondratowicami. Z tej linii mogłyby w przyszłości korzystać m.in. dwie kopalnie granitu – Mota Engil z Górki Sobockiej oraz spółka Mineral Polska, zarządzająca strzelińskimi kamieniołomami.
W poniedziałek, 28 kwietnia w strzelińskim magistracie odbyło się poświęcone tej sprawie spotkanie. Uczestniczyli w nim przedstawiciele władz Strzelina (m.in. burmistrz Dorota Pawnuk) i Kondratowic (wójt Wojciech Bochnak) , PKP Polskich Linii Kolejowych, Oddziału Nieruchomości PKP we Wrocławiu oraz kopalni granitu w Górce Sobockiej, Strzelinie i Gębczycach. W spotkaniu wzięła udział także Wicewojewoda Dolnośląski Ewa Mańkowska. Dyrektor Oddziału Nieruchomości PKP Józef Muzyka poinformował, że wszelkie niezbędne formalności związane z przekazaniem samorządom linii kolejowej powinny zostać załatwione maksymalnie do roku czasu. Wcześniej Rada Miejska Strzelina oraz Rada Gminy Kondratowice muszą podjąć stosowne uchwały dotyczące przejęcia linii. Po przejęciu samorządy wyłonią operatora, który będzie w ich imieniu zarządzał odcinkiem. Podczas poniedziałkowego spotkania poruszono również zagadnienia związane z bieżącym funkcjonowaniem kopalń. Radny Rady Miejskiej Strzelina Piotr Litwin zgłosił władzom Mineral Polska konieczność częstszego sprzątania odcinka drogi krajowej. Dyrektor ds. technicznych strzelińskiej kopalni Mirosław Mróz zapewnił radnego, że odcinek będzie sprzątany częściej. Prokurent Mineral Polska Bogdan Kisiała poprosił wicewojewodę Ewę Mańkowską o interwencję w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, w sprawie przywrócenia właściwego odwodnienia odcinka drogi krajowej nr 39.
Najpierw było trzeba rozwalić tą linie jak i wiele innych a teraz trzeba budować oto cała Polska a tak propo JA parę lat temu pisał że można było wkorzystać tą linie do kruszywa
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum