Hitem jest wieczorny przyjazd parę minut TLK z Przemyśla przed odjazdem TLK do Poznania. Porażająca jest bezmyślność decydentów IC. Porażka, dramat i dno.
To z kolei na trasie Trójmiasto-Warszawa IC się postarało na zakończenie majówki.
W niedzielę TLK "Czartoryski" miał łącznie 14 wagonów, 13 wagonów drugiej klasy i jedna jedynka tradycyjnie. Dwa ostatnie wagony to kuszetki z wagonowni Gdynia jadące oczywiście jako wagony klasy 2. Pozostałe dwójki to w barwach IC i zielone ze stacji Gdynia, 8-miejscowe przedziały i jeden wagon tradycyjnie jako wagon nr 16 to 111Arow. Mimo to jak ruszał z Gdańska w składzie było bardzo ciasno. Przez korytarze było ciężko się przecisnąć.
EIC "Neptun", którym wracałem z majówki w Trójmieście wzmocniony o 7 wagonów i jego zestawienie wyglądało:
EP09-025 + A (dodatkowy wagon z nr 18) + A (dodatkowy wagon z nr 17) + 144A (nr 16) + 141A (nr 12) + 141A (nr 11) + 141A (nr 10) + 111Arow + 111Arow + 111Arow + Z2B + bar + Z2AMg3 + 139A-Op.
Wtorek, 13 maja 2014, dworzec Warszawa Centralna:
1. EIC "Bolesław Prus" ze Szczecina: EP09-034 + 152Aa + Z2ABCMg + restaurant + Z2B + XBNMg2 + 111Arow. Nie widziałem ile osób przyjechało, bo już jak stał przy peronie przyszedłem na dworzec.
2. TLK "Hańcza" z Suwałk: EP07-201 + A(IC) + B + 111Ainw. + 609Ar + B(IC) + B(IC) + B(IC). Około 100 osób wysiadło. Ostatnie trzy wagony z nr 29-27 ze stacji Białystok.
3. EIC "Modrzejewska" z Krakowa: EP08-008 + 154Aa (wagon ze Strefą Małego Podróżnika) + 111Arow + 111Arow + Z2B + Z1B + bar + 139A-Op + 152Aa. Tutaj bardzo dużo osób wysiadło, aż byłem zdziwiony, że w zwykły dzień w środku tygodnia tyle osób przyjechało.
4. TLK "Mazowsze" z Kutna: EP08-006 + B + A(IC) + B(IC) + B(IC). Tylko 2 osoby wysiadły z całego składu. To jest po prostu kpina z pasażerów i podatników żeby coś takiego jeździło, i było dotowane z naszych pieniędzy. Tym bardziej, że w kierunku Kutna ten pociąg też głównie podróżnych z biletami miesięcznymi. Nie mówię żeby ten pociąg nie jeździł ale do Warszawy powinien jeździć rano. Bo co z tego, że ktoś wróci z pracy tylko jak do niej dojedzie.
Dziwne, że do Zamościa, Chełma czy Legnicy gdzie codziennie dojeżdżało kilkadziesiąt osób pociągi się nie opłacały i pozostały polikwidowane a tu się nagle opłaci.
5. EIC "Polonia" z Villach: Husarz + 154A + Z1B + Z1B + restaurant + 152A. Około 100 osób przyjechało.
miko frustratus -Usunięty- Gość
Wysłany: 17-05-2014, 06:30
Mam pytanie. Ktory wagon 2 klasy w Pobrzezu jest z przedzialami 6-miejscowymi?. Kiedys ktos tu pisall, czy to byl wagon 21? Prosze o pomoc, musze nim jechac a z doswiadczenia wynika, ze frekwa jest zawsze ogromna.
Tak 21 i kursuje w kierunku Krakowa kursuje od piątku do poniedziałku a w kierunku Kołobrzegu Od czwartku do niedzieli.
Dziekuje.
Ale wpadlem na mine. W necie moge wagon wybrac, w kasie, jak sie okazalo nie. Nikt jeszcze nie zarezerwowal w tym wagonie miejsca, wiec nijak nie moglem kupic. Nie kupilem natomiast przez net, bo chce z dzieckiem na Rodzinnym.
I co mozna zrobic? Trzeba miec anielska cierpliwosc do tego wszystkiego.
Sprobuje taki myk, kupie przez net jakis bilet z 95% znizki, potek jazda do kasy i poprosze o miejscowke obok tego biletu z neta. Potem bilet 95% do zwrotu i juz, pare groszy drozej a wagon 21 moj, hehe.
Da sie?
Tylko to jest po prostu ZALOSNE.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 19-05-2014, 00:09
Nie martw się, jeszcze kilka lat i IC dorobi się systemu, w którym będziesz mógł kupić bilet dla całej rodziny w internecie...
Sobota, 17 maj 2014 r.
1. TLK "Smok Wawelski" do Krakowa: EP09-007 + B(IC) + 111Arow + B(IC) + B(IC) + B + bar + A(IC). Z Warszawy odjechał z frekwencją około 80%.
2. TLK "Zielonogórzanin" którym jechałem do Zielonej Góry: EP08-012 + B(IC) + 141A + 141A + 140A-IC3 + 141A + 141A. Frekwencja na trasie Warszawa-Poznań wahała się od 60-80%, im bliżej Poznania tym lepiej, w Poznaniu tradycyjnie sporo osób wysiadło, do stacji końcowej dojechało około 70 osób. Poza pierwszym 111A wszystkie wagony z wyświetlaczami, gniazdkami, chodniczkami w przedziałach. Ponadto na duży plus zasługuje drużyna konduktorska. Grzeczna, kulturalna, przed każdą stacją dokładne zapowiedzi w pociągach.
Podróż powrotna tego samego dnia tym samym składem, tyle że oczywiście wagony ustawione w odwrotnej kolejności. Do Poznania około 1-3 osoby na przedział, w Poznaniu pełny peron ludzi, tak więc do Warszawy dojechał z frekwencją w granicach 80-90%. W obydwie strony skład wyjątkowo punktualny, praktycznie na każdej stacji, nawet na odcinku Poznań-Zielona Góra gdzie ma planowo 7 postojów, był przed czasem. Spokojnie o 15 minut można by jeszcze skrócić czas przejazdu tego pociągu.
Jakbyśmy zawsze podróżowali w takich warunkach jak w sobotę był "Zielonogórzanin" to naprawdę byśmy byli czołówką w Europie jeśli chodzi o kolej:-) Inna sprawa, że tym pociągiem podróżuję kilkanaście razy w roku na trasie Warszaw-Poznań-Warszawa i zawsze jestem bardzo zadowolony.
Niedziela, 18 maj 2014 rok:
1. TLK "Tuwim" do Łodzi Kaliskiej: EP07-451 + B(IC) + B(IC) + 112Alux + B + 111Alux + B. Około 2-3 osoby na przedział, w Łodzi wysiadło z 50 osób.
2. TLK "Pogoń" Białystok-Wrocław: EP07-1014 + B + B(IC) + B(IC) + B + A. Do Łodzi przyjechał z frekwencją okoł0 40-50-%, w Łodzi wsiadło około 30 osób, wysiadło ze 20, czyli mniej więcej wymiana podróżnych na podobnym poziomie.
3. TLK "Wrocławianin" z Wrocławia, którym wracałem do Warszawy: EP07-1023 + B + B/A B(IC) + 141A + 140A + 141A. Jak na niedzielne popołudnie to frekwencja średnia, w Łodzi wsiadło ze 40 osób, i mniej więcej 2-3- osoby w przedziale jechało do Warszawy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum