Pomiędzy Opolem, a Łabędami prace prowadzone są na następujących odcinkach:
Tor nr 1 pomiędzy Opolem Groszowice, a Tarnowem Opolskim.
Tor nr 1 pomiędzy Kamieniem Śląskim, a Szymiszowem.
Tor nr 1 pomiędzy Strzelcami Opolskimi, a Błotnicą Strzelecką.
Ponadto w Toszku widać, że pojawiły się podkłady, oraz kruszywa, które będą prawdopodobnie
wykorzystane przy pracach pomiędzy Paczyną, a Toszkiem.
Na odcinku pomiędzy Paczyną, a Pyskowicami zamknięty jest tor nr 2, gdzie nadal prowadzone
są prace na mostach/wiaduktach tuż przed stacją Pyskowice.
W samych Pyskowicach na peronie 2. zamontowane zostały już lampy, a prace nadal trwają
przy peronie 3. a także torze (nr nie znam), który biegnie po jego zewnętrznej krawędzi (ostatni tor).
Z tego powodu zamknięty jest również tor nr 2 linii nr 135 Gliwice Łabędy-Pyskowice.
Zamówienie obejmuje:
- przebudowę nawierzchni kolejowej torów nr 1 i 2 na stacji Toszek oraz na stacji Paczyna;
- przebudowę nawierzchni kolejowej toru nr 2 na szlaku Toszek – Błotnica;
- przebudowę nawierzchni kolejowej torów nr 4 i 6 w stacji Toszek;
- przebudowę 22 rozjazdów wraz z wykonaniem odwodnienia, w tym w stacji Toszek 14 rozjazdów oraz w stacji Paczyna 8 rozjazdów wraz z zabudową urządzeń elektrycznego ogrzewania rozjazdów;
- rewitalizację 4 obiektów inżynieryjnych;
- przebudowę nawierzchni drogowej w obrębie 5 przejazdów;
- zabudowę dwukierunkowej półsamoczynnej blokady liniowej;
- elektryczną centralizację rozjazdów w stacji Toszek;
- przebudowę urządzeń srk w stacji Paczyna;
- przebudowę urządzeń srk na 4 przejazdach kat. A oraz na 2 przejazdach kategorii C;
- przebudowę sieci trakcyjnej na szlaku Toszek – Błotnica w kilometracji przebudowywanej nawierzchni kolejowej;
- opracowanie dokumentacji projektowej na w/w roboty.
Na sąsiedniej linii nr 137 od ponad 2 miesięcy zamknięty jest jeden z torów na odcinku Gliwice Łabędy-Taciszów. Powodem jest remont mostu nad Kłodnicą w znajdującego się w km 34,3. Najpierw zrobiono tor nr 2, a obecnie pracę są prowadzone na torze nr 1. Wypada mieć nadzieję, że przy okazji tego zamknięcia usunięte zostaną wychlapy, które pojawiły się właśnie na torze nr 1 w km 33,8.
widok na remonotwane przęsło.jpg Widok na remontowane przęsło.
Plik ściągnięto 74 raz(y) 176.06 KB
most nad Kłodnicą widok w stronę Łabęd.jpg Most nad Kłodnicą widok w stronę Łabęd (1).
Plik ściągnięto 79 raz(y) 176.92 KB
most nad Kłodnicą widok w stronę Łabęd (2).jpg Most nad Kłodnicą widok w stronę Łabęd (2).
Plik ściągnięto 45 raz(y) 182.89 KB
most nad Kłodnicą widok w stronę Taciszowa.jpg Most nad Kłodnicą widok w stronę Taciszowa.
Zarządca infrastruktury, PKP Polskie Linie Kolejowe, w ramach rewitalizacji linii kolejowej łączącej Bytom z Wrocławiem na odcinku Paczyna – Toszek – Błotnica Strzelecka ukończył modernizację dwóch peronów na stacji w Pyskowicach.
Prace objęły rozbiórkę istniejących peronów, odbudowę ścianek i krawędzi peronowych oraz wymianę nawierzchni peronów na długości 220 metrów. Obecnie krawędzie peronowe posiadają na szerokości pasa bezpieczeństwa, nawierzchnię w kolorze wiśniowym z żółtym pasem ostrzegawczym, o fakturze wyczuwalnej przez osoby słabowidzące. Perony, zostały utwardzone granitową kostką.
Nowe oświetlenie na słupach oraz pod wiatami, a także nowy system nagłośnieniowy, zapewniają łącznie z małą architekturą - nowe ławki, kosze oraz tablice informacyjne, dogodne warunki dla oczekujących na pociągi. Dodatkowo w rejonie przejścia pod torami została ułożona izolacja zabezpieczająca przed wilgocią tunel łączący perony.
Linia Bytom – Wrocław na odcinku Pyskowice – Toszek – Błotnica Strzelecka jest linią zelektryfikowaną, dwutorową, magistralną, znaczenia państwowego. Stanowi fragment najkrótszego połączenia kolejowego Wrocławia z Katowicami. Zakończenie całej inwestycji planowane jest do końca 2014 roku. Szacunkowa wartość prac wykonanych w tym roku to ok. 31 mln zł netto. Zadanie jest sfinansowane ze środków budżetowych.
Rewitalizacja tego odcinka linii kolejowej pozwoli na przywrócenie pierwotnych parametrów technicznych infrastruktury kolejowej oraz prędkości rozkładowej 120 km/h, co znacznie skróci czas przejazdu pociągów. Inwestycja uzupełni prowadzoną przez PKP PLK rewitalizację trasy Błotnica Strzelecka – Opole Groszowice.
Trochę nowości z rewitalizacji linii Gliwice Łabędy-Strzelce Opolskie-Opole Groszowice.
1. Pyskowice. W stosunku do mojej ostatniej wizyty w tym miejscu to na peronach pojawiły się elementy małej architektury takie jak: ławki, kosze na śmieci i nowe tablice informacyjne. Na samej stacji oraz na szlaku do Paczyny wszelkie prace już się zakończyły.
2. Paczyna. Tutaj to dopiero będą się prace zaczynać. Póki co obie nastawnie jeszcze stoją, perony są nieruszone, przejazd kolejowy również. Jedynie zamknięty jest tor nr 2 na szlaku Paczyna-Toszek, ze względu na prace w Toszku. Sieć trakcyjna na szlaku Paczyna-Toszek została wymieniona w ramach ubiegłorocznych prac.
3. Toszek Na tej stacji prace trwają w najlepsze. Wymieniana jest nawierzchnia na torach, wymieniane są kable, a na samej stacji jest zgromadzony sprzęt. Zamknięty jest również tor nr 2 na szlaku Toszek-Błotnica Strzelecka. Na torze nr 2 pomiędzy Toszkiem,a Błotnicą trwają prace przy wymianie sieci trakcyjnej. Tak na około połowie odcinka są już postawione słupy. A od Błotnicy Strzeleckiej PUN zaczyna wymianę nawierzchni.
4. Błotnica Strzelecka. Na samej stacji w zasadzie nic się nie dzieje. Tor nr 1 n szlaku Błotnica Strzelecka-Strzelce Opolskie jest zrobiony wraz z siecią trakcyjną, natomiast tor nr 2 póki co nieruszony.
Przy czym prace przy torze nr 2 będą dotyczyć wymiany sieci trakcyjnej oraz naprawy nawierzchni (wraz z wymianą szyn), natomiast w torze nr 1 przeprowadzono kompleksową wymianę nawierzchni.
5. Strzelce Opolskie Tutaj zgrupowany jest sprzęt jak również trwają zaawansowane prace zarówno przy peronie nr 2, jak również przy stawianiu słupów pod bramki trakcyjne oraz wymianie torów. Pociągi osobowe kursujące w kierunku historycznej stolicy Górnego Śląska zatrzymują się przy peronie 3.
Tor nr 1 na odcinku Strzelce Opolskie-Szymiszów zrobiony (kompleksowo), natomiast tor nr 2 czeka na naprawę (z wymianą szyn) oraz nową sieć trakcyjną.
6. Szymiszów Na stacji znajduje się sprzęt, ale żadnych prac w jej obrębie jeszcze nie prowadzono. Zakończono natomiast kompleksową wymianę nawierzchni na odcinku Szymiszów-Kamień Śląski tor nr 1 oraz naprawę toru nr 2. Na wymianę czeka jeszcze sieć trakcyjna w torze nr 2.
7. Kamień Śląski. Na stacji trwają prace przy peronie 1. Prawie ukończone są już perony nr 1 i 2. Częściowo wymieniona jest już sieć trakcyjna na stacji jak i torowisko. Zamknięty jest tor nr 2 na szlaku Kamień Śląski-Tarnów Opolski, gdzie trwa naprawa torowiska i wymiana sieci trakcyjnej. Tor nr 1 jest zrobiony.
8. Tarnów Opolski. Na stacji trwają prace przy peronach i przy wymianie toru nr 2. Zakończona została wymiana toru nr 1 do Opola Groszowic, aczkolwiek na tym odcinku wprowadzone zostały dwa stałe ograniczenia prędkości do 50km/h.
Pyskowice.jpg Pyskowice.
Plik ściągnięto 81 raz(y) 143.11 KB
Toszek.jpg Toszek.
Plik ściągnięto 64 raz(y) 152.1 KB
Toszek-Błotnica Strzelecka tor nr 2.jpg Toszek Błotnica tor nr 2.
Plik ściągnięto 63 raz(y) 77.84 KB
wjazd na stację Strzelce Opolskie.jpg Wjazd do Strzelec Opolskich.
Jeszcze w tym roku pociągi na odcinku linii kolejowej między Błotnicą Strzelecką a Opolem Groszowicami będą jeździły szybciej i bezpieczniej, co przełoży się na większy komfort podróżujących. Rewitalizacja infrastruktury na tej trasie prowadzona na zlecenie PKP Polskie Linie Kolejowe jest już bardzo zaawansowana.
Czy posiada ktoś więcej zdjęć remontu na st. Paczyna i st. Toszek i mógłby tu wrzucić?
Mówisz masz.
Poniżej kilka fotek z 10 maja. W porównaniu z kwietniem położone zostało już torowisko na torze nr 2 pomiędzy Błotnicą, a Toszkiem wraz z posadowieniem słupów trakcyjnych. Prace w Toszku trwają nadal, a w Paczynie póki co zmagazynowane zostały podkłady strunobetonowe.
Strzelce Opolskie.jpg Strzelce Opolskie.
Plik ściągnięto 95 raz(y) 149.88 KB
Błotnica Strzelecka-Toszek (2).jpg Błotnica Strzelecka Toszek tor nr 2
Plik ściągnięto 95 raz(y) 136.55 KB
Błotnica Strzelecka-Toszek (1).jpg Błotnica Strzelecka Toszek tor nr 2
Obecnie pomiędzy Opolem Groszowicami, a Pyskowicami (nie licząc odcinka Tarnów Opolski-Kamień Śląski) mamy cały czas ruch prowadzony na jednym torze. Prace dotyczą głownie toru nr 2.
W Strzelcach Opolskich ukończone zostały perony nr 2 oraz 3, natomiast obecnie prace są prowadzone przy peronie pierwszym. Jeśli chodzi o perony i tory stacyjne to można powiedzieć, że nie ruszona została jeszcze stacja Szymiszów.
Prace prowadzone są również w Paczynie, gdzie obecnie postawione są postawione kontenery, w których znajdować się będzie: przekaźnikowa, siłownia, pomieszczenie agregatu, dyżurnego ruchu czyli nowa nastawnia. Obecnie trwa ich wykańczanie. Oprócz tego prowadzone są prace na torach stacyjnych i przejeździe kolejowym kat. "A" w km 44,747 linii nr 132.
W ramach obecnie prowadzonych prac obecnie pracujące nastawnie dysponująca: Pa oraz wykonawcza Pa1 zostaną rozebrane, a sterownie stacją będzie realizowane z pomieszczenia kontenerowego.
Paczyna, nastawnia oraz nowe kontenery.jpg Paczyna - nastawnia Pa oraz nowe kontenery
Plik ściągnięto 31 raz(y) 107.11 KB
Paczyna widok na kontenery i przejazd kolejowy.jpg Paczyna - widok na kontenery i przejazd kolejowy
Plik ściągnięto 55 raz(y) 99.28 KB
Paczyna widok na przejazd kolejowy.jpg Paczyna - widok na przejazd kolejowy, km 44,747 linii 132 Bytom-Wrocław.
Plik ściągnięto 44 raz(y) 119.54 KB
Paczyna widok w stronę Toszka.jpg Paczyna - widok w stronę Toszka
Plik ściągnięto 50 raz(y) 116.3 KB
Paczyna widok w stronę Toszka (1).jpg Paczyna - widok w stronę Toszka (1)
Plik ściągnięto 46 raz(y) 108.04 KB
Paczyna, nowe sygnalizatory.jpg Paczyna - nowe sygnalizatory
Już niebawem podróż koleją na Opolszczyźnie będzie szybsza, bezpieczniejsza i wygodniejsza. W ostatnią fazę wchodzi rewitalizacja linii kolejowej na odcinku Opole Groszowice – Błotnica Strzelecka. Realizacja zadania skróci czas podróży między Opolem a Katowicami do 90 minut.
Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych, poza remontowanymi obecnie stacjami w Błotnicy Strzeleckiej, Strzelcach Opolskich i Szymiszowie, objęła także perony w Tarnowie Opolskim i Kamieniu Śląskim. Odnowione wiaty, nowa nawierzchnia, oświetlenie, nagłośnienie czy gabloty informacyjne pozwalają pasażerom oczekiwać na pociąg w bardzo komfortowych warunkach. Obiekty zostały dostosowywane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.
Całkowity koszt inwestycji to ponad 251,8 mln zł brutto.
To nie jedyna inwestycja prowadzona przez PLK na Opolszczyźnie. Obecnie prowadzonych jest 7 projektów, które poprawią komfort podróżowania w tym rejonie. Za łączną kwotę ponad 1,3 mld zł zaplanowano m.in. remonty ponad 470 km torów, blisko 300 obiektów inżynieryjnych czy też ponad 60 peronów.
Projekt „Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez poprawę stanu technicznego linii kolejowej nr 132 na odcinku Błotnica Strzelecka – Opole Groszowice, POIiŚ 7.1-65” jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Pytanie tylko co tam będzie jeździć pomiędzy Gliwicami a Opolem przez Strzelce Op. ??
Bo w tym tempie likwidacji IR-ów, braku tam TLK-a, pozostana tylko osóbówki(niedobitki) i towarowe.
Pomiędzy Pyskowicami, a Toszkiem zamknięty jest tor nr 1. Na stacji w Paczynie trwają prace przy peronie 2 i w torze nr 1. Pomiędzy Toszkiem, a Błotnicą Strzelecką tor nr 2 wyglądał na ukończony i już eksploatowany.
W Błotnicy trwają prace przy nowym jednokrawędziowym peronie 2, a przeznaczone do demontażu tory nr: 4, 6 oraz 6a zostały już rozebrane. Wcześniej w Błotnicy drugi peron znajdował się na międzytorzu.
Na torze nr 2 pomiędzy Błotnicą oraz Strzelcami trwają prace przy naprawie nawierzchni (wymiana szyn). Zdemontowana została już stara sieć trakcyjna, a pod nową przygotowane są już fundamenty palowe.
W Strzelcach Opolskich trwają nadal prace przy peronie nr 1. Tor nr 2 zamknięty jest również pomiędzy Strzelcami i Szymiszowem, gdzie trwają prace przy stawianiu słupów trakcyjnych oraz naprawie nawierzchni. W samym Szymiszowie, rozpoczęły się również prace ziemne związane z układaniem kabli. Jednakże nadal nie ma żadnych prac przy peronach.
Tor nr 2 zamknięty jest również pomiędzy Tarnowem Opolskim, a Opolem Groszowicami, gdzie również trwają prace przy naprawie nawierzchni oraz wymianie sieci trakcyjnej.
Paczyna (1).jpg Paczyna prace przy peronie 2
Plik ściągnięto 31 raz(y) 74.29 KB
Paczyna (2).jpg Paczyna prace przy peronie 2
Plik ściągnięto 47 raz(y) 77.76 KB
Paczyna (3).jpg Nastawnia dysponująca
Plik ściągnięto 52 raz(y) 69.38 KB
Paczyna (4).jpg Paczyna, widok w stronę Toszka
Plik ściągnięto 33 raz(y) 70.17 KB
Wjazd do Błotnicy (5).jpg Wjazd do Błotnicy od strony Gliwic
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum