11 czerwca zakończyła się modernizacja pierwszej z 20 lokomotyw spalinowych typu SM42 dla PKP Intercity. Wykonawca, nowosądecki Newag przekaże ją w lipcu do eksploatacji. Pojazdy będą sezonowo prowadzić składy do miejscowości wypoczynkowych, np. w relacjach Gdynia – Hel czy Kłodzko – Kudowa Zdrój. Wartość projektu wynosi blisko 77 mln zł.
PKP Intercity zaprasza na prezentację zmodernizowanej lokomotywy spalinowej serii SM42 na stacji Gdańsk Główny. Będzie można ją obejrzeć w sobotę, 16 maja w godzinach 10.00-14.00. Podczas imprezy będzie można zwiedzić lokomotywę, usiąść na fotelu maszynisty oraz wziąć udział w atrakcjach zorganizowanych w hali Dworca Głównego w Gdańsku. Wykonawcą modernizacji 20 lokomotyw jest firma Newag. Pojazdy przeznaczone są do prac manewrowych oraz do obsługi niezelektryfikowanych odcinków linii kolejowych: Gdynia-Hel, Kłodzko-Kudowa Zdrój, Olsztyn-Braniewo.
Czy przeróbka SM42 na SU42/SP42 bez modernizacji w ramach P4/P5 jest przebudową istotną (co się wiąże z dodatkowymi czynnościami w ramach dopuszczenia)?
Cargo z tego co wiem, przerabiali na SM w ramach przeglądów. Pewnie wychodziło parę groszy taniej.
Kilka dni po problemach z jednym z silników trakcyjnych w lokomotywie SU4220-004, ten sam spalinowóz doznał kolejnej usterki prowadząc skład IC Śnieżka, z Kudowy-Zdroju do Warszawy. Pojazd po raz kolejny został wyłączony z eksploatacji.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum