Wysłany: 27-06-2013, 13:46 Modernizacja jednej z dwóch linii łączącej Lubliniec z GOP
Podobno w lipcu ruszy modernizacja odcinka Lubliniec-Kalety, jest to jedna z dwóch tras kolejowych łącząca Lubliniec z Górnośląskim Okręgiem Przemysłowym (druga to Lubliniec-Gliwice. Ciekawe jak będzie ona przebiegać. Czy od Lublińca do Koszęcina będzie jednotorówka? I od Koszęcina do Kalet również?
Od Kalet dalej w kierunku Bytomia remon juz idzie.... 'pełną parą'. Modernizowany jest odcinek z Nakła Śl. do Bytomia Płn.
Virakocha -Usunięty- Gość
Wysłany: 28-06-2013, 19:18
Te prace ztcw już są prowadzone i już jest jednotor.
W załączeniu kilka zdjęć z małej górnośląskiej objazdówki.
Stan na 11. sierpnia 2013r.
Na odcinku Bytom Północny-Radzionków i dalej do Nakła trwały jeszcze prace.
Ponadto roboty prowadzone są również w Kaletach jeden z torów stacyjnych (wymiana kompleksowa
wraz z siecią, jak również roboty prowadzone na głowicy rozjazdowej w stronę Herbów.
Na odcinku Kalety-Lubliniec póki co żadnych zamknięć i prac nie było. Natomiast w Lublińcu trwają pracę
przy przebudowie peronu nr 2.
Ponad 281 mln zł na remont linii Kalety - Kluczbork.
Centrum Unijnych Projektów Transportowych podpisało umowę z PKP PLK dofinansowanie dla projektu „Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez poprawę stanu technicznego linii kolejowej nr 143 na odcinku Kalety - Kluczbork".
Inwestycja warta blisko 408,5 mln zł obejmuje rewitalizację 69-kilometrowego fragmentu linii kolejowej nr 143 Kalety - Wrocław Mikołajów, na odcinku Kalety - Kluczbork, przebiegającym przez województwa: śląskie i opolskie. Realizacja zadania pozwoli na szybszy przejazd po trasie: 120 km/h dla pociągów pasażerskich oraz 100 km/h dla pociągów towarowych.
Celem projektu jest usprawnienie usług transportowych oraz zwiększenie stopnia wykorzystania transportu kolejowego poprzez przywrócenie pierwotnych parametrów konstrukcyjnych linii nr 143. W ramach robót zostanie wymieniona nawierzchnia kolejowa i rozjazdy, naprawiona nawierzchnia drogowa na przejazdach kolejowych oraz zostanie przeprowadzona modernizacja odwodnienia powierzchniowego.
Dofinansowanie z Funduszu Spójności dla poprawy stanu technicznego linii nr 143 wynosi ponad 281,9 mln zł. Projekt jest realizowany w ramach działania: 7.1 - Rozwój transportu kolejowego, priorytetu VII POIiŚ - Transport przyjazny środowisku.
Pomiędzy Lublińcem a Koszęcinem zrobione są już obydwa tory. Teraz wzieli sie na odcinek Kalety-Koszęcin. Robiony jest tor w kierunku Lublińca.
Zaczęły sie też pracy na odcinku Miasteczko Śl-Tarnowskie Góry, robiony jest tor w kierunku Katowic.
Ostatnio miałem okazję pokręcić się trochę w okolicach Kalet co pozwoliło na zapoznanie się obecną sytuacją jeśli chodzi o infrastrukturę kolejową.
Na linii 143 pomiędzy Kaletami oraz Rusinowicami torowisko jest generalnie zrobione, lecz wąskie gardło stanowi stacja w Koszęcinie. Nie wiem dlaczego, ale rozebrany został tor przy peronie drugim i do dziś miejsce to zarasta trawa. Na peronie drugim rozpoczęto rozbiórkę nawierzchni, ale prace szybko się zatrzymały i co więcej patrząc na zdjęcia raczej już jakiś czas temu. Poza tym co gorsza nie zauważyłem jakichś oznak, które mogłoby sugerować poprawę tej sytuacji. Generalnie mamy do czynienia z dziwną sytuacją tory szlakowe zrobione, przystanek w Rusinowicach także, a w Koszęcinie taki kwiatek. Przez to dziadostwo jakie ma tam miejsce wszystkie pociągi jadące od strony Lublińca w stronę Kalet muszą zjeżdżać na bok (na tor przy peronie pierwszym) i później przy wyjeździe znów wracać na tor zasadniczy. W efekcie pociąg dwa razy zwalnia do 40 km/h.
Czy ktoś wie co dalej będzie ze stacją w Koszęcinie? Czy skończą w końcu ten tor przy peronie 2 i sam peron?
Oprócz tego w okolicy można zauważyć prace przy wymianie bramek trakcyjnych pomiędzy Tarnowskimi Górami, a Kaletami jak również prace w obrębie stacji Tarnowskie Góry - dokładnie na wjeździe od strony Nakła Śląskiego.
Poniżej kilkanaście zdjęć z wycieczki.
[ Dodano: 13-10-2015, 19:18 ]
Kolejne zdjęcia
Koszęcin.jpg Koszęcin
Plik ściągnięto 42 raz(y) 121.6 KB
Koszęcin (1).jpg Koszęcin (1)
Plik ściągnięto 40 raz(y) 125.09 KB
Koszęcin(2).jpg Koszęcin (2)
Plik ściągnięto 35 raz(y) 117.43 KB
Koszęcin(3).jpg Koszęcin (3)
Plik ściągnięto 30 raz(y) 103.02 KB
Koszęcin(4).jpg Koszęcin (4)
Plik ściągnięto 29 raz(y) 145.92 KB
Koszęcin(5).jpg Koszęcin (5)
Plik ściągnięto 35 raz(y) 120.86 KB
Rusinowice.jpg Rusinowice
Plik ściągnięto 42 raz(y) 90.25 KB
Rusinowice(1).jpg Rusinowice (1)
Plik ściągnięto 40 raz(y) 112.04 KB
Rusinowice(2).jpg Rusinowice (2)
Plik ściągnięto 35 raz(y) 101.61 KB
Kalety ławka blokuje drzwi.jpg Kalety - ławka przed dawnym wejściem do poczekalni
Plik ściągnięto 37 raz(y) 74.6 KB
Kalety.jpg Kalety
Plik ściągnięto 42 raz(y) 109.34 KB
Kalety(1).jpg Kalety (1)
Plik ściągnięto 32 raz(y) 125.26 KB
W stronę Koszęcina linia 143.jpg Linia nr 143 widok w stronę Koszęcina
Plik ściągnięto 41 raz(y) 82.93 KB
W stronę Rusinowic linia 143.jpg Linia nr 143 widok w stronę Rusinowic
Plik ściągnięto 34 raz(y) 104.89 KB
Linia 131 przed Strzebiniem.jpg Linia nr 131 przed Strzebiniem
Plik ściągnięto 39 raz(y) 127.06 KB
Linia 131 widok w stronę Kalet.jpg Linia nr 131 widok w stronę Kalet
Plik ściągnięto 39 raz(y) 111.92 KB
Linia 131 widok w stronę Strzebinia.jpg Linia nr 131 widok w stronę Strzebinia
Plik ściągnięto 34 raz(y) 124.12 KB
_________________ www.kolkry.eu - Kolej na Śląsku Kamiennogórskim
Piękne zdjęcia - dodać muszę że trasa Katowice - Chorzów Batory - Bytom - Tarnowskie Góry - Lubliniec - Ostrów Wielkopolski - Poznań jest najkrótszą drogą Poznań - Kraków
To około 400 km
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum