Towarzystwo Dróg Żelaznych w Ostrołęce prowadzi działania mające na celu udrożnienie odcinka Ostrołęka – Szczytno. Organizacja społeczna dąży do rozwoju turystyki kolejowej w oparciu o walory tej trasy, wskazuje również na możliwość przywrócenia ruchu towarowego. O inicjatywach podejmowanych przez stowarzyszenie z „Rynkiem Kolejowym” rozmawia Mariusz Sasiak, Prezes Towarzystwo Dróg Żelaznych w Ostrołęce.
PPMT ma umowę na przebudowę linii Ostrołęka-Chorzele za 314,7 mln zł netto.
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę z Pomorskim Przedsiębiorstwem Mechaniczno-Torowym (PPMT) na modernizację trasy Ostrołęka-Chorzele, podało PKP PLK. Wartość inwestycji to 314,7 mln zł netto.
Pociągi wrócą na trasę do Szczytna. Zaawansowane przygotowania do remontu.
Przebudowa linii kolejowej nr 35 Ostrołęka - Szczytno na odcinku do Chorzel przygotowywana jest pełną parą. W naszym regionie widać już zaangażowanie ekip remontowych. Trwa porządkowanie terenu i dostarczanie materiału na budowę. Ostatni pociąg do Szczytna z Ostrołęki pojechał w czerwcu 2001 roku. Obecnie linia jest nieużywana, ale ma się to zmienić.
Tak? A ja kilka dni temu czytałem gdzieś, że ze względu na spodziewaną recesję pandemiczną przesunęli środki z tego remontu i guzik z tego wyjdzie... Postaram się znaleźć źródło.
_________________ EX "Groźny Fanatyk"
Łomża - Ostrołęka - Tłuszcz - Warszawa - Łowicz - Łódź - Ostrów Wkp - Grabów nad Prosną
Ostre hamowanie na kolei. Zagrożone budowy nawet na 50 liniach.
"Jak dowiedzieliśmy się w zarządzającej infrastrukturą kolejową spółce PKP Polskie Linie Kolejowe (PLK), zarzuty KE związane z przepisami w sprawie oceny oddziaływania inwestycji na środowisko mogą dotyczyć blisko 50 inwestycji na różnym etapie przygotowania. Ich łączna wartość przekracza 55 mld zł" - czytamy. Na liście takich przedsięwzięć znajduje się m.in. linia kolejowa nr 35 Ostrołęka–Chorzele.
20 lat temu – 9 czerwca 2001 r. – zlikwidowano połączenia na linii biegnącej z Ostrołęki w kierunku Szczytna. Od tego czasu Ostrołęka jest w ruchu pasażerskim tylko stacją końcową na linii z Tłuszcza.
Nowoczesne maszyny na odbudowie linii 35 Ostrołęka – Chorzele.
PKP Polskie Linie Kolejowe relacjonuje kolejny etap odbudowy linii nr 35 Ostrołęka – Chorzele. Budowany jest budynek lokalnego centrum sterowania w Ostrołęce, na linii pracują specjalistyczne maszyny.
Warmińsko-Mazurskie znalazło argument, by pociągów Szczytno - Ostrołęka nie było
Trwa modernizacja międzywojewódzkiej linii kolejowej nr 35 łączącej Ostrołękę ze Szczytnem, ale prace są prowadzone tylko na obszarze administracyjnego Mazowsza. Mimo że technicznie możliwe byłoby uruchomienie kursów także na warmińsko-mazurskim odcinku trasy, samorząd nie planuje na razie ich zlecania. Tłumaczy, że wznowienie ruchu pasażerskiego będzie możliwe po remoncie infrastruktury, który nie jest jednak na razie zaplanowany.
Szczytno - Ostrołęka ten sam argument, co Olsztyn - Braniewo: obecny rozkład jazdy to wg umowy województwa z Polregio do końca 2026 r. maksimum pracy przewozowej. Czyli uruchomienie jakiegokolwiek nowego połączenia wymaga cięć na pozostałych trasach.
[ Dodano: 26-01-2023, 23:57 ]
Turkol jednak tylko Ostroleka - Chorzele - Ostroleka, czyli Chorzele - Wielbark nie da sie.
_________________ Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum