To zacznijcie wierzyć. Powstają już pierwsze plany, kosztorysy, o ile się nie mylę też już był jakiś przetarg (było o tym ostatnio na forum), elektryfikacja wpisana jest też na listę planów inwestycyjnych dla województwa dolnośląskiego itp. Myślę, że elektryfikacja będzie ale nie wcześniej jak za 5 lat
@Ufoludek:
Przecież już dzisiaj na E-30 ludzie nie mieszczą się w Impulsach, a w perspektywie wydłużenia pociągów do Zgorzelca frekwencja na pewno wzrośnie. Sześcioczłonowy Impuls czy Elf mają po ok. 280 miejsc siedzących, czyli niewiele więcej od np. EN71, podczas gdy 31WE mają 181 stałych miejsc. Tak więc wzrost ilości miejsc względem czteroczłonowców wynosi ok. 50%, a nie 100, a to pozwoliłoby wyeliminować ścisk w szczytowych pociągach.
Co do trójczłonowców, to 36WE dla KD mają mieć 165 miejsc siedzących, czyli ok. 20 mniej od EN57, co w zasadzie spokojnie wystarczy do obsługi linii 274. Problemy mogą być jedynie w weekendy w sezonie i tutaj KD coś muszą wymyślić. Niemniej jednak skoro są pieniądze z UE, to powinno się kupić jak najwięcej EZT, bo inaczej złomów EN57 nie pozbędziemy się nigdy. A zapotrzebowanie na SZT-y wedle założeń ma spadać. W końcu zaplanowano kilka elektryfikacji. A na razie można ściągnąć jakiś "szrot" z Zachodu i podrasować, albo spróbować kolejny raz reanimować SA109
A ja powiem tak:
Po co KD 6-cio członowe impulsy jak scisk w pociągach jest do Legnicy a dalej jest luźniej.Po prostu zamówić jeszcze kilka impulsów 4-ro członowych i robić np "podmianke" tz. Godziny szczytu - 34we jedzie do Jeleniej a 36we łączą z 34we i popyla do Węglińca (po elektryfikacji do Zgorzelca).36 we odczepiany w Legnicy bądź w Węglińcu i tak 34we na Zgorzelec a 36we na Lubań lub nawet Jelenia.Można porobić sensowne obiegi tych składów.Oczywiście najpierw trzeba mieć odpowiednią ilość EZT
^^^
Bo poza Legnicą będą też inne trasy na których nie będzie można sobie od taki odczepić jednostki na stacji pośredniej. Do tego takie odpinianie to niepotrzebna strata czasu.
Kto się ze mną założy że nie będzie druta do Zgorzelca?
Gdyby Niemcy chcieli połączyć drutem Goerlitz to dawno i po Polskiej stronie była by trakcja. Najbardziej mnie dziwi, że odkładana jest ta inwestycja a na pewnym portalu było napisane że w planach województwa ws rozwoju transportu do roku 2020 była ........... elektryfikacja Legnica-Kamieniec. To już nawet nie było śmieszne
_________________ Coco jumbo i do przodu to moje hasło...
a na pewnym portalu było napisane że w planach województwa ws rozwoju transportu do roku 2020 była ........... elektryfikacja Legnica-Kamieniec.
Nie była, a jest. UMWD będzie negocjował z MIiR, by wykonać modernizację i elektryfikację podsudeckiej w ramach POIiŚ. Tak samo z resztą jak linii Lubań - Zgorzelec oraz Kępno - Oleśnica...
Kiedy bede siec trakcijna Horka - Wiegliniec? Kde czytalem roku 2017. klopot to fajne dlja brut, tyle objazd Zgorzelca, Bautzenu i zadaleko granice Czeskej.
Szkoda ze DB nie puszci piętrusa z dieslem co teraz jeździ na Görlitz Dresden.Homologacje można załatwić i w droge.Frekfencja po polskiej stronie by dopisała bo przecież 2 x Desiro jeżdżą pełne a czasem przepełnione
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum