Pozwolę sobie odpowiedzieć - choć zazwyczaj na stwierdzenia "nie da sie" nie odpowiadam.
Tory w woj. dolnośląskim mają ten sam rozstaw co w opolskim -więc wszystko zależy od wzajemnych umów w województwie.
Dwie pary kursów MOZE ale nie musi wykonać ciągle ten sam jeden szynobus -zamiast stać w Brzegu pół dnia
(może wykonać tez jedną parę i mieć zapas czasowy).
senior
ps. UMWD mówi o reaktywacji Nysa-Kamieniec - więc kiedy już UM zakupią odpowiednią ilość taboru - na linii Nysa-Kamieniec -Legnica może wykonywać przewozy w weekendy szynobus opolski.
co za bełkot,tego się czytac nie da! co do Kudowy - o czym ty śnisz, przecież niedawno ją zamknęli!!
_________________ 2000-2010. Dziesięć lat upadku i niszczenia polskiej kolei,którego apogeum nastąpiło 1 grudnia 2008 - w dniu przejęcia pospiesznych przez PKP IC !!
Podobno połączenia K-Koźle - Kłodzko i Nysa - Legnica jeszcze nie ruszyły a już zostały uwalone i od nowego RJ wcale ich nie będzie. Zna ktoś szczegóły? Może ktoś to potwierdzić?
Zna. Na nowy rj KD mają za mało taboru, aby BEZAWARYJNIE (bez KKA) prowadzić ruch na WSZYSTKICH założonych liniach. Podobno zakłada się rezrwę na... dwa SA 109, a więc wiadomo, jaka to rezerwa i czym się to skończy.
Z tego głównie względu (a równie niepewnej sytuacji PR) Opolskie w to nie wejdzie. I słusznie, bo nie ma to jak na SAMYM starcie odtraszyć pasażerów KKA - potem rzecz nie do naprawienia (znowu byłby kulejarski muchowóz). Na reaktywację odcinka Nysa - Kamieniec zapewne poczekamy kolejny rok - aż do dostaw nowego taboru dla KD.
Przypomnę, że Opole miało obsługiwać jedną parę do Kłodzka (i jest na to obiegowo i taborowo gotowe), a KD dwie do Nysy - co daje w przybliżeniu równowagę w pckm.
_________________ Pozdrawiam
Robert Wyszyński
koordynator Obywatelskiego Komitetu Obrony Kolei na Opolszczyźnie
http://okoko.cal.pl/
W grudniu pojedziemy pociągiem z Grodkowa do Czech?
Opolski Urząd Marszałkowski chce uruchomić nowe międzynarodowe połączenie kolejowe. Jeśli negocjacje finansowe z Ministerstwem Infrastruktury i Rozwoju zakończą się sukcesem, to w grudniu będziemy mogli podróżować z Wrocławia do czeskich Mikulovic.
- Wstępne założenia opierają się na 1 parze pociągów kursujących w dni wolne od pracy. Kwestia godzin kursowania jest obecnie otwarta i zależy od wielu czynników związanych m.in. z obiegiem taboru czy skomunikowaniami. Założeniem tego przedsięwzięcia jest udostępnienie taboru (autobusu szynowego) przez Województwo Opolskie, dlatego też realizacja tego połączenia możliwa jest tylko w dni wolne od pracy, czyli w czasie mniejszego zaangażowania taboru spalinowego użyczonego przewoźnikowi – podkreśla Ruszczewska.
Walka o połączenie Wrocław-Mikulovice. Jest e-petycja do MIR.
Ruszyła e-petycja skierowana do Ministerstwa Infrastruktury i Rozwojuw sprawie uruchomienia nowego pociągu relacji Wrocław Główny – Mikulovice przez Brzeg, Grodków, Nysę i Głuchołazy.
Walka o najlepsze i istotne dla społeczeństwa połączenie kolejowe Opolszczyzny z Czechami toczy się od kilku lat, ale na razie bezskutecznie, bowiem w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju nikt nie przykłada się rzetelnie do pracy i nie bierze pod uwagę głosu społeczeństwa – przekonują przedstawiciele Obywatelskiego Komitetu Obrony Kolei na Opolszczyźnie.
W piątek do Warszawy przyjadą przedstawiciele Obywatelskiego Komitetu Obrony Kolei na Opolszczyźnie, którzy chcą przekazać na ręce wicepremier Elżbiety Bieńkowskiej petycję z podpisami mieszkańców województw dolnośląskiego i opolskiego w sprawie uruchomienia połączenia kolejowego w relacji Wrocław – Mikulovice.
Nowe, międzynarodowe połączenie ma prowadzić przez Oławę, Brzeg, Grodków Śląski, Nysę i Głuchołazy. Według OKOKO połączenie powinno pojawić się w nowym rozkładzie jazdy na lata 2014/2015.
Społecznicy chcą przekazać petycję minister Elżbiecie Bieńkowskiej lub innemu przedstawicielowi MIR. Chcą też spotkać się w Sejmie z opolskimi posłami.
W petycji zawarto kilka żądań, m,.in.: spotkania Ministra Infrastruktury i Rozwoju z społecznikami, kolejarzami oraz wnioskodawcami (Opolski i Dolnośląski Urząd Marszałkowski oraz spółka Przewozy Regionalne) w sprawie uruchomienia nowego międzynarodowego połączenia kolejowego i przeprowadzenie wizji lokalnej na Opolszczyźnie, czyli w miejscach, przez które ma przebiegać połączenie.
Kolejnym postulatem jest podjęcie negocjacji, a następnie podpisanie nowej umowy lub aneksu do niej na temat rozkładu jazdy 2014/2015, w tym dotyczącego połączeń międzynarodowych.
Ostatecznym celem jest wprowadzenie do rozkładu jazdy 2014/2015 nowego połączenia w relacji Wrocław – Mikulovice, które będzie dotowane przez Ministra Infrastruktury i Rozwoju.
Trzeba szibko srealizowac , taboru 844 naprzyklad. Lodne ze bede, tyle newiem po co polska tak nielubie Pragi lub Czechy polnoczne ze mame do Wroclawja tak zlego dostempu.
Trudno zobaczyc Pese i obok Desiro tylko na granicach Niemieckich. Na Polskych granicach tez oczekuje now tabor
klase 840 nalinije Liberec - Černousy (Zavidóv) i jest szancu uruchomienie do Polski dalej? mozno oglondac tyle pociagi towarowe w kierunku Zgorzelca.
zawidow.jpg klasa 840 linije Liberec - Černousy (Zawidów)
Dziś społecznicy przyjadą do Warszawy, aby przekazać petycję wraz z podpisami mieszkańców województw Opolskiego i Dolnośląskiego, którzy chcą podróżować bezpośrednim pociągiem z Wrocławia do czeskich Mikulovic.
Nowe bezpośrednie połączenie kolejowe w relacji Wrocław – Mikulovice w sposób znaczący przyczyniłoby się do rozwoju gmin Grodków i Głuchołazy, nie tylko pod kątem turystycznym.
Działania społeczne po raz czwarty pokazują, że takie połączenie jest bardzo potrzebne dla społeczeństwa, które chce podróżować w Góry Opawskie. Dlatego po raz kolejny społecznicy będą chcieli przekonać Ministra Infrastruktury i Rozwoju do zmiany tej decyzji.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum