Wysłany: 04-08-2014, 22:25 Kiedy i jak pracodawca może monitorować pracownika
Z monitorowaniem pracowników w Polsce są dwa zasadnicze problemy. Po pierwsze, brakuje regulacji prawnych, które by to zagadnienie normowały. A po drugie - od obowiązujących norm można znaleźć sporo odstępstw.
Monitoring, choć kojarzony przede wszystkim z rejestrowaniem obrazu za pomocą kamery, ma wiele oblicz. Składa się na na niego cały proces zbierania informacji na temat drugiej osoby za pośrednictwem środków technicznych (coraz to nowszych). Przyjęło się uznawać, że monitoring można prowadzić za pośrednictwem kamer, nagrywając rozmowy telefoniczne pracowników, prowadząc geolokalizację podwładnych, sprawdzając trzeźwość podwładnych, a także przeszukując ich, monitorując aktywność sieciową, korzystając z wariografu, testów psychologicznych czy zbierając dane biometryczne. Ustawowo zjawisko to nie zostało jednak jeszcze zdefiniowane.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum