Ja także mam propozycje zabawy najpierw zasady.Jedna z osób zadaje zagadkę np :jaka to lokomotywa i krótki opis. może się wydarzyć że poprawna jest więcej niż jedna odpowiedź, wtedy wystarczy podać jedną odpowiedź .po odpowiedzi czekamy na potwierdzenie zadającego jeżeli nie jest ona poprawna próbujemy dalej. Na proźbę podpowiedzi. Najpierw coś łatwego Jaki jest najcięższy polski parowóz
Proszę podać serię i numer jedynego zachowanego, polskiego przedwojennego wagonu silnikowego.
Poproszę także podać producenta oraz prędkość maksymalną.
co to za lokomotywa ,należy do grupy pojazdów manewrowych z przekładnią hydrauliczną. Czteroosiowa lokomotywa ma masę 64 t i prędkość maksymalną 50 km/h. Do jej napędu zastosowano silnik Caterpillar CAT3412E o mocy 560 kW, który poprzez przekładnię hydrauliczną ZJ2007YA napędza wszystkie koła maszyny (układ osi B’B’). Lokomotywa oprócz typowych prac manewrowych może zostać dostarczona w wykonaniu dla systemów metra, gdzie może pracować jako pociąg techniczny. Maszyna ma długość 14,05 metra, szerokość 3 m i wysokość 3,8 metra. Od razu zaznaczę ,że jest to lokomotywa z Chin a więc do roboty
Dziwne pytanie... " lokomotywa jadąca w relacji ...Budapeszt" ?
Nie słyszałem żeby "Polskie" lokomotywy docierały do Budapesztu
Co do katastrofy bardzo tajemnicza sprawa. Przez wiele lat precyzyjne informację o tej katastrofie nawet w fachowej literaturze były celowo "niedopowiedziane" np:
"Zwalczanie przyczyn i skutków wypadków kolejowych na PKP" J. Fijałkowski
"W wyniku tej katastrofy zginęło kilkunastu podróżnych, a wielu zostało rannych..."
( na dziś oficjalnie zginęło 34 osoby i ok 60-70 rannych)
Szczegółów co do miejsca, relacji pociągów, numerów lokomotyw, w tej książce, też nie znajdziemy.
Jeśli chodzi o elektrowóz który najechał na wykolejone wagony to EU05-19
No dobra, może nieprecyzyjnie się wyraziłem z tym "jadąca" bo może ona prowadziła ten pociąg do Katowic.
W momencie katastrofy prowadziła wagony w relacji Warszawa - Budapeszt. Ale każdy na tym forum wie o co chodzi bo jak widać poradziłeś sobie doskonale z odpowiedzią, więc zadajesz.
Dodam jeszcze że była to pierwsza lokomotywa tej serii skasowana z inwentarza PKP.
Spoko.
Tylko dwie lokomotywy, z tej najliczniejszej serii lokomotyw elektrycznych polskiej produkcji, posiadały tę cechę konstrukcyjną odróżniającą je od pozostałej serii.
Podaj o jaką cechę, chodzi oraz z jakimi numerami seryjnymi zostały przyjęte na stan PKP?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum