Wiele wskazuje na to, że od grudnia dodatkowe pociągi obsłużą ruch między Polską a Czechami. PR chcą wrócić do obsługi przejścia granicznego Chałupki – Bohumin.
Przez nie mają kursować dwie pary pociągów Wrocław – Bohumin.
(...) Nasze miasto również dąży do uruchomienia korytarza transportowego do okręgu Ostravskiego w Republice Czeskiej. Jako organizator czynimy również starania na rzecz integracji transportu autobusowego z kolejowym – zauważa wiceprezydent Rybnika.
Wiceprezydent Rybnika dodaje jednocześnie, że o zwiększeniu roli kolei należy myśleć przede wszystkim w ujęciu regionalnym (i, biorąc pod uwagę postulowane uruchomienie pociągów do Czech, ponadregionalnym), natomiast w znacznie mniejszym stopniu kolej może służyć do obsługi samego miasta. – W Rybniku model komunikacji szynowej może być wprowadzony w bardzo ograniczonym zakresie, w zasadzie jako połączenia szynowe pomiędzy sąsiadującymi miastami. Należy zwrócić uwagę na fakt, że nie wszystkie miasta subregionu posiadają infrastrukturę kolejową bądź infrastruktura ta jest zaniedbana i wymaga remontu.
1) Juz jest w ruchu wielki remont linie Liberec - Tanvald
http://www.zelpage.cz/zpravy/9315
2) przigotowuje sie remont linie Liberec - Raspenava - Frýdlant v Čechách - Černousy - Zawidów.Nowe perony, naprendy elektriczne i signaly.
3) Bede wielki remont Pardubice - Hradec Králové - Ttrutnov
4) W czasach Libnetu mozno bez klopot jezdzic z Boleslawiec do Czech przes Niemci (Rumburk, Hrádec nad Nisou) prosze troche kordinowac polske linie z ruchiem czeskim.
Władze "Śląskie" dodały jeszcze jeden prezent dla pasażerów. Bez rozgłosu zlikwidowano ostatnie połączenia ze Słowacją. Mało kto chyba to zauważył. Zwardoń nie jest już oknem na świat, tylko końcową stacją dla Kolei Śmiesznych. Tym samym Słowacja została ostatecznie odcięta kolejowo od naszego biednego kraju.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 29-12-2014, 10:32
Na jakiej podstawie tak uważasz? Zilinę ze Zwardonia widać i w tabelarycznym rozkładzie KŚ i w plakatach PLK i w tabelach ZSR.
Przed chwilą sprawdziłem w sitkolu - ani śladu połączeń. Ze Zwardonia odjazdy tylko w kierunku Katowic. Natomiast ze Skalite Serafinov odjeżdża kilka niedobitków o barbarzyńsko wczesnej porze.
[ Dodano: 31-12-2014, 15:56 ]
Te kilka niedobitków oczywiście nie do Zwardonia, tylko w kierunku Cadcy.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 31-12-2014, 16:34
Sitkolowi bym nie ufał, miewa błędy, może z jakichś powodów nie ma połączeń kolei słowackich...
No proszę, rzeczywiście. Już nic nie rozumiem. A może chodzi o to, żeby ludzie nie wiedzieli o tym połączeniu? Nawet mikol raczej mało który zajrzy na stronę kolei słowackich, jak mu sitkol pokaże że nic nie ma. Wiem, spiskowa teoria, ale w naszym nieszczęśliwym kraju już mało co mnie zdziwi.
Co tam Czechy i Słowacja. Mnie interesuje skandal z modernizacją linii Katowice - Kraków!!!!!
Od 2010 rozwalono to i owo czas jazdy wydłużono do ponad dwu godzin. Pieniądze (238 000 000 euro) czekają. Roboty brak. Winna jest warszawka, która nie chce zdecentralizować inwestycji PLK.
LoloPendolo -Usunięty- Gość
Wysłany: 17-01-2015, 00:21
pp napisał/a:
Słowacki zarządca infrastruktury Železnice Slovenskej republiky podaje coś takiego: tabela 129.
Tam połączenia są.
Cześć. Jestem tu nowy i powiem szczerze, że pochodząc z tamtych terenów i interesując się transportem szynowym pierwsze słyszę o tych połączeniach Ktoś wie czy to tylko połączenia do marcowej korekty?
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 18-01-2015, 09:58
No to rzeczywiście musisz być nowy, bo połączenie na słowacką stronę działa (w różnych formach) od chyba 22 lat
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum