W temacie podejścia PLK do linii Opole Gł - Lubliniec: mam trochę zawodowo do czynienia z firmą remontującą odcinek Opole - Fosowskie i na moje pytanie, czemu wszystkie perony odbudowywane są w starej lokalizacji czyli w po stronie rezerwy pod II tor a nie po przeciwnej (po której zlokalizowane są słupy sieci trakcyjnej) zobaczyłem bezradnie rozłożone ręce i odpowiedź - taki jest projekt. Pokazuje to, jak bezmyślnie i krótkowzrocznie planowane są prace i wydawanie pieniędzy, a przecież jeżeli ta rezerwa jest, to po kiego h ... ją zaśmiecać. Zresztą kwestia dodatkowej reelektryfikacji, która wyszła dopiero po rozpoczęciu prac a nie na etapie opracowywania SIWZ (stan konstrukcji - wyłażące zbrojenie ze słupów widoczne gołym okiem) jest chyba tego najlepszym przykładem.
Co już zrobiono na linii między Częstochową i Fosowskiem?
Na odcinku tzw. protezy koniecpolskiej pomiędzy Częstochową a Fosowskiem trwają prace rewitalizacyjne. Wykonawca inwestycji – Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie robi wszystko, by pod koniec 2014 r. była możliwa jazda tym odcinkiem na trasie Warszawa - Wrocław z prędkością 120 km/h.
PRK Kraków wykona rewitalizację toru na odcinku Koniecpol - Częstochowa Stradom.
Oferta PRK w Krakowie, czyli podmiotu zależnego Grupy ZUE, została wybrana jako najkorzystniejsza w postępowaniu przetargowym na rewitalizację toru nr 2 linii kolejowej nr 61 Kielce - Fosowskie na odcinku Koniecpol - Częstochowa Stradom.
Rewitalizacja toru zostanie wykonana w ramach zadania inwestycyjnego pn.: "Rewitalizacja linii kolejowej nr 61 i 572 na odcinku Włoszczowa Północ - Częstochowa Stradom".
Wartość brutto złożonej przez PRK oferty wynosi 43 880 619 zł. Wartość netto złożonej przez PRK oferty 35 675 300 zł. Zadanie musi zostać wykonane w termin do 28 listopada 2014 roku.
PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na rewitalizację toru nr 2 linii kolejowej nr 61 Kielce – Fosowskie na szlaku Julianka – Turów w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Rewitalizacja linii kolejowej nr 61 i 572 na odcinku Włoszczowa Północ – Częstochowa Stradom”.
Dworzec kolejowy na Stradomiu będzie musiał obejść się bez remontu.
Powstał w 1911 r. podczas przebudowy wąskotorowej kolei Herby - Częstochowa (otwartej w 1903 r.) na szerokotorową, "rosyjską", i przedłużania jej do Kielc. Wcześniej pociągi z Herbów kończyły bieg na stacji "Częstochowa I" położonej przy dzisiejszej ul. Boya-Żeleńskiego. Na rozstaw normalny linię przekuto podczas I wojny światowej.
Dworzec Stradom zbudowano z cegły i kamienia wapiennego, miał dwie kondygnacje i narożną wieżę. Zlikwidowano ją po II wojnie światowej, gdy podwyższano budynek o drugie piętro i go tynkowano. Ostatni remont dworzec przeszedł w 1990 r., przed VI Światowym Dniem Młodzieży: piaskowcem wyłożono hol i portal wejściowy.
Niestety, projekt idzie na półkę. - Na razie zrezygnowaliśmy z remontu. Decyzję podjęliśmy w oparciu o analizę możliwości komercyjnego zagospodarowania obiektu oraz jego stanu technicznego. Wynikało z niej, że dworzec jest w dobrej kondycji, a zainteresowanie potencjalnych najemców niewielkie - mówi Bartłomiej Sarna, rzecznik prasowy PKP we Wrocławiu.
Urząd marszałkowski nie zamierza reaktywować połączenia Częstochowa - Lubliniec po zakończeniu remontu torów. Tłumaczy się nikłą frekwencją. Po "Protezie Koniecpolskiej" będą jeździć tylko pociągi EIC i EIC Premium?
Skrócenie czasu przejazdu o połowę na odcinku Fosowskie – Opole.
Odnowione perony z wygodnym dostępem do pociągów i ułatwioną obsługą dla osób z ograniczoną możliwością poruszania się, a przede wszystkim skrócenie czasu przejazdu o połowę – takie będą efekty trwającej rewitalizacji linii kolejowej nr 144 na odcinku Fosowskie – Opole.
Głównym efektem zleconych przez PKP Polskie Linie Kolejowe prac na tej trasie będzie zwiększenie prędkości do 140 km/h (poprzednio obowiązywała prędkość 50-60 km/h). Takie przyspieszenie będzie możliwe m.in. dzięki reelektryfikacji linii oraz pracom z zakresu przebudowy urządzeń zabezpieczenia ruchu.
Jeszcze w tym roku pociągi pojadą po zrewitalizowanych torach na odcinku Koniecpol – Opole. Podróż z Warszawy do Wrocławia skróci się aż o 1,5 godziny, co będzie najlepszym w historii czasem przejazdu na tej trasie. Inwestycję przebiega zgodnie z harmonogramem.
Pendolino Wrocław - Warszawa już w kolejowym rozkładzie jazdy.
Według planowanego rozkładu na trasie Warszawa - Wrocław kursować ma pięć par pociągów Pendolino. Dziennikarze "Rynku Kolejowego" dotarli nieoficjalnie do rozkładu jazdy pociągów EIC Premium, który obowiązywać ma od grudnia.
Z Warszawy Centralnej pendolino odjedzie o 6.20, 8.20, 13.20, 16.20, 18.20 (bez sobót). Z Wrocławia Głównego 5.18 (nie kursuje w niedziele), 6.18, 11.18, 16.18 i 18.49.
Czas jazdy z Warszawy Centralnej do Wrocławia ma wynieść 3 godz. 42 min. Wszystkie pociągi zatrzymają się na stacjach: Warszawa Zachodnia, Częstochowa Stradom i Opole Główne. Ostatni pociąg z Warszawy i pierwszy do Warszawy będzie mieć postój także w Lublińcu.
Przyśpieszenie możliwe będzie po zakończeniu remontu linii Opole - Częstochowa, a także modernizacji tzw. protezy koniecpolskiej między Centralną Magistralą Kolejową a Częstochową.
Jeszcze w tym roku pociągi pojadą po zrewitalizowanych torach na odcinku Koniecpol – Opole. Podróż z Warszawy do Wrocławia skróci się aż o 1,5 godziny, co będzie najlepszym w historii czasem przejazdu na tej trasie. Inwestycję przebiega zgodnie z harmonogramem.
Uściślając,nie na odcinku Koniecpol-Opole,tylko na odcinku Żelisławice-Opole,więcej"byków"nie będę wypominał redakcji bądź co bądź fachowego? pisma,widać że artykuł przygotowany na kolanie a autor nie ma bladego pojęcia o położeniu i charakterystyce linii o której pisze.Zobaczymy też za czas jakiś,jak z jakością wykonywanego remontu,bo tamtędy z tego co wiem jeżdżą ciężkie towary z podkieleckich kopalń kruszyw.
S-C-Z -Usunięty- Gość
Wysłany: 22-08-2014, 09:04
Pendolinem jednym torem z Częstochowy Sradom do Opola aż do wiosny?
Cytat:
Na „protezie koniecpolskiej” (linia nr 61 Kielce-Fosowskie) część prac, na dwutorowym odcinku Częstochowa-Lubliniec, zaplanowana jest do 2 lutego 2015 r., co wymuszać będzie ruch jednotorowy dwukierunkowy.
No nie wiem jak to będzie wyglądać. Trasa Częstochowa-Lubliniec-Opole będzie bardzo zapchana od grudnia.
Bedą pewnie długie postoje w Lublińcu i Częstochowie Stradom z powodu mijanek.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum