Sebek, to się zdarza częściej niż myślisz. Ale pamiętaj - zawsze jak nie znasz kodów, a wiesz jaki chcesz bilet, to powiedz kierpociowi że ma to wszystko wklepane w swoim terminalu(maszynce)i staraj się go nakłonić żeby popatrzył do niej. Konduktorzy nie wklepują tych informacji tylko centrala PR w Warszawie(tak mi mówiła pewna kondutorka w pociągu jak wypisywała mi bilet ręcznie jak wzięli do przeprogramowania terminal z powodu podwyżki biletów).
Pozdrawiam, mam nadzieję że po tym incydencie jako MK nie zrazisz się do kolei : )
Czas PR dobiega końca i już za niedługo KS zaczną obsługiwać trasy z których korzystam. Przez lata przyzwyczaiłem do kierpoci z PR i nie mam ogólnie zastrzeżeń do ich pracy. Zwykle kupno biletów jednorazowych czy strefowych odbywało bez żadnych problemów, jedynie zwykle problemy z wydawaniem reszty zdarzały ale starałem płacić drobnymi - zgodnymi, co by ich nie męczyć
Przewoźnik szuka dostawcy nowych terminali do obsługi podróżnych na pokładach pociągów. Nowe terminale zostaną sfinansowane leasingiem w okresie 4 lat. Dostawca urządzeń będzie świadczył serwis terminali w tym okresie. Urządzenia muszą obsługiwać płatności kartami płatniczymi oraz skanować kody z biletów kupionych przez Internet.
Panowie jedna drobna wątpliwość. Jadąc brudnym TLK-a z Lublina do Warszawy byłem światkiem takiej sytuacji. Uczeń zamiast biletu na przysługującą mu ulgę (37%) nabył bilet z ulgą (51%- STU). Kondkutor ten bilet zakwestionował, dokonał poświadczenia oraz wystawił nowy wraz z opłatą za wystawienie biletu w pociągu. Czy ta ostatnia została pobrana słusznie? Mam co do tego spore wątpliwości.
A powinien, zgodnie z Rozporządzeniem M I z dnia 20.01.2005r. pobrać opłatę dodatkową(przez podróżnych zwaną karą) za nieuprawnione korzystanie z ulgi. Zasady postępowania z takim podróżnym ujęte są w RPO-IC. Paragraf 20 i 21. Nie dano tam nawet możliwości pobrania - tak zrobił konduktor w opisanej sytuacji - tylko opłaty za wydanie biletu w pociągu. Kondi zrobił to co musiał, a nawet więcej.
>sheva17<,
Napisałeś, że brudnym TLK jechałeś.W związku z tym jedno pytanko, kto nabrudził? Obsługa, krasnoludki ?
_________________ W czasach zakłamania, mówienie prawdy, jest czynem rewolucyjnym - Orwell
Konduktor zrobił uprzejmość. Zamiast wystawić tzw. karę kazał kupić temu uczniowi nowy bilet, a tamten poświadczył, czyli będzie mogł go zwrócić w kasie.
A ja mam nieco inne pytanie, obiło mi się ostatnio o uszy takie coś, że jak robi się w pociągu np. dopłatę z klasy 2 do 1 albo z pociągu niższej kategorii do wyższej to nie jest pobierana opłata za wydanie biletu. Nie pamiętam tylko czy chodziło tu o PKP IC czy o PR, niemniej w regulaminie IC widzę, że przy dopłatach opłatę tą pobiera się. Mógłby ktoś zweryfikować to info?
mam nadzieję, że w dobrym temacie (przeszukiwania forum nie dały mi pożądanego rezultatu):
gdzie znaleźć informację, ile dopłacę za wydłużenie relacji na bilecie, płacąc już w pociągu?
Konkretny przykład, na podstawie którego zadaję pytanie:
ile wyniesie dopłata za wydłużenie relacji biletu z relacji Warszawa-Gdańsk na Warszawa-Sopot w IC (Klimczok)?
SuomianyBlondyn, Klimczok to kategoria EIC i bilet z Warszawy do Gdańska jak i do Sopotu kosztuje tyle samo czyli 126 zł, a zatem wymiana biletu powinna odbyć się bez uiszczania dodatkowej kwoty.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum