Koleje Dolnośląskie usprawniły działanie kas biletowych na legnickim dworcu. Osoby, które chcą szybko zakupić bilet na lokalny pociąg będą mogły korzystać ze specjalnie przeznaczonych dla nich okienek.
Dworzec w Legnicy został wyremontowany. Zapomniano o niepełnosprawnych, osobach starszych i matkach z wózkami.
Wyremontowany za niemal 15 mln złotych dworzec kolejowy w Legnicy (woj. dolnośląskie) miał być wygodny i funkcjonalny dla podróżnych. Jest, ale nie dla wszystkich, bo niepełnosprawnych i matki z wózkami od peronów dzieli 48 kamiennych schodów. Kolej ma pomysł na rozwiązanie problemu: 48 godzin przed podróżą trzeba powiadomić przewoźnika. Ten zorganizuje ekipę do przeniesienia wózka. - To brak wyobraźni - odpowiadają mieszkańcy.
PKP PLK ogłosiły przetarg na wykonanie PFU (programów funkcjonalno-użytkowych) dla zaprojektowania i przebudowy infrastruktury pasażerskiej na stacjach:
Szczególnie ciekawe są wymagania i dokumenty dotyczące remontów w Legnicy, można między innymi zobaczyć tabelkę z wyszczególnionymi obiektami (wiatami, halą główną, peronami itp.), gdzie są informacje na temat roku budowy oraz właściciela. Okazuje się np., że większość z obiektów należy do PKP S.A., a PKP PLK S.A. je tylko dzierżawi zgodnie z umową D50.
_________________ www.kolkry.eu - Kolej na Śląsku Kamiennogórskim
Zarządzają legnickim dworcem spółka PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiła przetarg na jego gruntowną przebudowę peronów. Inwestycja pochłonie ok. 20 mln zł.
Firma, która wygra przetarg będzie musiał przebudować dworzec do końca 2019 roku. Zakres prac jest spory. PKP PLK planuje przede wszystkim likwidację barier architektonicznych.
Na legnickim dworcu mają zostać wybudowane cztery windy dla osób niepełnosprawnych, z których korzystać będą mogli również pasażerowie z dużym bagażem.
Przebudowane zostaną również perony. Dworzec ma też zyskać system dynamicznej informacji pasażerskiej z elektronicznymi tablicami informacyjnymi, monitoring na peronach i w tunelu oraz nowe oświetlenie.
Przedwojenny blask odzyskać ma wiata nad peronami. Inwestycja obejmie też wymianę sieci wodociągowej i kanalizacyjnej.
W latach 2012-2014 kosztem 13,5 mln zł wyremontowany został główny budynek dworca należący do PKP S.A. Wówczas odnowiono elewację oraz jego wnętrza. Między innymi hol, poczekalnię, kasy biletowe oraz toalety. Wymieniona została też stolarka okienna i drzwiowa, a także instalacje.
Tak jak wtedy, tak i teraz prace budowlane przebiegać będą pod ścisłym nadzorem konserwatora zabytków. Warto przypomnieć, że legnicki dworzec kolejowy otwarty został w 1844 roku.
Ważą się losy stacji Legnica. Będzie remont, ale kiedy?
Wciąż nie ma wykonawcy remontu stacji kolejowej w Legnicy. PKP PLK deklarują, że chcą go wyłonić w lutym.
- PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. konsekwentnie zmierzają do przebudowy stacji Legnica. Pierwsze postępowanie zostało unieważnione ze względów formalnych. Jesteśmy w trakcie drugiego. Tu szczegółowo analizujemy sytuację. Do końca lutego zapadną decyzje, jak będziemy postępować, by jak najszybciej korzystnie zmienić obsługę i warunki na stacji Legnica – poinformował nas dziś Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK.
Stacja Legnica dołączy do zmodernizowanych ostatnio na Dolnym Śląsku. PKP PLK wykonają m.in. montaż 4 wind, modernizację dwóch peronów oraz remont hali i przejścia. Na inwestycję spółka przeznaczyła 27 mln zł.
Na stacji Legnica przebudowane zostaną dwa główne perony nr 3 i nr 4. Windy (na czterech peronach) ułatwią dostęp podróżnym o ograniczonych możliwościach ruchowych, oraz pasażerom z cięższych bagażem, z wózkami dziecięcymi lub rowerami. System oznakowania dotykowego (tzw. ścieżki dotykowe) na nowej nawierzchni peronów ułatwi przejście osobom niedowidzącym. Będzie nowe oświetlenie i nagłośnienie oraz ławki, tablice informacyjne. Odnowione zostaną pomieszczenia dawnych posterunków dyżurnych ruchu (na peronach nr 3 i 4).
Hala peronowa stacji PKP w Legnicy będzie podobna do wrocławskiej.
Hala peronowa legnickiej stacji pokryta jest blachą. Nie jest to zbyt estetyczne wykończenie. Ale to się zmieni.
- Zamiast blachy założone zostaną żółte deski, które zostaną przykryte papą. Pojawi się też świetlik. Czyli hala powróci do swojego pierwotnego wyglądu - zapowiada Mirosław Maślanka, kierownik budowy z Grupy Fewaterm. To ta firma wygrała przetarg na remont legnickiej stacji PKP i jeszcze wiosną minionego roku podpisała umowę z PKP Polskie Linie Kolejowe SA. Zmieni się pasażerom widok nad głowami, ale też i pod nogami, bo dwa perony zostaną „podniesione”. Czyli dostosowane do wysokości drzwi pociągów. - Ale bazaltowa stara kostka pokrycia peronów zostanie. Najpierw zdemontujemy ją, oczyścimy, a potem z powrotem ułożymy - mówi Mirosław Maślanka.
Legnicki dworzec wreszcie dla niepełnosprawnych. Niebawem remont
Miał być remont całej hali peronowej legnickiego dworca kolejowego - ostatecznie odnowione zostaną jedynie dwa perony i odświeżona pozostała części zabytkowego obiektu. Remont hali dworcowej miał się już rozpocząć wiele razy - kolejarze z dużym trudem znaleźli w końcu firmę, która podjęła się modernizacji. Po negocjacjach ustalono, że za 28 milionów złotych zmodernizowana zostanie część, a nie cała hala.
Rozpoczynają się prace na stacji Legnica. Efektem będzie lepsza obsługa podróżnych, perony wyposażone w windy, czytelne oznakowanie, przystosowanie stacji do potrzeb osób z ograniczoną możliwością poruszania. Odnowiona zostanie hala główna, która podobnie jak perony, zachowa historyczny charakter. Na prace realizowane przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczono środki budżetowe ok. 27 mln zł.
Neon "Legnica" na zabytkowym budynku Dworca Kolejowego
W końcu się udało. Na budynku Dworca Kolejowego w Legnicy zawitał neon "Legnica". Zamontowaniu napisu przeciwny był konserwator zabytków, jednak zmienił decyzję. Pracom bacznie przyglądali się dziś legniczanie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum