Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Afrykanizacja kolei w Polsce
Autor Wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 28-09-2014, 16:08   Afrykanizacja kolei w Polsce Odpowiedz z cytatem

Z czym kojarzy się kolej w Afryce? Krzywe tory, stary tabor i pociągi raz dziennie. Ale niska częstotliwość to także cecha kolei w Polsce. Jak sprawdziliśmy pod tym względem Polska wygląda fatalnie na tle pozostałych krajów UE, w tym krajów Grupy Wyszehradzkiej. Wyprzedzają nas już nawet niektóre kraje Afryki.

Pociąg raz na kilka godzin? To znaczy, że jesteśmy w Polsce, albo w Afryce. W znakomitej większości krajów Europy kolej wygląda zupełnie inaczej. Nawet na najbardziej bocznych liniach pociągi kursują co najmniej co godzinę od rana do wieczora. No, w najgorszym razie, na tych naprawdę najsłabszych liniach poza szczytem mogą być co dwie godziny. Ale czy to można jakoś zmierzyć i liczbowo porównać różne kraje?

Czytaj dalej...

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

maruda Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Sie 2014

PostWysłany: 29-09-2014, 07:26    Odpowiedz z cytatem

W znakomitej większości krajów UE kolej już od dłuższego czasu przeżywa renesans,my jak zwykle 50 lat za"murzynami".Transport drogowy jest najbardzej niebezpieczną formą komunikacji a jednak wręcz zmusza się ludzi do korzystania z niej,gdzie tu dbałość władzy o ludzkie zdrowie i życie?

"Afrykanizację transportu w Polsce widać nie tylko na kolei. Komunikacja busowa w Polsce jest ewenementem w Unii i często wygląda właśnie jak w Afryce – ludzie poupychani jak sardynki, samochody przerobione z dostawczych, często kilkunastoletnich gratów. Często kursują jak chcą, bez rozkładu jazdy, bez oznaczenia przystanków. Do tego komercyjni przewoźnicy wykonują tylko kursy, które im się opłacają. W ten sposób olbrzymią część kraju zajmują obszary komunikacyjnego wykluczenia, które w soboty i święta rozszerzają się na całe powiaty."
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Piotr13 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Lip 2013

PostWysłany: 03-10-2014, 14:00    Odpowiedz z cytatem

Ha, na świeżo zmodernizowanej linii Rzeszów - Strzyżów są 3 pociągi dziennie. Busy latają co pół godziny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jarul Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Maj 2010
Skąd: Wrocław Główny

PostWysłany: 04-10-2014, 01:05    Odpowiedz z cytatem

Najgorzej to chyba jest w Albanii. Brak semaforów, w skali kraju chyba cztery pociągi dziennie, 40 km/h na obszarze całej sieci a dworzec w Tiranie to tak naprawdę jeden nędzny peron...

W takim porównaniu to u nas jest bardzo dobrze, ale zjawisko z artykułu występuje jak najbardziej, a najlepiej obrazują to wspomniane tandetne busy - szanuję ludzi którzy nimi jeżdżą z powodu pieniędzy albo braku innych połączeń, ale to jakaś porażka. Pomyśleć, że kiedyś psioczyło się na jakże cywilizowany pekaes.

_________________
PLK - Pazerne Likwidatorstwo Kolei
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

danio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Lip 2007

PostWysłany: 04-10-2014, 06:15    Odpowiedz z cytatem

A kto kazał przesiadać się do busów ? Ludzie poszli w "tanie" , "szybkie" , a teraz mamy efekty.
Przykład?
Pociągi do Skawiny z Oświęcimia jeździły nieźle napełnione, ale jak wszedł prywaciarz to ludzie się przesiedli.
A teraz w "nagrodę" nie mają w sobotę połączeń, bo i po co jeździć....
Znam wiele osób z tamtego rejonu i teraz wielce narzekają....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

MK Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 15 Wrz 2012

PostWysłany: 04-10-2014, 18:52    Odpowiedz z cytatem

Jarul napisał/a:
Pomyśleć, że kiedyś psioczyło się na jakże cywilizowany pekaes.


Jak PKS nie miał konkurencji to na najbardziej obciążone kursy w niedzielę po południu podstawiał Autosana H9 36 miejsc i PAN KIEROWCA mógł okazać swoją władzę zostawiając ludzi na dworcu. Dobrze, że ta firma już odeszła w przeszłość.
Kolej na tym tle zawsze była dużo bardziej cywliizowana.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

blakop Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 22 Paź 2013

PostWysłany: 04-10-2014, 19:11    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Kolej na tym tle zawsze była dużo bardziej cywliizowana.


Jasne - wsiadanie przez okna, które i do dziś czasami ma miejsce wybitnie tego dowodzi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jarul Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Maj 2010
Skąd: Wrocław Główny

PostWysłany: 05-10-2014, 20:48    Odpowiedz z cytatem

Kolej sama w sobie to najbardziej cywilizowany środek transportu lądowego (przepisy itd.), dlatego pomimo nędznej infrastruktury i leciwego taboru jest względnie bezpieczna. Na drodze panuje wolna amerykanka i dlatego trup ściele się gęsto.

PKS przynajmniej jako-tako zapewniał dojazd do różnych mniejszych miejscowości. Teraz często jak się nie opłaca, to nikt nie jeździ i jedynym wyjściem jest samochód. To też miara tej "afrykanizacji" - głupia nazwa, ale zjawisko jest.

_________________
PLK - Pazerne Likwidatorstwo Kolei
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Piotr13 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Lip 2013

PostWysłany: 06-10-2014, 09:09    Odpowiedz z cytatem

MK napisał/a:

Jak PKS nie miał konkurencji to na najbardziej obciążone kursy w niedzielę po południu podstawiał Autosana H9 36 miejsc i PAN KIEROWCA mógł okazać swoją władzę zostawiając ludzi na dworcu. Dobrze, że ta firma już odeszła w przeszłość.

A teraz podjeżdża Henio transitem, bo coś większego mu się nie opłaca w ogóle i jeszcze musiałby wracać na pusto. Cywilizacja po polskiemu.

[ Dodano: 06-10-2014, 10:15 ]
danio napisał/a:
A kto kazał przesiadać się do busów ? Ludzie poszli w "tanie" , "szybkie" , a teraz mamy efekty.

Ten kto "optymalizował" połączenia kolejowe: np. o 3, 5 i 22. Czasem nawet coś o 12 łaskawie dodali. W połączeniu ze śmiercią techniczną infrastruktury skutkującą wydłużonym czasem jazdy, nic dziwnego że tak to się skończyło.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl