1. Towary na linii Połczyn - Świdwin? Czego?? Masz tam jakieś ważne firmy, punkty itp?
Do końca jeździły towary od strony Grzmiącej, bo masz Barwice i Kołacz (tartak). A teraz co byś woził?? Bydło?? Do Smardzka linia jest czynna, bo tam masz paliwo, ale dalej??
Dla ścisłości paliwo jeździ do jednostki wojskowej i do Smardzka nawet nie dojeżdża. Linia jest utrzymana do stacji, bo tuż przy niej odchodzi jeszcze jedna bocznica, gdzie dawniej wożono paliwo i stały tam także Gagsy. Jednak ostatni transport tam to już raczej w kilkunastu latach trzeba liczyć.
Co to towarów, to swego czasu pod koniec lat 90-tych do Smardzka było wożone paliwo do CPNu. Stały tam 2 cysterny, czasem jedna (jeszcze te białe z logo CPN). Jak to mniej więcej wygląda, można zobaczyć u mnie na stronce: klik.
Inny rodzaj towaru, to buraki cukrowe. Ale to dawno temu. Ostatnie transporty to też chyba lata 90 i to tak myślę, że mogło to być do 1996? Jeździł pociąg Redło - Gryfice. W Redle też była bocznica dla węglarek, gdzie jeszcze jako dziecko pamiętam sznur Eaosów gotowych do załadunku.
Do Połczyna jeździło też coś do skupu złomu, ale to już sporadycznie.
Teraz wszystko jeździ po drogach i jak pisze Dróżnik, nie ma sensu otwierać linii dla ruchu towarowego, bo to co ma być wykorzystane - jest.
1. Towary na linii Połczyn - Świdwin? Czego?? Masz tam jakieś ważne firmy, punkty itp?
Do końca jeździły towary od strony Grzmiącej, bo masz Barwice i Kołacz (tartak). A teraz co byś woził?? Bydło?? Do Smardzka linia jest czynna, bo tam masz paliwo, ale dalej??
2. Kto by robił przewozy tą drezyną? Ty? PR? CTL? Każdy kto chce poruszać się po linii musi mieć odpowiednie zezwolenia.
3. Linia musiała by przejść z rąk PLK na utrzymanie powiatu Świdiwńskiego, a tu jak widać przy 20% bezrobociu wyrzucanie kasy w błoto.
4. Za to jeszcze jest sporo innych linii spalinowych czynnych w zachpomie
1. Nawet jeśli teraz nie ma silnych ośrodków gospodarczych w tamtych okolicach, niewykluczone że pojawią się one w przyszłości. Poza tym często bywa tak że zapada decyzja o budowie np. obwodnicy albo autostrady i wtedy dowozi się koleją niezbędne surowce, tak było m.in. w okolicy Pyrzyc i Świątek, gdzie wykorzystano nieużywane linie do takich celów właśnie.
2. Ten kto by chciał. Zezwolenie to inna sprawa, napewno w tak patologicznym i zbiurokratyzowanym kraju jak Polska byłoby to TRUDNE. Ale nie niemożliwe: jako przykład może posłużyć SPKD
3. Gdyby znalazła się grupka zapaleńców takich jak w SPKD albo na koszalińskiej wąskotorówce, nie potrzeba by było dużych nakładów by móc pokonać trasę drezynami. A w przypadku chętnych na przewóz towarów państwo powinno wyłożyć kasę na doprowadzenie torów do stanu używalności. Tyle tylko, że funkcje naszego państwa najlepiej sprawdzają się w zakresie łupienia obywateli, więc to faktycznie mrzonka.
4. No naprawdę, istne zatrzęsienie! Pomijając te główne, non-stop czynne dla ruchu pasażerskiego, mamy:
-Stargard-Pyrzyce-Głazów - już były plany jej udupienia, chwilowo uratowana
-Koszalin-Mielno (króciutka i niezbyt ciekawa delikatnie rzecz ujmując)
-Sławno-Darłowo (rachityczny ruch towarowy, wielką chęć udupienia przez PLK)
-Świdwin-Smardzko
-Płoty-Wysoka Kamieńska - z map już zniknęła, tory jeszcze leżą, ale jak długo?
Reszta to bocznice, linie rozebrane lub nieczynne łamane na nieprzejezdne. Coś tam pewnie przegapiłem, ale niewiele. No zaiste, wielkie bogactwo!
Wszystkie najbardziej malownicze i klimatyczne trasy przeszły już do historii.
Złocieniec - Wierzchowo - Wałcz Raduń i Złocieniec - Wierzchowo - Mirosławiec - Kalisz Pomorski - Choszczno, ta druga używana jest chyba tylko na odcinku Złocieniec - Borujsko. Kiedyś ważny szlak towarowy do bazy PKP w Wierzchowie. Też kiedyś były plany, aby reaktywować tu ruch pasażerski.
"4. No naprawdę, istne zatrzęsienie! Pomijając te główne, non-stop czynne dla ruchu pasażerskiego, mamy:
-Stargard-Pyrzyce-Głazów - już były plany jej udupienia, chwilowo uratowana "
V = 0km/h od 15.12.2013
"-Koszalin-Mielno (króciutka i niezbyt ciekawa delikatnie rzecz ujmując)"
Linia samorządowa właściciel m. Koszalin
"-Sławno-Darłowo (rachityczny ruch towarowy, wielką chęć udupienia przez PLK)"
V = 0km/h od 15.12.2013
"-Świdwin-Smardzko"
Debatujemy nad nią, trasa biegnie pomiędzy wojskiem a lotniskiem
"-Płoty-Wysoka Kamieńska - z map już zniknęła, tory jeszcze leżą, ale jak długo?"
Od święta przejedzie coś. Ja np. zaliczyłem planowym SA110 tą linie
Wąskie w Koszalinie mają już swoje zadanie i sporo pracy, a myślisz że by chcieli jeszcze pilnować linii Połczyn - Świdiwn?? Owszem żal jest że linia jest kasowana, ale no ludzie bez przesady, trzymać to dla może 1 pociągu w ciągu 3 msc?? No proszę Cię.
Co do budowy autostrady, obowodnicy, czy innego czegoś? Czy ty w ogóle wiesz jak ta linia przebiega?? Gdzie są jakie miasta, jakie są warunki drogowe? Zrozum tam nigdy nic nie będzie dla nikogo. Nawet samo miasto Połczyn Zdrój ( a jest piękne) wyludnia się. Brak tam jakichkolwiek perspektyw, pracy, miejsc dla młodych.
_________________ Ja też nie jechałem pociągiem z Warszawy do Łodzi przez Skierniewice, zawsze jechałem przez Radom.
Wąskie w Koszalinie mają już swoje zadanie i sporo pracy, a myślisz że by chcieli jeszcze pilnować linii Połczyn - Świdiwn?? Owszem żal jest że linia jest kasowana, ale no ludzie bez przesady, trzymać to dla może 1 pociągu w ciągu 3 msc?? No proszę Cię.
Co do budowy autostrady, obowodnicy, czy innego czegoś? Czy ty w ogóle wiesz jak ta linia przebiega?? Gdzie są jakie miasta, jakie są warunki drogowe? Zrozum tam nigdy nic nie będzie dla nikogo. Nawet samo miasto Połczyn Zdrój ( a jest piękne) wyludnia się. Brak tam jakichkolwiek perspektyw, pracy, miejsc dla młodych.
I to niestety jest prawda. Lepiej przeboleć jedną czy 2 linie lokalne, gdzie kursowałyby 2,3 no może 4 pary i woziły średnio po 30 osób, kosztem uruchomienia czegoś bardziej potrzebnego.
Bardziej potrzebne są kursy na obleganych trasach, kto mnie zna to wie o co mi chodzi, ale także może powrót do sensownej oferty Koszalin - Kołobrzeg? Jak mamy mówić o linii Połczyn Zdr. - Świdwin, gdzie liczba mieszkańców tych miast jest mniejsza niż jednego Kołobrzegu? Lokalny patriotyzm patriotyzmem, ale patrzmy na to też w kwestii ekonomicznej. Trafia mnie, jak widzę, że zabierane są kolejne pociągi, kosztem muchowozów, a jeszcze bardziej bym się zdenerwował jakby kosztem Połczyna poleciały inne połączenia z większą frekwencją.
A kolei drezynowej ja fundować nie będę. Jak ktoś ma zapał, to mógł założyć towarzystwo i zadbać o to 5 czy 8 lat wcześniej. Teraz trzeba może lobbować na rzecz ścieżki rowerowej, która utrzyma pamięć o tym szlaku.
Myślę, że w obecnym kształcie jakim są prowadzone przewozy regionalne w województwach ta linia nie miała by szans na jakieś większe zainteresowanie podróżnych. Kiedyś nie było problemu aby puścić pociąg osobowy Szczecin - Tczew przez Runowo, Złocieniec, Szczecinek, Chojnice czyli trasa wiodła przez 5 byłych województw. Teraz kiedy muszą być umowy na przewozy miedzy województwami, ciężko było by zorganizować takie połączenie. Wracając do linii połczyńsko-świdwińskiej, to linia ta mogła by przecież obsługiwać takie połączenia jak Świdwin - Połczyn - Grzmiąca - Szczecinek - Piła - Bydgoszcz\Poznań. Wiadomo, że to mało realne. Ale pamiętam kiedyś takie mega połączenie regionalne Chojnice - Działdowo przez Grudziądz.
[ Dodano: 22-12-2013, 20:04 ]
Cytat:
I to niestety jest prawda. Lepiej przeboleć jedną czy 2 linie lokalne, gdzie kursowałyby 2,3 no może 4 pary i woziły średnio po 30 osób, kosztem uruchomienia czegoś bardziej potrzebnego.
Jest takie połączenie. Szczecin - Lotnisko Goleniów. No i dlatego mamy ucięte połączenia na Kołobrzeg - Koszalin i połączenie Koszalin - Świdwin - Słupsk
Chojnice - Działdowo to pikuś - słupek z największym km w Chojnicach to własnie jest od Działdowa czyli 202 km
Gdynia - Mysłowice węglówką, czy Katowice - Legnica podsudecką to były kultowe trasy. W zasadzie teraz masz Szczecin - Słupsk i to więcej niż ww. Działdowo.
Co do par Świdwin - Połczyn - dalsza część kraju to co najwyżej musiałby być jakieś trasy typu Szczecin - Szczecinek przez Połczyn. Nie dość że jedno województwo to i by jakieś zapełnienie było do Świdwina. Gorzej by było dalej.
_________________ Ja też nie jechałem pociągiem z Warszawy do Łodzi przez Skierniewice, zawsze jechałem przez Radom.
No a zobaczcie sobie teraz, czysto hipotetycznie, jakby linię poprowadzić nieco inaczej. Przez Świdwin, Połczyn Zdr., Barwice, Nowy Chwalim, Szczecinek. Jakby było coś takiego, to linia żyłaby do dziś, bo wtedy można puszczać Kołobrzeg/Szczecin - Świdwin - Szczecinek lub samo Świdwin - Szczecinek, podobnie jak jest sytuacja z linią Runowo Pom. - Szczecinek.
Tylko kiedyś kolej budowało się inaczej. Obecnie większość tych linii jest zaorana, bo właśnie przez takie, a nie inne rejony biegnie.
A dawno temu w 1937 roku było bezpośrednie połączenie Świdwin - Korzybie, przez Połczyn, Grzmiącą, Polanów 5 godzin 16 minut jazdy
"4. No naprawdę, istne zatrzęsienie! Pomijając te główne, non-stop czynne dla ruchu pasażerskiego, mamy:
-Stargard-Pyrzyce-Głazów - już były plany jej udupienia, chwilowo uratowana "
V = 0km/h od 15.12.2013
Czyli zamknęli linię mimo tego że znalazła się na liście tras uratowanych od rzezi? Na rynku-kolejowym był taki news, nie mam teraz czasu szukać.
"-Sławno-Darłowo (rachityczny ruch towarowy, wielką chęć udupienia przez PLK)"
V = 0km/h od 15.12.2013
To już zbrodnia. Teraz tylko czekać na pierwsze ubytki i decyzję o rozbiórce.
"-Płoty-Wysoka Kamieńska - z map już zniknęła, tory jeszcze leżą, ale jak długo?"
Od święta przejedzie coś. Ja np. zaliczyłem planowym SA110 tą linie
No to zazdroszczę i zarazem cieszę się że linia wciąż żyje
Wąskie w Koszalinie mają już swoje zadanie i sporo pracy, a myślisz że by chcieli jeszcze pilnować linii Połczyn - Świdiwn?? Owszem żal jest że linia jest kasowana, ale no ludzie bez przesady, trzymać to dla może 1 pociągu w ciągu 3 msc?? No proszę Cię.
Co do budowy autostrady, obowodnicy, czy innego czegoś? Czy ty w ogóle wiesz jak ta linia przebiega?? Gdzie są jakie miasta, jakie są warunki drogowe? Zrozum tam nigdy nic nie będzie dla nikogo. Nawet samo miasto Połczyn Zdrój ( a jest piękne) wyludnia się. Brak tam jakichkolwiek perspektyw, pracy, miejsc dla młodych.
Ale mi nie chodziło o to żeby TMKW się tego podejmowało, tylko o to że mogłaby się znaleźć taka sama grupka zapaleńców jak TMKW. Ale mniejsza z tym, nie ma co gdybać bo już i tak po ptokach.
[ Dodano: 23-12-2013, 14:50 ]
"Od święta przejedzie coś. Ja np. zaliczyłem planowym SA110 tą linie"
Żeby Cię nie skłamać a pamieć już nie taka to ok 6-7 lat temu. I to nie były jednorazowe wybryki, tylko jeśli coś się działo na linii między Płotami a Goleniowem to tak robili. Często jakiś wypadek był pod Gryficami czy samobój, nawet tak 1-2 razy na półtora miesiąca. I jakoś nikt nie robił awantur że jego pociągu nie było w Gryficach czy Osinie. A składy tradycyjne Koszalin - Szczecin, czy Szczecin - Kołobrzeg. Nawet nie wiem czy jeszcze gdzieś by w necie się nie znalazło zdjęć. I nie piszę tu o imprezowym. Nawet w archiwum pl.misc.kolej istnał temat kiedy były objazdówki.
_________________ Ja też nie jechałem pociągiem z Warszawy do Łodzi przez Skierniewice, zawsze jechałem przez Radom.
Słyszałem że rozebrali jedynie odcinek Wałcz Raduń-Kłębowiec (mniej więcej) żeby z tych materiałów wyremontować pilskie bocznice a reszta linii jak na razie nie została ruszona.
A to byłby taki piękny łącznik z kierunku (Bydgoszcz) - Piła - Wałcz - Złocieniec - Runowo - Płoty - Świnoujście. Do tego fajny dojazd z kraju do Złocieńca i na Pojezierze Drawskie, piękne, a mało znane i potrzebujące trochę turystycznego "kopa".
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum