W Busku Zdroju w województwie świętokrzyskim odbywa się posiedzenie Konwentu Marszałków Województw RP (10-11 kwietnia). Wśród omawianych tematów jest przyszłość spółki Przewozy Regionalne, ale żadnych decyzji w tej sprawie nie podjęto.
Obsługująca jedną trzecią ruchu kolejowego w kraju, borykająca się z poważnymi problemami finansowymi i organizacyjnymi spółka Przewozy Regionalne od 2008 roku należy do szesnastu samorządów wojewódzkich w Polsce. Obecnie trwają prace nad rozwiązaniem problemów przewoźnika.
Klepacki: Regionalizacja PR jest najbardziej prawdopodobna
Wczoraj w Busku Zdroju rozpoczął się Konwent Marszałków. Już pierwszego dnia rozmawiano o Przewozach Regionalnych. Żadnych decyzji nie podjęto, ale podpisano list intencyjny w tej sprawie razem z Ministerstwem Infrastruktury i Rozwoju.
Jedno utwierdziło mnie w przekonaniu że ta cała centrala pod kierownictwem Paszkiewicza nie zna się na zarządzaniu infrastrukturą kolejową tylko zna się na destrukcji i rozpierdalaniu tego co istnieje pod pięknie brzmiącym słowem restrukturyzacja
Wykazać się i dostać premię kwartalną i byle jeszcze następny miesiąc przetrwać na wysokich stołkach z których upadek różnie się kończy
Ale ten upadek bankomatów orlenowców i innych avonów nastąpi (mam nadzieję)
Zakończył się proces wyboru strategicznego doradcy, który wesprze restrukturyzację Przewozów Regionalnych. Zadaniem EY będzie wskazanie najlepszego scenariusza przekształcenia spółki. Firma ma przeanalizować rynek przewozów pasażerskich, a także warianty docelowego funkcjonowania Przewozów Regionalnych. Pierwsze wyniki prac mają być znane pod koniec września.
Jan Maćkowiak, członek Zarządu Województwa Świętokrzyskiego, powiedział w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym”, że kluczowe decyzje w sprawie przyszłości Przewozów Regionalnych zapadną jeszcze w tej kadencji samorządowej. Wybory samorządowe zaplanowane są na listopad br.
MIR precyzuje: Restrukturyzacja PR na przełomie 2014 i 2015 r.
Ostateczne rekomendacje odnośnie kierunku restrukturyzacji Przewozów Regionalnych mają zostać przedstawione w październiku br. Restrukturyzacja będzie wdrażana w kolejnych miesiącach – poinformowało „RK” Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju.
- Z informacji kuluarowych wynika, że Agencja Rozwoju Przemysłu przejmie kontrolę nad Przewozami Regionalnymi - powiedział "Portalowi Samorządowemu" Adrian Furgalski, wiceprezes ZDG TOR.
Głównie chyba chodzi o resztki pozostałej załogi czyli urzędników,
myślę że bez problemu wchłonie ich rozbudowana na miarę byłej Dyrekcji Generalnej PKP
- obecna Centrala Intercity
Przewozy Regionalne - największy przewoźnik pasażerski w Polsce - dostaną 750 mln zł pomocy publicznej, w większościowe udziały w nich przejmie Agencja Rozwoju Przemysłu - takie są założenia restrukturyzacji należącego obecnie do samorządów przewoźnika. Ale na razie popiera go tylko 6 z 16 województw będących właścicielami przewoźnika
Wybory samorządowe wyhamują restrukturyzację Przewozów Regionalnych?
Reforma Przewozów Regionalnych wymaga zgody władz wojewódzkich. Ale za trzy tygodnie, po wyborach samorządowych, kierownictwo w regionach może się zmienić, a wraz z nim, decyzja w sprawie restrukturyzacji spółki.
Już dzisiaj wiadomo którym wojewóztwom na funkcjonowaniu PR zależy, a które wolą własne spółeczki, ale innych małych ościennych województw nie chcieliby do nich włączyć. Nie ma specjalnego wyjścia, Co którzy chcą muszą iść własną drogą, pozostali wtedy na pewno jakoś się dogadają i PR zaczną normalnie funkcjonować. Obecnie Wielkopolska i Dolny Śląsk wyraźnie nie są zainteresowanie funkcjonowaniem PR, w Małopolsce pewinie zmieni się układ polityczny, także poznamy stanowisko nowego marszałka.
Wielki strajk w Przewozach Regionalnych. Czy czeka nas kolejowy paraliż?
Związkowcy dali urzędom marszałkowskim czas do piątku na podpisanie się pod planem restrukturyzacji Przewozów Regionalnych. Na razie zrobiło to siedem z 16 samorządów. A już wiemy, ze niektórzy się sprzeciwią – wolą rozwijać własne spółki kolejowe. Kolejarze zapowiadają pikietę w Warszawie 6 listopada i grożą strajkiem w połowie miesiąca.
I znamy głównych hamulcowych, chociaż w takiej Małopolsce po wyborach już kto inny będzie rozdawał karty.
[ Dodano: 29-10-2014, 12:07 ]
W przypadku tych samorządów, które mają własne spółki, zasadny jest częściowy podział PR, to co proponuje Dolnośląskie. Zmuszanie kogoś do współpracy na siłę będzie miało opłakane konsekwencje, jeszcze gorsze niż parfcelizacja rynku przewozów regionalnych. Dlatego należy łodzki, wielkopolski i dolnośląski oddział PR wydzielić z PR i połączyć z właściwymi spółkami plus ewentualnie podobna operacja w przypadku Małopolski, chociaż tu mogą zmienić się władze i druga kwestia Koleje Małopolskie to półki co mrzonka.
Sytuacja w PR jest absurdalna, ponieważ związkowcy zatrudnieni w spółkach Grupy PKP (np. pan Miętek) grożą marszałkom (de facto pasażerom!) strajkiem w PR i wymuszają od nich jako udziałowców spółki konkretnych decyzji biznesowych. Czy ktoś zauważa ten absurd? Dlatego popieram marszałków, którzy nie ulegają związkowym i partyjnym szantażom.
Tak a propos, gdzie był ten cały beton związkowy, gdy PR wyprowadzano z Grupy PKP, usamorządowiano i odbierano im pociągi pospieszne? Wtedy trzeba było strajkować!
_________________ Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum