Ofercie nie wróżę sukcesu, po roku padnie. To, że pojedzie sobie jakiś autobus trudno uznać za przełom. Swoją drogą to LE jest zagrożone bankructwem, wyniki tej firmy są fatalne. Nie płaczmy też specjalnie po LE, oni tak nie jeździliby tam, gdzie pociągi są naprawdę potrzebne. Wystarczy, że otworzyliśmy na zewnątrz sektor bankowy, na kolei nie warto tego błędu także popełniać. Zarobić na CMK to i Polacy potrafią, z LE nie wiązała się ŻADNA wartość dodana.
sheva17, nie popieram twego zdania. Każda konkurencja dla nieudolnego PKP IC to zbawienie dla pasażerów. Dziwię się, że Ty, stary forumowicz tego nie rozumiesz.
Tak a propos, od grudnia LEO Express wjeżdża na Słowację (relacja Praha - Ostrava - Koszyce). Nie autobusami tylko pociągami. Można? Można, w normalnym kraju!
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 06-11-2014, 08:40
Cytat:
Tak a propos, od grudnia LEO Express wjeżdża na Słowację (relacja Praha - Ostrava - Koszyce).
Podobnie jak CD (Pendolino) i RegioJet. Tak więc wszystkie konkurujące ze sobą firmy w Czechach, rozszerzają teren konkurencji na tą słowacką trasę.
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 06-11-2014, 09:03
Koleje słowackie są bardziej otwarte na konkurencje na torach. Takim sposobem Słowacy mają na swoim terenie Pendolino nie mając własnego taboru tej marki. Pendolino wjedzie na słowackie tory bez rozgłosu i perturbacji jak w Polsce.
Mało kto wie, ale koleje słowackie chciały wejść w fuzję z Kolejami Śląskimi i wjechać na polskie tory. Chciano wydłużyć pociągi Żylina - Zwardoń do Katowic i jechać w taryfie KŚ. Jednak KŚ wraz z UMWŚ nie były zainteresowane tym układem.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 06-11-2014, 21:31
Przecież jest bardzo proste rozwiązanie. Na przykładzie wspomnianej linii po stronie słowackiej: jest potrzebny pociąg Zilina - Skalite Serafinov a po stronie polskiej Zwardoń-Katowice, prawda? To puszczamy 2 / 4 / 6 czy 8 par w pełnej relacji Zilina - Katowice, połowa składów przewoźnika polskiego, połowa słowackiego, jeżdżące na ogólnych zasadach dofinansowania w swoich krajach, dofinansowanie tego kilometra między Skalitem a Zwardoniem także dzielimy po połowie i problem przestaje istnieć niewielkim kosztem. Analogicznie można zrobić w Cieszynie i Chałupkach.
No ale tu "do tanga trzeba dwojga"
sheva17, nie popieram twego zdania. Każda konkurencja dla nieudolnego PKP IC to zbawienie dla pasażerów. Dziwię się, że Ty, stary forumowicz tego nie rozumiesz.
Też bardzo nie podoba mi się PKP IC, ale oddawanie wszystkiego podmiotom zagranicznym to też fatalne wyjście. Popatrz co się stało z zagranicznymi bankami i jak z sobą ,,konkurują" dojąc klientów ile się da. Znacznie bardziej odpowiada mi IR, gdyby PR-om pozwolono normalnie działać zapewne ta spółka myślałaby o ekspansji zagranicznej. A z całym szacunkiem trudno porównywać maleńką Słowację do dużego europejskiego państwa.
Potwierdzam Leo Express widziany dziś w Polsce, w Krakowie po zakończeniu kursu. Duży autobus w barwach LE, na krakowskich blachach - czyli albo wynajęty przewoźnik albo zarejestrowali autobus w Polsce, by było ze wszytktim łatwiej. W środku kilka osób obsługi, bardzo ładnie ubranej. Ciekawe czy obsługa polska czy czeska.
_________________ Tramwaj musi wrócić do Gliwic. Frankiewicz już odszedł!
Choć projekt czeskiego rozkładu jazdy 2016/2017 zakłada uruchomienie nowego pociągu Praga – Warszawa, kurs ten nie będzie jednak prawdopodobnie realizowany. PKP PLK twierdzi bowiem, że nie otrzymało wniosków o uruchomienie takiego połączenia. Prywatny przewoźnik Leo Express pozostanie więc w Polsce graczem jedynie na rynku autokarowym.
Leo Express nie rezygnuje. Będzie nowy pociąg z Czech do Warszawy?
Leo Express zapewnia, że spełnił wszystkie wymogi, by uruchomić w grudniu pociąg Warszawa – Praga. Sprawa jest w Urzędzie Transportu Kolejowego.
Projekt czeskiego rozkładu jazdy 2016/2017 zakłada uruchomienie nowego pociągu Praga – Warszawa, przez Leo Express. PKP PLK twierdzi jednak, że nie otrzymało wniosków o uruchomienie takiego połączenia.
Wciąż waży się los pierwszej prywatnej konkurencji na torach dla PKP Intercity. Chcący uruchomić pociągi do Czech Leo Express dopełnia urzędowe formalności.
Leo Express od nowego rozkładu jazdy 2016/2017 zakłada uruchomienie pociągu Praga – Warszawa. PKP PLK twierdzą jednak, że nie otrzymały wniosków o uruchomienie takiego połączenia. Przewoźnik zapewnia, że je złożył.
UTK: Leo Express chce jeździć z Pragi do Warszawy.
Urząd Transportu Kolejowego poinformował w oficjalnym komunikacie, że 9 września 2016 r. wpłynęło powiadomienie czeskiego przewoźnika LEO Express o planowanych usługach pasażerskich na trasie Praha hlavní nádraží – Warszawa Wschodnia – Praha hlavní nádraží.
– Codziennie ma jeździć jedna para pociągów na trasie Praha hl. n., Praha-Libeň, Kolín, Pardubice hl. n., Zábřeh na Moravě, Olomouc hl. n., Přerov, Hranice na Moravě, Suchdol nad Odrou, Studénka, Ostrava-Svinov, Ostrava hl. n., Bohumín, Zebrzydowice, Pszczyna, Tychy, Katowice, Sosnowiec Główny, Dabrowa Górnicza, Zawiercie, Grodzisk Mazowiecki, Pruszków, Warszawa Zachodnia, Warszawa Centralna, Warszawa Wschodnia. Cała trasa ma długość 715 km, z czego 366 km przebiega przez terytorium Polski, a 385 km przez Czechy – poinformował Urząd Transportu Kolejowego.
We wrześniu Urząd Transportu Kolejowego poinformował w oficjalnym komunikacie, że czeski przewoźnik Leo Express chce uruchomić pasażerskie połączenia kolejowe na trasie Praha hlavní nádraží – Warszawa Wschodnia – Praha hlavní nádraží. Operator zwrócił się w tym celu z odpowiednim wnioskiem właśnie do UTK.
Jak poinformował "Rynek Kolejowy" p.o. prezes Urzędu Ignacy Góra, trwa wydawanie decyzji administracyjnej w tym zakresie. – Urząd jest zwolennikiem konkurencji na torach, bo jest ona korzystna dla pasażera. Przykładowo deklarowany we wniosku standard pociągów, którymi Leo Express chce wozić pasażerów w Polsce jest z najwyższej półki – wskazuje prezes UTK.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum