Wysłany: 13-11-2014, 11:04 Centralna Magistrala Kolejowa
Coraz mniej czasu na ukończenie modernizacji CMK.
Prace modernizacyjne na CMK mają priorytet – PKP PLK przeznaczyły na tę inwestycję ogromne pieniądze, a magistrala ma się stać głównym korytarzem, w którym będą jeździć pociągi Pendolino. Jednakże pod dużym znakiem zapytania stoi zakończenie prac do grudnia br., tak aby składy ED250 mogły osiągnąć 200 km/h.
Polskie Linie Kolejowe informują, że czasy przejazdu na głównych trasach (w tym na Centralnej Magistrali Kolejowej) od połowy grudnia 2014, podawane przez zarządcę infrastruktury od blisko roku, są aktualne i zostaną dotrzymane, gdyż uwzględniają od dawna zaplanowane inwestycje. Informacje, które temu zaprzeczają - według zarządcy - są nieprawdziwe. Stanowisko PKP Polskich Linii Kolejowych pojawiło się po tym, jak do mediów wyciekł film przedstawiający przejazd Pendolino z Warszawy do Katowic Centralną Magistralą Kolejową.
Przecież to jest jakaś kpina. Czy nikt na tym filmie nie słyszy odgłosu nastawnika? Przecież to logiczne, że film przedstawia przejazd EP09! Skoro już pierwsza informacja z tytułu (przejazd Pendolino) jest kłamstwem to skąd mamy wiedzieć że film rzeczywiście powstał w październiku?? To jest jakaś prowokacja wymyślona przez wpolityce.pl
_________________ Manipulacja w najczystszej postaci
Przecież to jest jakaś kpina. Czy nikt na tym filmie nie słyszy odgłosu nastawnika? Przecież to logiczne, że film przedstawia przejazd EP09! Skoro już pierwsza informacja z tytułu (przejazd Pendolino) jest kłamstwem to skąd mamy wiedzieć że film rzeczywiście powstał w październiku?? To jest jakaś prowokacja wymyślona przez wpolityce.pl
Nie bronię autorów artykułu , ale na filmie ktory ja oglądałem na YOutube ( link z www.forsal.pl) jest napisane na początku filmu że jest to film z przejazdu trasą Pendolino . Nigdzie nie jest napisane ( przynajmniej na YOutube) , że jest to film z Pendolino . Tytuł na YOUtube to przejazd trasą WARSZAWA-KATOWICE. Być może gdzieś na jakiejś stronie ( temat filmu i raportu pojawił się na wielu portalach) ktoś go tak zatytułował . Ale w oryginale nie ma o tym mowy .
1. Nie cytuj przedmówcy.
2. Może to i prawda, ale wszystkie stacje telewizyjne, jak jeden mąż, w swoich relacjach twierdziły że to film z Pendolino i właśnie ta wiadomość trafiła do opinii publicznej.
PKP PLK poinformowały że film jest nieaktualny, bo większość inwestycji na nim pokazanych jest zakończona lub w trakcie odbiorów. ( PKP PLK dementuje ) Tak jak podejrzewałem film pochodzi prawdopodobnie z miesięcy letnich.
_________________ Manipulacja w najczystszej postaci
Przecież to jest jakaś kpina. Czy nikt na tym filmie nie słyszy odgłosu nastawnika? Przecież to logiczne, że film przedstawia przejazd EP09! Skoro już pierwsza informacja z tytułu (przejazd Pendolino) jest kłamstwem to skąd mamy wiedzieć że film rzeczywiście powstał w październiku?? To jest jakaś prowokacja wymyślona przez wpolityce.pl
Beton był w połowie października antyszambrować w Centrali na Żelaznej 59a.
Jechał z południa CMKą. Zżarł jabłko, ciasteczko i wypił soczki w pociągu w obie strony.
Widoki za oknem właśnie takie - rozebrane wszystkie przepusty i mosty na jednym torze od Warszawy do tego jak tam Idzikowic. Wszędzie prace - czyli prędkość 50 km/h, coby ludzi nie zdmuchnąć z torów.
Wszystkie pociągi "planowo" spóźnione pół godziny czy 45 minut - bo przecie nie zrobią rozkładu że Express jedzie do Krakowa 4 godziny. bo by był wstyd, a tak to się tylko spóźni trochę każdy.
KZN Rail pozywa winnych nierozliczenia sześciu rozjazdów zainstalowanych na odcinku Centralnej Magistrali Kolejowej Korytów-Szeligi. Stroną w sądowym sporze z krakowską spółką jest hiszpańskie konsorcjum wykonawcze Eneo-Nord – Ortiz oraz inwestor czyli PKP PLK.
KZN Rail w swoim pozwie zarzuca też PKP PLK, że przywłaszczyła ona co najmniej dwa rozjazdy, za które nie dokonano zapłaty ani generalnemu wykonawcy (hiszpańskie konsorcjum), ani podwykonawcy.
Smaczku całej sprawie dodaje fakt, że na stacji Szeligi w ramach umów podwykonawczych zabudowane zostały dwa inne rozjazdy typu high speed, dostawca tej usługi spółka VAE, została jednak spłacona przez PKP PLK. Nie wiadomo czy impuls do innego potraktowania tego podwykonawcy wynikał z faktu, że wspomniane rozjazdy leżą na torach zasadniczych po których już za kilka dni ma jeździć bezpośrednio Pendolino, czy też z powodu tego że dostawcą był znaczący zachodnioeuropejski koncern.
Kolejny odcinek CMK na 200 km/h w okolicach Białej Rawskiej.
Sprawne podróże Centralną Magistralą Kolejową z Warszawy do Katowic, Krakowa i Wrocławia zapewni nowa infrastruktura na posterunku Biała Rawska. PKP Polskie Linie Kolejowe wymieniły m.in. rozjazdy – ważne elementy toru. Czas prac został ograniczony z dwóch tygodni do sześciu dni.
Od 10 lipca do 10 sierpnia zamknięty będzie odcinek ponad 60 km Centralnej Magistrali Kolejowej za Opocznem. Pociągi pojadą trzema różnymi trasami objazdowymi – przez Dęblin, Radom i Kielce, przez Tomaszów Mazowiecki, Radom i Kielce, oraz przez Piotrków Trybunalski i Częstochowę. Pomiędzy Warszawą a Krakowem pociągi pojadą o 70-100 minut dłużej.
Ale gdyby w drugą stronę to poszło to nie miałbyś nic przeciwko? Np. 100km zamiast 132? Też byś wołał, że chcesz płacić tyle samo co wcześniej bo i tak docierasz z punktu A do B ale krótszą trasą?
Czyli uważasz, że słuszne jest karanie pasażerów wyższą ceną biletu za ponad godzinę dłuższy przejazd??
Jakoś w relacjach Poznań - Warszawa i Lublin - Warszawa potrafili zrobić cenę relacyjną na czas remontów to może i tu się da??
_________________ 2016 - 15995 km, 2017 - 12197 km, 2018 - 9460 km, 2019 - 8278 km, 2020 - 9476 km,
Czyli uważasz, że słuszne jest karanie pasażerów wyższą ceną biletu za ponad godzinę dłuższy przejazd??
Jakoś w relacjach Poznań - Warszawa i Lublin - Warszawa potrafili zrobić cenę relacyjną na czas remontów to może i tu się da??
Napisałem tylko jak działa ludzka psychika. Jak coś ma podrożeć to źle ale jakby to w drugą stronę zadziałało w tym wypadku to nikt by pretensji nie miał. A tak swoją drogą to wiadomo, że bilety zdrożeją z powodu objazdu czy po prostu z góry się nakręcacie?
CMK zostanie przywrócona do ruchu zgodnie z planem.
Prace modernizacyjne na zamkniętym odcinku linii Centralnej Magistrali Kolejowej (CMK) Idzikowice - Knapówka - Knapówka minęły półmetek, oceniają przedstawiciele PKP Polskie Linie Kolejowe.
Jest więc szansa, że wyłączony 10 lipca z ruchu kolejowego ten odcinek zostanie przywrócony przewoźnikom zgodnie z harmonogramem, tj. 11 sierpnia. Obecnie pociągi na trasie Warszawa - Katowice - Kraków - Wrocław kursują drogą objazdową, co spowodowało wydłużenie jazdy nawet o godzinę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum