@rail_user
Proszę wstawić komentarz a my poprawimy zgodnie z sugestią.
A pan z łaski swojej mógłby przyjrzeć się "pracy" ZRK DOM na odcinku Września - Miłosław i ocenić.
Kolejna fuszerka odstawiona przez ZRK DOM Poznań. W Chwalibogowie zapadnięte torowisko, nadal pod ruchem. Obsypanie torów po główki szyn no i rzecz jasna partactwo.
Mimo początkowych deklaracji w nowym RJ 2014/15 pociągi Gniezno- Września - Jarocin - Krotoszyn nie pojadą . Władze UMWW oraz podległy im Departament Transportu po prostu ściemniały .Najpierw przed wyborami obiecywano ,że jak będą naprawy najbardziej zniszczonych odcinków i podniesienie prędkości do 6-80km/h to na lk 281 pojawia się pociągi Chłopaki z oddziałów PKP PLK mimo skromnych funduszy zrobili co swoje. Teraz po tych pokręconych wyborach samorządowcy wykręcają się , więc podbili stawkę i by puścić pociągi żądają od PLkowców podniesienia prędkości do poziomu 100-120km/h.
rail_user akurat tutaj jestem realistą. Wiem, że pan Jerzy oraz jego protektor gumofilc Jankowiak z UMWW to krętacze ,ale od czasu do czasu wypadało by dotrzyma tego co się pisze w pismach lub podaje w mediach.
Natomiast niech ci trochę radości sprawi to co pan Jerzy gadał ponad rok temu na konferencji transportowej w Poznaniu ,że po remoncie linii do Piły na 120km/h to od biedy można by zastosować wagony lub inne pojazdy z wychylnym pudłem i będzie można nawet jeździć 140-150km/h.
Jeśli UMWW i tam podbije stawkę w razie czego jako PLKowiec szykuj się z kolegami na remont linii pilskiej lub D29- 281 do 160-20km/h i dziobaka na niej.A przynajmniej z kolegami po robocie kup sobie butelczynę dobrego trunku.Trochę radości w życiu się należy. Byle kasę dali. Nie wiem co ten facet bierze lub pije ,że wali takimi tekstami ale towar musi niezłego kopa.
Jerzy K był kiepskim ( i to bardzo) naczelnikem ROS-u w Gnieźnie. A jak chcesz sie pośmiać z jego bzdurnych teorii to zapraszam do poc. KW odjeżdzajacego z Gniezna po 6
Tam sa dopiero pomysly , że Bareja to pikuś.
No i nadzieje na reaktywację ruchu pasażerskiego na odcinku Gniezno-Września-Jarocin okazały się niespełnione. A przyznam szczerze, że widząc aktywność choćby w kwestii nowego oznakowania peronów, czy oświetlenia na stacji Gębarzewo sam również liczyłem na to. Cóż przyjedzie jeszcze poczekać. Jedna nadzieja to uruchomienie fabryki VW we Wrześni - i pewnie stąd te prace. Oprócz wyżej wymienionych wyremontowane zostały przejazdy (nowe zapory) i w części wycięto kilkuletni młodnik, który na dobre rozrósł się na bocznicach.
Poniżej kilka fotek, które zrobiłem w połowie listopada:
[ Dodano: 16-11-2015, 08:43 ]
No i niestety, według planowanego rozkładu jazdy na 2015/2016 pociągi na trasę Gniezno-Jarocin nie wrócą...
[ Dodano: 16-11-2015, 08:45 ]
No i niestety, według planowanego rozkładu na 2015/2016 osobówki na linię Gniezno-Jarocin nie wrócą...
Nie odpuściłem.Oto odpowiedź, sprzed kilku dni, na wysłanego przeze mnie kolejnego maila.
Swoja drogą w tym za pół roku ,w wakacje, minie już 18 lat od momentu wysłania pierwszego pisma w sprawie sypiącej się linii Gniezno - Jarocin i znikających z niej pociągów osobowych i po wielu latach najpierw samotnej walki ,a potem dzięki wsparciu kilku osób udało się !!.
Przebiegająca przez nasz powiat linia kolejowa nr 281 zostanie wyremontowana ,a skoro będzie remont to i pociągi też powinny na nią powrócić.
Muszę przyznać, że tym razem otrzymana odpowiedź z Poznania jest dość konkretna.Teraz trzeba mieć nadzieję,że te plany zostaną zrealizowane , może wtedy na lk 281 mogłyby znów powrócić sezonowe lub może stałe pociągi dalekobieżne ,ale najpierw niech powrócą te regionalne Gniezno - Września - Miłosław - Jarocin - Krotoszyn.
Szkoda tylko, że remont trochę powlecze się etapami . Jednak faktycznym problem dla tej linii i zresztą wielu innych wielkopolskich żelaznych szlaków mogą okazać się decydenci w UMWW. PLK prędzej czy później zrobi co może ,za co należy się szacunek ,ale co marszałek województwa , wicemarszałek i pan Kryger oraz podlegli im urzędnicy wymyślą tego nie wiadomo.
Władze województwa prawdopodobnie będą opierały się na zamówionym i opracowanym przed rokiem Planie Zrównoważonego Rozwoju Publicznego Transportu Zbiorowego dla Województwa Wielkopolskiego i to zawarte tam wytyczne, a nie kwestia skomunikowania regionu z powstającą fabryką VW we Wrześni będą zapewne kluczowe. Zresztą od osób związanych z VW słyszałem, że w założeniach podstawowym, jeśli chodzi o dojazd (dowóz) pracowników do fabryki, będzie transport drogowy. Co oczywiście nie wyklucza budowy bocznicy do zakładu, ale zapewne będzie ona wykorzystywana wyłącznie do transportu towarowego. Zapisy wspomnianego wyżej Planu ZRPTZ sugerują jednakowoż, że najpóźniej od 2017 roku powinny zostać przywrócone połączenia na trasie Gniezno Jarocin i to w ilości co najmniej pięciu par na dobę. Co ciekawe plan zakłada też docelowo (do 2025 roku) przywrócenie połączeń kolejowych na liniach: nr 369 (Śrem – Czempiń) i nr 360 (Leszno - Gostyń). Wstrzymane ma być natomiast finansowanie z budżetu województwa wielkopolskiego połączenia z Piły do Krzyża na linii nr 203, co już wywołało falę protestów. I chyba słusznie. Kilka tygodni temu miałem okazję jechać z Chojnic do Gorzowa i okazało się, że frekwencja na odcinku Piła - Krzyż była zdecydowanie wyższa, niż na odcinku Chojnice - Piła.
Problemem linii są podróżni którzy chcieliby normalnie dojeżdżać ale Urząd Marszałkowski nie ma pomysłu na tę linię i robi wszystko aby tego pomysłu nie było więc nie spodziewam się niczego ze strony Urzędu Marszałkowskiego a jeśli już uruchomią będą robili wszystko aby pociągi dojeżdżały tak aby nikomu nie pasowało albo jak będą pasowały to po 3 miesiącach zlikwidują i znów biedni ludzie będą musieli poszukać sobie alternatywnego transportu a do kolei już tak szybko nie powrócą.
W połowie maja w Gnieźnie odbędzie się po raz kolejny ciekawa impreza - Dni Pary. W programie między innymi przejazd szynobusem na linii 281 z Gniezna do Damasławka. Więcej info na:
Tymczasem na linii 281 pomiędzy Gnieznem, a Wrześnią pojawiły się składy pasażerskie spółki PKP Intercity. Między innymi TLK Pomerania, TLK Jeziorak i IC Wawel. Dzieje się tak w związku z modernizacją linii 353 pomiędzy Poznaniem a Gnieznem.
[ Dodano: 24-09-2016, 09:57 ]
I jeszcze TLK Pomerania z EP 09
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum