Uważam, że nie powinno nam chodzić o likwidację busiarstwa, ale o sprawnie działający system komunikacji publicznej. Mam na myśli: dowożenie/odwożenie pasażerów do pociągów przez busy, niepokrywanie linii busowych z ciągami kolejowymi, "odwiedzanie" przez busy maksymalnej liczby przysiółków, integrację taryfową, by ostatecznie zwiększyć dostępność komunikacyjną. Jednym ze skutków może być zmniejszenie ruchu samochodowego, i o tego rodzaj pasażera chodzi Zakaz wjazdu busom do centrum lokalnego 'ośrodku ciążenia' nic nie zmieni, ale zakaz wjazdu samochodów - jak najbardziej. Wszystkie inne sposoby przemieszczania się powinny hulać jak w bajce, tymczasem wielkie wady występują i u busiarstwa i na kolei. Stop przepełnionym składom/pojazdom, stop opóźnieniom z winy przewoźnika/zarządcy infrastruktury. Stop "ogryzkom". Stan do którego powinniśmy dążyć w regionie to sieć połączeń kolejowych:
Tarnów - Trzebinia - Oświęcim/Katowice
Kraków Gł. - Spytkowice - Oświęcim-Czechowice-Dziedzice
(Katowice)Trzebinia - Spytkowice - Wadowice/Sucha Beskidzka
Bielsko-Biała - Wadowice - Kraków Gł.
Kraków Główny - Sucha Beskidzka - Żywiec/Zakopane
zaś relacje busowe skrócone do najbliższej i najwygodniejszej stacji w celu dowozu i odbioru pasażerów (np. Zawoja ->Maków Podh st.kol.., Korbielów ->Jeleśnia st.kol., Osiek->Zator st.kol., Czernichów->Ryczów p.o., Wadowice st.kol.->Mucharz->Zembrzyce p.o., Niepołomice->Podłęże st.kol., Bachowice - Spytkowice st.kol. itd. W przypadku braku alternatywy połączeniami kolejowymi, pełna relacja jest jak najbardziej uzasadniona.
Uzasadnione jest to, co wolą ludzie. Jeżeli ludziom bardziej opłaca się busić Zawoja-Kraków to musisz taką ofertę przygotować, żeby pociąg lepiej się opłacił.
Pociąg Maków - Kraków co 20 minut i 2x szybciej niż teraz.
Stary jakby to ode mnie zależało to zrobiłbym dokładnie tak jak piszesz bo zgadzam się ze wszytkimi Twoimi relacjami-zmieniłbym tylko Czechowice z linii Kraków-Spytkowice-Oświęcim i dorzucił do Tarnów-Kraków-Trzebinia-Oświęcim...10 lat temu była taka relacja-większy potencjał.
Niestety na rozkład za rok kori się nam cięcie relacji do ogryzkowych Trzebinia-Oświęcim i Oświęcim-Skawina!!!
W przetargu na przyszły rok jest zapisana relacja Trzebinia - Oświęcim, a była do tej pory Wieliczka - Oświęcim. Poza tym po uruchomieniu SKA pewnie nie będzie miejsca, ani kasy (wożenie powietrza do/z Trzebini będzie kosztować) na pełną relacje.
I też przewiduje, że nawet gdyby zrobiono remont, pociągi Trzebinia - Oświęcim sensu nie mają i zostałyby szybko zlikwidowane.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 21-11-2014, 19:19
Moim zdaniem robi się u nas z przesiadki tragedię nie z tej ziemi. Owszem, jest to u nas często kłopotliwe, a jak jeszcze inni przewoźnicy, to już w ogóle... Ale jeśli UM dobrze to rozegra (zakładam - mam nadzieję, że nie zbyt optymistycznie - że nowy marszałek będzie bardziej prokolejowy) i dotrze do ludzi, że skomunikowania są, że pociąg będzie czekał, że jest to rzecz naturalna, to ludzie sami z siebie nie zrezygnują. Tak to jest w normalnym świecie, choćby w Czechach
Ja tam się przesiadać mogę tylko niech w Trzebini zrobią porządną kładkę nad torami a nie taka spróchniała jak jest obecnie, porządne przejście przez tory by ludzie niepełnosprawni i matki z wózkami mogły się szybko przesiadać. No i integracja biletowa a nie że trzeba będzie nowy bilet kupować bo to absurd jest.
Jakie kładki? Przesiadka w Trzebini (jeśli już) to tylko drzwi - drzwi, na jednym peronie. A relacje powinny być dłuższe: Czechowice - Oświęcim - Trzebinia - Wieliczka. Kto jeździł, ten wie, czemu tak piszę. Przelot przez Kraków Główny daje dużą przewagę nad samochodem/busem jadącym zakorkowanym miastem. Ale to się dla UMWM nie liczy - ważniejsza jest upolityczniona kulejka marsiałkofska. Przecież im tak bardzo zalęzy na kolei, prawda?
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 22-11-2014, 17:33
Integracja taryfowa (lub honorowanie biletów) i przesiadki drzwi w drzwi powinny być oczywistością.
Z zamówień urzędu marszałkowskiego na rozkład 2015/2016
[ Dodano: 22-11-2014, 19:39 ]
dddbb napisał/a:
Cytat:
Niestety na rozkład za rok kori się nam cięcie relacji do ogryzkowych Trzebinia-Oświęcim i Oświęcim-Skawina!!!
Co do trasy przez Spytkowice, to najpierw musiałoby coś istnieć, by można mówić o cięciu.
Jest zamówienie połączeń na 2015/2016 niestety nie Oświęcim-Kraków Gł przez Skawine a jedynie Oświęcim-Skawina!
Ja nie mam problemu z przesiadkami ale primo: w naszym kraju to nadal problem i secundo 2 bilety PR i KM no chyba że i tu jedyne wyjście i jedyny bardzo mało realny wariant -KM będą obsługować linie do samego Oświęcimia...
Bardi78, proponuję czytać dokładnie i do końca, albo po prostu ze zrozumieniem.
"Przewozy będą uruchamiane na podstawie uzgodnionego rozkładu jazdy. Przewiduje się kursowanie części pociągów w relacjach innych niż maksymalne określenie linii komunikacyjnej lub relacjach składających się z odcinków różnych linii komunikacyjnych."
Jakie kładki? Przesiadka w Trzebini (jeśli już) to tylko drzwi - drzwi, na jednym peronie. A relacje powinny być dłuższe: Czechowice - Oświęcim - Trzebinia - Wieliczka. Kto jeździł, ten wie, czemu tak piszę. Przelot przez Kraków Główny daje dużą przewagę nad samochodem/busem jadącym zakorkowanym miastem. Ale to się dla UMWM nie liczy - ważniejsza jest upolityczniona kulejka marsiałkofska. Przecież im tak bardzo zalęzy na kolei, prawda?
Problem polega na tym że PKP PLK decyduje czy wyśle pociąg na ten sam peron czy nie. Najczęściej tak właśnie nie jest.
Bardi78, proponuję czytać dokładnie i do końca, albo po prostu ze zrozumieniem.
"Przewozy będą uruchamiane na podstawie uzgodnionego rozkładu jazdy. Przewiduje się kursowanie części pociągów w relacjach innych niż maksymalne określenie linii komunikacyjnej lub relacjach składających się z odcinków różnych linii komunikacyjnych."
No czytam ze zrozumieniem i dla mnie jak i chyba każdego jest logiczne utrzymanie pełnych relacji-niestety nie dla wszystkich zarządzających koleją w naszym województwie logiczne działania są takie pewne.
Biorąc pod uwagę małopolski bangladesz niestety wszystkiego można się spodziewać, a jak będzie przekonamy się za rok.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum