beschu, wariant optymistyczny będzie jak KŚ przetrwa jeden rok. Po tym czasie można dopiero myśleć nad reaktywacją bo teraz to nie wiadomo jak będzie. Takie gdybanie przez urzędników że "za rok powinno być" jest bez sensu bo nie wiadomo jak z KŚ a jak PR wróci to powróci także zakatrupianie połączeń, 4 połączenia z Katowic do Oświęcimia, odwoływanie pojedynczych połączeń, o reaktywacji wtedy można pomarzyć i chyba prędzej doczekamy się wtedy pendolino trasowanego na 250 km/h.
- W wariancie optymistycznym, połowa przyszłego roku to termin, kiedy odcinek Tychy – Bieruń Stary powinien znaleźć się w rozkładzie jazdy - powiedział w piątek Mieczysław Podmokły, wiceprezydent Tychów. Warunkiem jest m. in. porozumienie na linii PKP PLK - PKP SA w sprawie kładki w Bieruniu. Bo PKP PLK i PKP SA spierają się o kładkę...
O połączenie kolejowe Tychy - Bieruń od kilku lat zabiegają oba samorządy. W styczniu Urząd Miasta Tychy poinformował naszego Czytelnika, że trudno jest jednoznacznie określić ostateczny termin uruchomienia połączenia kolejowego z Tychów do Bierunia. - Prowadzone są stałe rozmowy ze stroną kolejową. Warunkiem reaktywacji połączeń kolejowych Tychy Miasto - Bieruń Stary jest uzyskanie statusu stacji Bieruń Stary jako mijanki pociągów towarowych i osobowych - stwierdzili miejscy urzędnicy. Na trasie Tychy - Bieruń planują w przypadku uruchomienia połączeń dodanie jeszcze jednego przystanku - Bieruń Danone (dawna stacja Bieruń Mleczarnia).
Według Tyskiego magistratu, problemem jest sprawa przejęcia przez PKP PLK od PKP Nieruchomości kładki dla pasażerów między peronami na stacji w Bieruniu Starym powodująca zablokowanie całej inicjatywy reaktywacji ruchu pasażerskiego na tym odcinku. - Konieczne jest zatem zawarcie odpowiedniego porozumienia pomiędzy PKP a PLK. Są to kwestie niezależne od działań prowadzonych przez Miasto Tychy na które nie mamy bezpośredniego wpływu - podsumowali urzędnicy.
Na remont kolejarze wydali już 17 mln.
- Analizowana jest sprawa mijanki na stacji Bieruń Stary. Trwają też rozmowy pomiędzy PKP a PLK w sprawie przejęcia kładki w tej miejscowości - tylko taką odpowiedź udało się nam w ciągu dwóch miesięcy uzyskać od PKP PLK. PKP SA milczy w tej sprawie. Wygląda jednak na to, że może dość tu do przełomu. Jak informuje Portal Informacyjny Miasta Tychy, W piątek w Urzędzie Miasta odbyło się spotkanie poświęcone wydłużeniu linii kolejowej z Tychów do Bierunia i dalej – do Oświęcimia. Oprócz samorządowców z Tychów, Bierunia, Oświęcimia, powiatu bieruńsko-lędzińskiego, w spotkaniu wzięli udział m.in. przedstawiciele Kompanii Węglowej, Danone, kilku spółek kolejowych, Kolei Śląskich i Tramwajów Śląskich. Obecna była także poseł Elżbieta Pierzchała oraz Andrzej Massel, podsekretarz stanu w Ministerstwie Transportu.
Prezydent Andrzej Dziuba przypomniał o projekcie Szybkiej Kolei Regionalnej, zrealizowanej przez miasto. Przebudowało ono aż trzy przystanki kolejowe, umożliwiając uruchomienie wygodnych połączeń do Katowic. Tychom pozostały do wyremontowania peron I (koszt 1,5 mln zł) i przejście podziemne na dworcu oraz przystanek Tychy – Urbanowice (500 tys. zł). Decyzja o remoncie peronu tego przystanku będzie konsekwencją podjętych w grupie PKP decyzji. Burmistrz Bierunia Bernard Pustelnik przypomniał, że na odcinku od fabryki Fiata do stacji Bieruń Stary została już przeprowadzona przez PKP PLK modernizacja podtorza za 17 mln zł. Na remont przystanku Bieruń – Danone potrzeba ok. 300 tys. zł, a stacji Bieruń Stary – 700 tys. zł. Inwestycje związane z modernizacją infrastruktury kolejowej rozpoczęły się także w Oświęcimiu.
Massel: Jest duża szansa na realizację.
- Do stacji Bieruń Stary wykorzystany zostanie infrastruktura istniejącej linii kolejowe, w którą w ostatnim roku PLK, wsparte środkami publicznymi, sporo zainwestowały – powiedział Andrzej Massel, podsekretarz stanu w Ministerstwie Transportu. – Większym kosztem będzie elektryfikacja tego odcinka, bo sieć trakcyjna dochodzi teraz do przystanku Tychy Lodowisko, a dalej jej już nie ma. Poważnym przedsięwzięciem będzie także realizacja połączenia Bieruń Stary – Oświęcim, bo trzeba wybudować 2,5 km nowej linii i włączyć ją w istniejącą infrastrukturę. Z moich szacunków wynika, iż ta inwestycja kosztować będzie ok. 50 mln zł. Środki na lata 2014 – 2020 na rozwój infrastruktury transportowej będą większe niż dotychczas, więc jest duża szansa realizacji całej inwestycji - zapewnił wiceminister cytowany przez portal tychy.pl.
- Modernizacja infrastruktury kolejowej w Bieruniu Starym, decyzje w sprawie przejęcia części torowiska przy ERG-u jako toru bocznego i elektryfikacja sieci trakcyjnej do Bierunia Starego – to obecnie najważniejsze zadania w tym przedsięwzięciu – powiedział Mieczysław Podmokły, wiceprezydent Tychów. – W wariancie optymistycznym, połowa przyszłego roku to termin, kiedy odcinek Tychy – Bieruń Stary powinien znaleźć się w rozkładzie jazdy - relacjonuje wypowiedź wiceprezydenta portal tychy.pl.
Od lat nieremontowana kładka na stacji Bieluń Stary, znajdująca się nad torami linii kolejowej nr 179 relacji Tychy-Mysłowice-Kosztowy, zostanie wyremontowana. PKP SA ogłosiły przetarg na remont obiektu. Prace budowlane obejmują remont balustrady żelbetonowej, naprawę wszelkich ubytków odparzonych miejsc betonowych, czyszczenie i malowanie konstrukcji szkieletowych i demontaż słupów oświetleniowych. W ramach przetargu mają być także uzupełnione brakujące rury spustowe oraz wszystkie konstrukcje schodów kładki.
Wykonawca na realizację inwestycji będzie miał dwa miesiące od czasu przekazania placu budowy. Jedynym kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty jest cena. Zainteresowane podmioty mogą składać oferty do 20 listopada siedzibie w PKP SA Oddział Gospodarowania Nieruchomościami w Katowicach, ul. Dworcowa 3.
Termin związania ofertą wynosi 30 dni.
Oprócz linii nr 93, uczestnicy dyskusji poruszyli także m.in. kwestię sytuacji linii kolejowej nr 94 (szczególnie odcinka Kraków Płaszów–Skawina–Oświęcim) czy projektu reaktywacji połączenia kolejowego pomiędzy Tychami i Oświęcimiem. Największą przeszkodą w tej chwili w realizacji inwestycji na odcinku Bieruń - Oświęcim jest brak torów na wysokości kopalni "Piast". Chodzi o odcinek o długości 1,5 km. Jeden wariant zakłada jego budowę od podstaw wokół kopalni. Niewykluczone, że linia zostanie poprowadzona po istniejącym kopalnianym torowisku. Jak informuje "Gazeta Krakowska", w tej sprawie trwają rozmowy z Kompanią Węglową.
Odpaliłem własnie sieciowy rozkład jazdy pociągów 1979/1980 i widać "jak byk" że pociągi jeździły jak dziś z Katowic do Oświęcimia przez stację Kosztowy oraz z Lędzin przez Bieruń, Kosztowy Krasowy do Mysłowic Wesołej. Czy to o odcinek pomiędzy stacjami Kosztowy a Kosztowy Krasowy (przez teren Kopalni Piast?) chodzi, i czy to on jest tym brakującym ogniwem dla uruchomienia bezpośrednich pociągów z Tych(ów) do Oświęcimia?
Proszę mnie poprawić jeśli plotę geograficzne głupoty.
ja czytajac powyzsze posty odnioslem inne wrazenie, jeden z kolegow zalaczyl mapke i zapodal przerywana linia ok 2 km lini ktora trzeba dobudowac zeby ominac kopalnie. Inna opcja jest dobudowanie lacznika i przejazd przez kopalnie. Mowimy oczywiscie o odcinku Bierun Stary- Bierun Nowy
Czy środki finansowe z nowej perspektywy unijnej do 2020 roku mogą przyczynić się do uruchomienia długo zapowiadanych połączeń Tychy – Oświęcim? Projekt znajduje się na liście śląskiego Regionalnego Programu Operacyjnego, jednak jego realizacja zależna jest od oszczędności poczynionych przez województwo. Wśród projektów dotyczących linii kolejowych zaproponowano listę na której znajduje się m.in. długo zapowiadana rewitalizacja linii kolejowych (140/169/179/885/138) w ramach połączenia Orzesze Jaśkowice – Tychy – Baraniec – KWK Piast – Nowy Bieruń – Oświęcim. Nie oznacza to jednak, że realizacja projektu jest przesądzona.
Zakup ekologicznych autobusów, budowa parkingów rowerowych, ale przede wszystkim – znaczący wzrost roli kolei: m.in. utworzenie połączenia kolejowego z Oświęcimiem. Takie są plany władz Tychów w zakresie inwestycji przewidywanych do realizacji przy współudziale środków unijnych.
Władze Tychów mają nadzieję na uruchomienie, dzięki inwestycjom przeprowadzonym w ramach perspektywy 2014-20, pociągów pasażerskich w układzie Orzesze – Tychy – Bieruń – Oświęcim.
Dzięki porozumieniu PKP Polskich Linii Kolejowych, Kolei Śląskich oraz władz samorządowych zostanie przywrócony ruch pasażerski z Tychów do Oświęcimia. To dobra wiadomość dla mieszkańców, którzy dojeżdżając do pracy na Śląsku samochodami lub busami tracą czas na zakorkowanych drogach.
Co prawda, rewitalizacja linii kolejowych nr 140/169/179/885/138 dla połączenia Orzesze Jaśkowice - Tychy - Baraniec - KWK Piast - Nowy Bieruń - Oświęcim znalazła się na rezerwowej liście projektów do realizacji w ramach kontraktu terytorialnego województwa śląskiego, mimo to przedsięwzięcie ma duże szanse stać się jedną z podstawowych inwestycji do 2020 r.
Regionalny Program Operacyjny województwa śląskiego na lata 2014-2020 przewiduje 113 mln euro na kolej. Środki będą przeznaczone na zakup taboru kolejowego oraz modernizację i rehabilitację wybranych linii kolejowych.
W porozumieniu z PKP PLK uzgodniona została lista propozycji inwestycji. Wśród nich znalazła się rewitalizacja m.in. linii kolejowej nr 140/169/179/885/138 dla połączenia: Orzesze Jaśkowice - Tychy - Baraniec - KWK Piast - Nowy Bieruń - Oświęcim,
Znamy wykonawcę prac na linii 169 Tychy – Orzesze Jaśkowice.
Konsorcjum Przedsiębiorstw EL-IN, Armex i Torkol podejmie się prac zleconych przez PKP PLK na linii 169 Tychy – Orzesze Jaśkowice, pomiędzy Łaziskami Średnimi o Orzeszem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum