Virakocha, żaden przez ciebie wskazany pociąg PR kursujący na linii E20 nie jeździł w porze dziennej w relacji Warszawa - Poznań co tylko potwierdza fakt istnienia monopolu PKP IC na tej trasie. Monopol ten polegał na tym, że między Warszawą a Poznaniem w porze dziennej kursowały tylko ekspresy. Pasażer, który chciał pojechać tańszym pociągiem z Warszawy do Poznania nie miał żadnego wyboru, bo pociągi PR do Konina i jakieś dziwne przesiadki nie wiadomo na co nikogo nie interesowały. Tak więc proszę, nie czaruj rzeczywistości i nie broń PKP IC jak niepodległości, bo się ośmieszasz. PKP IC było monopolistą na E20 do czasu uruchomienia dziennych połączeń interREGIO w relacji Warszawa - Poznań.
Tym co tak przeszkadzają tanie pociągi na CMK dodam, że TLK "Janusz Korczak" który jak wiadomo jeździ w środku dnia dzień w dzień jest pełny. Nie mówię już o niedzieli, gdy potrafi przyjechać 10 wagonów jak wczoraj, z których wysypał się tłum ludzi. Ale nawet w zwykły dzień tygodnia gdzie jest 6-7 wagonów przyjeżdżają one do Warszawy pełne. Przyjeżdżający do Warszawy następny pociąg z Krakowa czyli EIC "Norwid" nigdy takich tłumów nie wozi, mimo, że i lepszy komfort wagonów, i kawa z jabłuszkiem , brak postojów pośrednich, a mimo to jakoś podróżny woli zapłacić 60 zł niż 127 zł i jechać chwilę dłużej w gorszych warunkach. Także likwidacja segmentu economy na CMK byłaby naprawdę bardzo nierozsądną decyzją, która uderzy w PKP szybciej niż się tego można spodziewać.
Odnośnie linii E-20 NIE WYOBRAŻAM SOBIE OSOBIŚCIE, powrotu do sytuacji gdy jedynym przewoźnikiem było PKP IC. Między Warszawą a Poznaniem kursuję naprawdę często, czasami nawet 2-3 razy w miesiącu i proszę mi wierzyć, o wiele lepsza jest frekwencja w pociągach IR i TLK niż w EIC. Jeżeli chodzi o "BWE" to tak jak już pisano wcześniej, to zależy od pory dnia i tygodnia. W ubiegłą niedzielę jechałem do Poznania "BWE" z Warszawy o 14:55 i bez szału. Mój przedział pełny, ale to ten objęty ofertą "Weekendowa Biletomania", a tak to 2-3- osoby na przedział. Na odjeżdżający 5 minut później IR "Mewa" na dworcu centralnym czekało znacznie więcej podróżnych. A już ostatni pociąg "BWE" w kierunku Warszawy, odjeżdżający z Poznania o godz. 20:33 poza niedzielą wozi powietrze i całe puste przedziały. Odjeżdżający godzinę wcześniej "Zielonogórzanin" a jadący około 45 minut dłużej takich problemów jak pusty przedział nigdy nie ma. Nawet w środku tygodnia
Tak samo z konkurencją w postaci IR "Portowiec"/"Bosman" przegrał znany i popularny EIC "Panorama", całkowicie zestawiony z najnowszych wagonów IC. Takich przykładów mógłbym mnożyć, bo wydaje mi się, że dobrze w ciągu kilku ostatnich lat poznałem linię Warszawa-Poznań Ale na tych nielicznych przykładach chciałem pokazać, że ABSOLUTNIE nie wolno dopuścić na CMK do tego co chcą niektórzy krzykacze z tego forum jak również włodarze z PKP IC i PLK. Niech będą szybkie i wygodne pociągi kwalifikowane (EIC i EICP), ale przede wszystkim powinny pozostać tańsze, z dłuższym czasem przejazdu i może czasami mające gorszy standard pociągi TLK i Inter Regio. Bo one również, a może nawet bardziej są dzisiaj potrzebne jeżeli nie chcemy oddać kolejnej linii (Warszawa-Katowice/Kraków) we władanie przewoźników drogowych.
Taka dodatkowa linia z Opoczna to bardzo dobra inwestycja, jest bardzo dużo podróżujących, którzy z tego skorzystają, i znacznie skróci to czas podróży.
I bardzo dobrze. Wreszcie studenci i osoby pracujące w Warszawie będą jechać godzinę a nie 3 starym, śmierdzącym, z dziurawą podłogą PKS Grójec. Poza tym mieszkańcy Opoczna zyskają bezpośrednie połączenie z południem Polski. Na pewno w ostatnich dniach grudnia albo w pierwszych dniach stycznia będę chciał tę stację odwiedzić
30 grudnia się wybieram odwiedzić stację Opoczno Południowe więc zdam relację co i jak. Mam nadzieję, ze nie jest ona oddalona zbyt daleko od stacji Opoczno na którą będę się chciał potem dostać żeby przez Koluszki wrócić do Warszawy.
Ponad 500 osób, mieszkańców Opoczna, a także gości z okolicznych miejscowości, gmin, a nawet powiatów, przybyło w niedzielne przedpołudnie na stację Opoczno Południe, aby uczestniczyć w pierwszej podróży mieszkańców Opoczna z uruchomionego przystanku kolejowego na Centralnej Magistrali Kolejowej.
PKP Intercity rozważa rozszerzenie swojej oferty dla mieszkańców Opoczna. Z funkcjonującego od zaledwie kilku miesięcy przystanku Południe miałby odjeżdżać pierwszy pociąg kategorii EIC. Ostateczne decyzje w tej sprawie nie zostały jeszcze jednak podjęte. Opoczyński samorząd stara się o wyznaczenie postoju dla kolejnych składów.
Niewątpliwie w Opocznie musi się zatrzymywać i we Włoszczowej też.
PAMIĘTAJMY o Grodzisku Mazowieckim i Szeligach, o Dąbrowie Górniczej, o Idzikowicach
i tak dalej....
Niech stoi!!!!
Na dworzec Opoczno Południe, który położony jest z dala od miejscowości, nie można dostać się komunikacją miejską. Od czasu likwidacji linii łącznikowej kursującej pomiędzy wszystkimi opoczyńskimi dworcami podróżni mogą dojechać tam tylko własnym samochodem czy rowerem. Mimo to pociągi przyciągają coraz więcej pasażerów.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum