Wysłany: 08-12-2014, 23:04 PR likwidują IR "Matejko"
Jako pasażerowie jesteśmy oburzeni informacją o likwidacji połączenia kolejowego między Krakowem a Warszawą, dotychczas obsługiwanego przez pociąg "Matejko". Zastąpienie go przez dużo droższe "Pendolino" zmusi ogromną część osób do znalezienia innego, tańszego środka transportu, co z całą pewnością wpłynie negatywnie na wyniki finansowe PKP.
Dobrze rozwinięty oraz dostępny obywatelom zbiorowy transport publiczny jest gwarantem zrównoważonego rozwoju społecznego i gospodarczego kraju. Z tego powodu likwidacja tańszych połączeń kolejowych doprowadzi wyłącznie do pogorszenia sytuacji pasażerów o średnich lub mniejszych dochodach.
Nie zgadzamy się na takie rozwiązanie.
Domagamy się powrotu "Matejki" na dotychczasowych warunkach!
A co ma tzw.PKP do pociagu uruchamianego przez PR "matejka"
_________________ bert
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 09-12-2014, 11:42
bert, ma. Zarządca infrastrukury, czyli PKP PLK zaproponował PRom bardzo niekorzystne godziny. W kierunku Warszawy ten pociąg miał wyjeżdżać z Krakowa około południa, natomiast w drodze powrotnej miał jechać tuż za TLK "Mazury". Z racji tego że IR to połączenie komercyjne musi na siebie zarobić, a w tej formie jaką zaproponowały PKP PLK z tego pociągu korzystało by mniej pasażerów niź obecnie.
Przez likwidacje "Matejki" z torów znikają uczestnicy katastrofy pod Szczekocinami. Co prawda miał wrócić TLK "Brzechwa", ale PKP IC zmieniły nazwę tego pociągu na "Karpaty".
sheva17, rozumiem, że "Wyborcza" jako propagandowa tuba rządu Tuska a teraz Kopacz może coś mieć do Wasiakowej. Ale co Wasiakowa ma do PR? Przecież przed kilkoma laty rząd PO-PSL definitywnie odciął się od PR, przekazując je samorządom.
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Ale co Wasiakowa ma do PR? Przecież przed kilkoma laty rząd PO-PSL definitywnie odciął się od PR, przekazując je samorządom.
Pewnie pani minister będzie "robić" wszystko co może w swojej "kolejowej mocy" w sprawie interREGIO "Matejko", i skończy się na tym, że "niestety, nic się nie dało zrobić...".
może wpłynąć na PLK żeby zgodzili się wytrasować Matejkę w korzystniejszej porze, zawsze dobrze IR życzyłem ale jakoś nie widzę jak ten skład (nawet fajny) z czeskim traktorem na czele jedzie między EP-09/Dziobakami
khamul, nie żartuj! PKP PLK podlega PKP SA. Szefem Grupy PKP jest Jakub Karnowski. Do niedawna minister Maria Wasiak była jego zastępcą. Oboje znają się dobrze od wielu lat, jeszcze z czasów rządu AWS-UW, Wasiakowa kręciła się wtedy przy ówczesnym ministrze transportu (Syryjczyk), a Karnowski przy ówczesnym ministrze finansów (Balcerowicz). Więc co Wasiakowa może wymóc na swym koledze z PKP Karnowskim w sprawie interREGIO? Chyba tylko tyle, żeby PKP PLK całkowicie uwaliły IR, szczególnie te na linii E-20, gdzie jeszcze jest największa konkurencja.
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Uruchomienie Matejki i tak jest niemożliwe z braku wagonów,PR od 14 grudnia kieruje zmodernizowane wagony do obsługi polaczeń wychodzących z województwa wielkopolskiego.
Uruchomienie Matejki i tak jest niemożliwe z braku wagonów,PR od 14 grudnia kieruje zmodernizowane wagony do obsługi polaczeń wychodzących z województwa wielkopolskiego.
Co do województwa wielkopolskiego, to się tak zastanawiam czy tam jest jakiś pępek świata? Nie dość że najwięcej pociągów IR które pozostaną będą jeździć przez Wielkopolskę, to w dodatku regio na zmodernizowanych wagonach, a reszta niech się męczy w starych kiblach. Przecież jakby nie patrzeć to PR-y są własnością wszystkich marszałków i tabor powinien być jakoś sprawiedliwie rozdzielony w całej Polsce. Najpierw Łódź się woziła w TLK w standardzie EIC, a teraz Wielkopolska się będzie wozić klimatyzowanymi wagonami w Regio. Coś tu jest nie hallo.
khamul napisał/a:
No to slbo by na starych albo kiblem
Nie przejdzie. Na CMK minimalna szybkość to 130/h. Chociaż zastanawiam się nad małopolskim asynchronem (ED72-005), który przecież jest własnością PR-ów. On nie ma przypadkiem podwyższonego v=max do 130? Niestety, ale asynchron jest tylko jeden i w razie awarii by była lipa...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum