Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 16, 17, 18  Następny
Jelenia Góra - Zgorzelec przez Mikułową
Autor Wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 10-12-2014, 13:31    Odpowiedz z cytatem

kysiek2 napisał/a:
Beatrycze zagalopowałaś się w swoich osądach przecież luka będzie w weekendy a uczniowie korzystają z kolei chyba w dni robocze i mają jeszcze pociąg o 13.29.

Masa ludzi uczy się zaocznie, w soboty i niedziele. Wiele osób również pracuje w weekendy. Niestety planiści rozkładu jazdy to tzw. "biurwy", którzy pracują od poniedziałku do piątku w godz. 8-16, są więc oderwani od rzeczywistości i układają rozkład jazdy pod "biurwy".

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 10-12-2014, 17:18    Odpowiedz z cytatem

kysiek2 napisał/a:
Beatrycze zagalopowałaś się w swoich osądach przecież luka będzie w weekendy a uczniowie korzystają z kolei chyba w dni robocze i mają jeszcze pociąg o 13.29.

Nie zmienia to faktu, że w soboty, niedziele i święta będzie prawie 7-godzinna dziura w rozkładzie jazdy, co jest kpiną z pasażerów. Nie tylko uczniowie jeżdżą pociągami.

W ogóle cały nowy rozkład jazdy na trasie Zgorzelec - Lubań - Jelenia Góra jest spieprzony. Te przesiadki w Gryfowie Śl. to totalny kretynizm! Niech KD zrobią jeszcze przesiadki w Środzie Śl. Jak pajacować to na całego a nie na pół gwizdka...

Aaa, przypomniałem sobie, będzie przesiadka w Zebrzydowej do Zgorzelca. Śmiech

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

krkonoš Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Wrz 2010

PostWysłany: 10-12-2014, 19:27    Odpowiedz z cytatem

Tak samo w weekendy zlikwidowano pociąg o 05:37 z Jeleniej Góry do Zgorzelca. Pociąg ten przyjeżdża do Zgorzelca w pół do ósmej, więc jeśli ktoś z Lubania lub okolic pracuje w weekendy w Zgorzelcu - może już żegnać się z pociągami. Teraz będzie jechał 2 godziny później (ale za to aż do Zielonej Góry). Jeśli ktoś wybierał się do Niemiec w celach turystycznych (a w takich celach jeździ się zwykle w weekendy), też wybierał ten poranny pociąg. Nierzadko jeździły nim w niedziele duże, zorganizowane wycieczki z Jeleniej Góry. Sam często korzystałem z tego połączenia i teraz chyba będę musiał zrezygnować z tego kierunku poza weekendami.

Ostatni pociąg ze Zgorzelca do Jeleniej Góry też odjeżdża coraz wcześniej (teraz będzie to już godz. 17:53 - pół godziny wcześniej niż obecnie i godzinę wcześniej niż dawniej), co jeszcze bardziej skraca możliwość całodziennych wypadów do Görlitz i w dalsze rejony Saksonii. Całe szczęście, że jest jeszcze PKS o 19:55.

Tak w ogóle, po likwidacji sporej części połączeń autobusowych na linii Jelenia Góra - Zgorzelec i w ogóle zgorzeleckiego PKS-u KD miałyby sporą szansę zawalczyć tutaj o klientów (kilka dużych miast po drodze, więc potoki pasażerskie na pewno są). No, ale podstawowym warunkiem tego jest takt max. 2-godzinny, a nie kilka ogryzków dziennie na odwal się (w tym część jeszcze z przesiadką od nowego r.j.).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kysiek2 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Paź 2009

PostWysłany: 10-12-2014, 20:15    Odpowiedz z cytatem

@Beatrycze @Pirat okej skoro jest zapotrzebowanie na takie połączenie w weekendy to nie zostaje Wam nic innego jak zrobić szum może coś się w tej kwestii poprawi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 10-12-2014, 21:02    Odpowiedz z cytatem

Skoro wywiązała się dyskusja na temat połączeń kolejowych w regionie jeleniogórsko-zgorzeleckim to powiem jak moim zdaniem powinno to być zorganizowane.

Obecnie na trasie Żary - Jelenia Góra mamy cyrkowanie jakiego świat nie wiedział, czyli jeżdżenie naokoło przez Zgorzelec i dwukrotne zmienianie kierunku jazdy (w Węglińcu i na wiadukcie w Zgorzelcu). Od 14 grudnia dojdą jeszcze idiotyczne przesiadki w Gryfowie Śl. Nie wiem, może mikoli z KD i UMWD to bawi. Dla mnie to jest chore!

Jak ja bym to zorganizowała? A tak:

EZT relacji Wrocław - Węgliniec / Lubań / Jelenia Góra
SA relacji Węgliniec - Zgorzelec / Lubań
SA relacji Zielona Góra / Żary - Lubań - Jelenia Góra

W Węglińcu skomunikowania na ciągu Wrocław - Zgorzelec / Lubań oraz na ciągu Żary - Lubań - Jelenia Góra, czyli klasyczna krzyżówka pociągów na stacji węzłowej.

W Lubaniu skomunikowania pociągów z/do Węglińca przez Zgorzelec z pociągami do/z Jeleniej Góry. Na odcinku Węgliniec - Lubań - Jelenia Góra mielibyśmy naprzemiennie EZT i szynobusy.

I tylko proszę nie pisać, że tak się nie da, bo kiedyś tak to mniej więcej funkcjonowało i było dobrze. Zatrudnijcie do planowania rozkładu jazdy kolejarzy, choćby byłych (nie mam na myśli siebie), a nie nawiedzonych mikoli czy byłych dyspozytorów śmieciarek.

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 10-12-2014, 21:44    Odpowiedz z cytatem

Z punktu widzenia prowadzenia ruchu pociągów taki model jest najlepszy, ale z punktu widzenia pasażera już niekoniecznie. Skoro jest zapotrzebowanie na połączenia z Jeleniej Góry do Zgorzelca, to nie ma sensu rozbijać tych połączeń tylko dlatego, że do Węglińca jest drut, a do Zgorzelca nie. W ten sposób wygaszamy właśnie popyt (nie żebym twierdził, że obecnie tego się nie robi) , bo rozbijamy popularne bezpośrednie połączenie na rzecz wożenia powietrza czteroczłonowym EZT-em do Węglińca. Zwłaszcza że czas przejazdu tego 76-kilimetrowego odcinka nie jest rewelacyjny i bezpośrednie połączenie stanowi jedyną zachętę.

Dlatego ja bym widział to tak, że EZT-y jeździłby tak jak teraz do Lubania, bezpośrednie do Żar/Zielonej Góry z pominięciem Zgorzelca, a na trasie Jelenia Góra - Zgorzelec - Węgliniec (i tylko na takiej, bez jazdy gdziekolwiek dalej) SZT-y w równym takcie, skomunikowane z pociągami z Wrocławia w Węglińcu i Jeleniej Górze. Względnie można tę relację rozbić na dwie, choć podejrzewam, że pasażerowie z Lubania czy Jeleniej Góry woleliby wysiąść w Zgorzelcu Mieście, niż Ujeździe, choć upierał się nie będę. Jakąś dobrą przesiadkę z jakąś adnotacją w rozkładzie pewnie by się dało zorganizować.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 10-12-2014, 21:54    Odpowiedz z cytatem

bystrzak2000, nie upieram się przy mojej koncepcji, aczkolwiek nie widzę szczególnego parcia na bezpośrednie połączenia kolejowe ze Zgorzelca do Jeleniej Góry. Do Lubania w zupełności wystarczy, dalej i tak jeździ garstka ludzi. Naturalny potok podróżnych to linia Zgorzelec - Wrocław. A już absurdem byłoby twierdzenie, że Zgorzelec koniecznie musi mieć bezpośrednie połączenie do Żar czy Zielonej Góry. Jak się te 3-4 osoby przesiądą to nikomu korona z głowy nie spadnie, tym bardziej że tłumy Zgorzelczan i nie tylko zmuszone są przesiadać się w Węglińcu z/do pociągów z/do Wrocławia.

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 10-12-2014, 22:11    Odpowiedz z cytatem

No a dlaczego jeździ garstka ludzi? Bo rozkład jest taki, jaki jest. Gdyby był równy takt, jakieś bilety relacyjne, gwarancja przesiadki na pociągi do Drezna (o czasie przejazdu nie wspomnę, ale to już inna bajka), na pewno jeździłoby więcej ludzi. I tak właściwie można pisać o każdej lokalnej linii.

Osobiście nie jestem zwolennikiem jazdy dużymi EZT-ami na trasie Jelenia Góra - Węgliniec, bo one są potrzebne do jazdy do Wrocławia, a nie na tej linii, gdzie ogromnych potoków nie ma i w większości wypadków Impuls czy kibel jechałby pusty. A skoro są już plany elektryfikacji odcinka Lubań - Zgorzelec, to powinno się od razu zadbać o tabor i zakupić do tego dwuczłonowe EZT-y (a może nawet jednoczłonowe by wystarczyły, jeśli pozwoliłoby to na gęstszy takt), które spokojnie mogłyby tutaj jeździć.

Co do Zielonej Góry i Żar, to się zgadzam, że te pociągi powinny być niezależne od pozostałych pociągów i skłaniałbym się do tego, by na odcinku Jelenia Góra - Węgliniec jeździły nawet jako przyśpieszone.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 10-12-2014, 22:19    Odpowiedz z cytatem

bystrzak2000, a po co mieszkaniec Zgorzelca miałby jeździć wte i wewte do Jeleniej Góry? Wyjazdy w góry czy w celach towarzysko-rodzinnych stanowią margines, nawet na egzamin w WORD lepiej jechać do Bolesławca. Ja nie mam potrzeby kursować do Jeleniej Góry. Mam potrzebę jeździć do Wrocławia. Tak więc albo skupiamy się na rzeczywistych dużych potokach podróżnych (linia Zgorzelec - Wrocław) i tam dopieszczamy ofertę, albo mamy irracjonalnego pierdolca na punkcie marginalnej linii Zgorzelec - Jelenia Góra, gdzie tłumy pasażerów są jak Yeti - wszyscy o nich mówią, ale nikt ich nie widzi. Tłumów nigdy tam nie będzie, bo jest to typowa lokalna trasa, na którą składają się jakby dwa osobne generatory pasażerów: linia Zgorzelec - Lubań oraz linia Lubań - Jelenia Góra (w Lubaniu następuje ok. 80-90 proc. wymiana pasażerów).

Czytałam i słyszałam już różne kretynizmy, choćby te o Niemcach z Gorlitz mających masowo jeździć pociągami w nasze Karkonosze. Niemcy owszem się zdarzają, ale sporadycznie i w śladowych ilościach. A przecież nie będziemy układać siatki połączeń kolejowych dotowanych z naszych podatków pod turystów z Niemiec, tylko pod potrzeby naszej polskiej lokalnej społeczności. Mikolom to nawet REGIOekspresy z Drezna do Jeleniej Góry się marzą - ot, taka potrzeba włażenia w niemiecką dupę bez wazeliny za moje podatki... Nie zachowujmy się jak mieszkańcy niemieckiej neokolonii, bo póki co jesteśmy państwem niepodległym, choć ponoć państwo polskie istnieje tylko teoretycznie, praktycznie nie istnieje, jak swego czasu w chwili szczerości był łaskaw powiedzieć jeden z ministrów rządu Tuska.

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

krkonoš Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Wrz 2010

PostWysłany: 11-12-2014, 00:18    Odpowiedz z cytatem

Nie wiem, ilu mieszkańców Zgorzelca jeździ do Jeleniej Góry, ale z Jeleniej Góry trochę ludzi jeździ do Zgorzelca. Nie tylko do Wrocławia ludzie jeżdżą z zachodniej części Dolnego Śląska i nie tylko takie połączenia mają sens. Choć faktycznie największa wymiana pasażerów następuje w Lubaniu. Frekwencja w pociągach może nie jest za wysoka, ale jest to wynikiem słabej oferty na tej trasie (zarówno połączeń kolejowych jak i autobusowych), co zniechęca ludzi do korzystania z komunikacji publicznej. Nie wierzę, że linia łącząca kilka stosunkowo dużych miast (Zgorzelec: 32 tys. mieszk., Lubań: 22 tys., Gryfów Śl.: 7 tys., Jelenia Góra: 83 tys.), w tym trzy powiatowe, nie jest w stanie wygenerować zadowalającej frekwencji na 2-godzinny takt. Trzeba jednak najpierw stworzyć dobrą ofertę, a potem przyzwyczaić mieszkańców do niej (zamiast zmieniać rozkład co kilka miesięcy). Jest wiele przykładów tras, gdzie dobra oferta sprawia, że ludzie chętnie rezygnują z samochodów na rzecz komunikacji publicznej (z mojej okolicy to np. Jelenia Góra - Kowary / Karpacz, Jelenia Góra - Szklarska Poręba; w sumie to małe miasteczka, a turystów poza sezonem jest w autobusach jak na lekarstwo, a najczęściej wcale).

Turyści z Niemiec na pewno też by się znaleźli, gdyby KD i/lub UMWD wpadły wreszcie na pomysł załatania dziury kolejowej pomiędzy Zgorzelcem i Görlitz. Jak na razie, nawet pociągi do/z Jeleniej Góry nie są skomunikowane z RE z/do Drezna. Jechałem jakiś czas temu analogicznym pociągiem z Drezna do Liberca i tam na transgranicznym odcinku pomiędzy Żytawą i Hrádkiem nad Nisou frekwencja była tak duża, że mnóstwo ludzi stało, a konduktorka z trudem przebijała się przez kilkujęzyczny tłum. Od nadchodzącego rozkładu jazdy liczba par pociągów Drezno - Liberec zostaje zwiększona z czterech do pięciu. Dlaczego tam ludzie jeżdżą, a u nas byłyby pustki? Jakoś nie zauważyłem, żeby Czesi mieli problem z dotowaniem pociągów "pod turystów z Niemiec" czy kompleks "niemieckiej neokolonii" - wręcz przeciwnie, cieszą się z tych turystów.

Obie przedstawione propozycje organizacji przewozów pomiędzy Jelenią Górą a Zgorzelcem uważam za lepsze od tej, jaką zafundował nam w przyszłym rozkładzie UMWD. Jednak na obecną chwilę nie ma na tyle EZT-ów, żeby Koleje Dolnośląskie puszczały jednostki elektryczne z Jeleniej Góry do Węglińca, raczej też nie oddadzą tej linii PR-om. Pozostają więc szynobusy, które lepiej żeby jeździły z Jeleniej Góry do Zgorzelca niż do Węglińca (większe potoki pasażerskie). Czas jazdy wcale nie jest zły, wystarczy rzut oka do rozkładów jazdy (np. e-podroznik), żeby zauważyć, że jest porównywalny z nielicznymi pozostałymi na tej trasie PKS-ami.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 11-12-2014, 00:41    Odpowiedz z cytatem

krkonoš, nie porównujmy się do Czechów. Może najpierw stwórzmy namiastkę czeskiej oferty kolejowej na swoim terenie, potem myślmy o wożeniu Niemców. Zresztą Liberec to nie Jelenia Góra i połączenia na trasie Drezno - Liberec mają charakter zbliżony do połączenia na trasie Drezno - Wrocław, a nie stricte turystyczny z myślą o Niemcach chcących odwiedzić Karkonosze.

Co do Karkonoszy, w Polsce mamy zaledwie północny stok pasma tych gór, z ubogą infrastrukturą turystyczną. Zaś całe północne połacie Czech to w zasadzie góry, ze świetną ofertą dla turystów. Po co więc Niemcy mieliby przyjeżdżać w polskie góry? Jak będą chcieli przyjechać do Szklarskiej Poręby to i tak sobie przyjadą, nie będą czekać aż uruchomi się bezpośredni pociąg z Drezna czy z Gorlitz do Jeleniej Góry, tylko dojadą przez Harrachov. A do Karpacza zjadą wyciągiem ze Śnieżki (w zasadzie z pobliskiej Kopy), na którą wjadą wyciągiem z czeskiego Pecu. Dotowanie pociągów stricte turystycznych z pieniędzy polskich podatników z myślą o garstce niemieckich turystów zakrawa na absurd. Ci jeżdżą tłumnie na turnusy, ale do Świeradowa Zdroju zorganizowanymi autokarami! Co Jelenia Góra może im zaoferować? Tam nie ma nic ciekawego. Tak wam zależy na tych kilku niemieckich emerytach, którzy z sentymentu przyjadą zobaczyć stare śmieci z czasów III Rzeszy, która z założenia miała trwać tysiąc lat a przerwała zaledwie 12 lat? Zresztą tacy ludzie nie będą się wycierać po pociągach tylko pojadą autokarem z biura turystycznego. Myślcie logicznie i racjonalnie, a nie mikolsko! Pociągi na polskich torach, finansowane z pieniędzy polskich podatników mają być dla Polaków a nie dla Niemców!

Może poprośmy niemieckich mikoli, żeby wymogły na DB pociąg z Legnicy do Zittau za podatki Hansa i Helgi - stamtąd mielibyśmy rzut beretem w góry na pograniczu niemiecko-czeskim. Co wy na to? Wink

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

krkonoš Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Wrz 2010

PostWysłany: 11-12-2014, 01:17    Odpowiedz z cytatem

Noema napisał/a:
Zresztą Liberec to nie Jelenia Góra i połączenia na trasie Drezno - Liberec mają charakter zbliżony do połączenia na trasie Drezno - Wrocław, a nie stricte turystyczny z myślą o Niemcach chcących odwiedzić Karkonosze.

Pod jakim względem zbliżony? Pod względem wielkości i charakteru Liberec jest bardzo podobny do Jeleniej Góry. Z pociągów korzystają głównie turyści, a nie biznesmeni czy zakupowicze. Indywidualni lub w małych grupkach, na jednodniowe lub weekendowe wypady. Funkcjonowanie tych pociągów nie odbiega od zwykłych połączeń regionalnych, po niemieckiej stronie płacą za nie Niemcy, a po czeskiej Czesi. Nikt nikomu niczego nie sponsoruje. Kluczowy jest jedynie krótki odcinek przez granicę, ale jak widać Niemcy potrafią dogadać się z Czechami, z Polakami - już trudniej.

Niemców całkiem sporo przyjeżdża w polskie Karkonosze (wystarczy posłuchać, w jakich językach rozmawia się w Karpaczu, Szklarskiej, to dzięki Niemcom wypiękniał Świeradów), tylko robią to za pomocą prywatnych samochodów, a nie komunikacji publicznej. Oczywiście, jest ich u nas mniej niż po czeskiej stronie. Tak jak piszesz, wiele nas od Czechów dzieli - jedną z podstawowych różnic, a zarazem barier w turystyce jest właśnie kulawa komunikacja. Już kiedyś pisałem na tym forum, że najkrótszą i najszybszą trasą z Niemiec w Karkonosze i na Śnieżkę (bezkonkurencyjną w porównaniu do jazdy przez Czechy) jest trasa przez Zgorzelec i Jelenią Górę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 11-12-2014, 01:33    Odpowiedz z cytatem

krkonoš, nie zgodzę się z Tobą. Wiele razy jechałam tymi pociągami z Liberca do Zittau i jakoś nie widziałam tłumu turystów, a tym bardziej Niemców. Widziałam natomiast wielu Czechów, którzy jechali do Hradka, traktując to połączenie tak jak Polacy traktują RE Wrocław - Drezno, czyli jako pociągi stricte regionalne, choć nieco szybsze i wygodniejsze (niemiecki tabor).

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

krkonoš Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Wrz 2010

PostWysłany: 11-12-2014, 01:48    Odpowiedz z cytatem

Noema napisał/a:
Widziałam natomiast wielu Czechów, którzy jechali do Hradka, traktując to połączenie tak jak Polacy traktują RE Wrocław - Drezno, czyli jako pociągi stricte regionalne, choć nieco szybsze i wygodniejsze (niemiecki tabor).

Przecież z Liberca do Seifhennersdorfu / Rybniště jeżdżą dokładnie takie same jednostki jak do Drezna (połączenie to obsługuje Vogtlandbahn; i tu, i tu jest niemiecki tabor), a czas jazdy najszybszego RE z Liberca do Hrádka jest tylko 6 minut krótszy od jazdy pociągiem osobowym TLX. Przy czym połowa pociągów do Drezna i tak staje pomiędzy Libercem a Hrádkiem prawie na każdej stacji a czas jazdy jest praktycznie taki sam jak TLX.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 11-12-2014, 01:58    Odpowiedz z cytatem

krkonoš, jeszcze niedawno przez Zittau jeździły czeskie "motoraki" (o TLX nikt nie słyszał), a składy niemieckie obsługiwały tylko pociągi do/z Drezna. Tak czy siak pociągi Liberec - Drezno to połączenia stricte regionalne (tak samo jak RE Wrocław - Drezno), a nie turystyczne uruchamiane z myślą o Niemcach udających się w czeskie góry, jak usiłujesz mi wmówić. Turyści stanowią margines ogółu pasażerów, większość pasażerów to lokalna społeczność. Wiesz, wprawdzie jestem blondynką, ale daleko mi do tej z kawałów. Ciemnoty nikt mi nie wciśnie... Miłych snów!

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 13 z 18 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 16, 17, 18  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl