No, ale po co ten "podsył ludzi" na "Zefira"? Pasażerów? Pojadą "Pogorią", która jest 20 minut wcześniej i w Stargardzie złapią osobówkę na Poznań i będą 35 minut przed "Zefirem". Jadąc dalej, można pojechać osobowym i złapać sobie TLK w kraj w Stargardzie. To chyba tylko do Piły dojazd i do Bydgoszczy, jeśli tam coś się da radę złapać.
Koszalin - Szczecin z rana ludzi łapie dopiero po drodze. Białogard, Rąbino, Świdwin, a za Runowem w dzień powszedni jest ponad 100% zazwyczaj. Jechałem nim kiedyś w sobotę i w Świdwinie miał ponad połowę miejsc zajętych. Czy Poznań łapie? Pewnie też gdzieś od Piły zaczyna. "Kotwica" z Kołobrzegu ostatnio wiozła zaledwie kilkanaście osób w Białogardzie. Największą frekwencje z tamtej strony ma osobowy Poznań - Kołobrzeg, który na miejscu koło 10 jest. W wakacje jeżdżą dwie pełniutkie jednostki, po za sezonem jedna, ale też naładowana.
Ludzie muszą przywyknąć do porannego Poznania tak samo jak do Słowińca , który z dupy wyleciał ludzie się odzwyczaili a on wrócił. Większość ludzi nie śledzi rozkładu na bieżąco jak my. Ogólnie fajnie, że siatka połączeń się powiększa ale są zonki jak np. nie kursowanie Radwii w soboty czy głupie kombinacje np. Koszalin-Kołobrzeg, wieczorna para też nie kursowała 2 lata w soboty a teraz jeździ, po co było to uwalać to nie wiem. Może faktycznie przyniosło to jakieś wymierne korzyści? Siatka 3 par połączeń to jak utrzymywanie nieboszczyka przy życiu a mamy takie przypadki na liniach: Koszalin- Kołobrzeg, Szczecinek-Chojnice, Chojnice-Kościerzyna i po części Szczecinek-Słupsk
Wątpie by ktoś się znalazł chętny na połączenie TLK do Stargardu i dalej Regio, lepiej chyba Regio do Bi i dalej TLK. Wszak nie ukrywajmy, ale ludzie z Koszalina chcieli mieć możliwość przesiadki na Zefira.
Co do porannego Koszalin - Poznań, uwierz mi kursowałem tym pociągiem nie raz i od Grzmiącej zaczynał się zapełniać gdzie już w Dalęcinie ciężko było znaleźć wolną 4. Potem od Szczecinka stopniowo dalej rosło. Bardzo dużo ludzi właśnie przesiadało się min w Pile na Bydgoszcz, a dalej w Bydzi na całą Polskę.
Co do Słowińca poczekajmy pierwsze cięcia już w marcu i zapewne klasycznie będzie w 1,5 ,6 (7)
_________________ Ja też nie jechałem pociągiem z Warszawy do Łodzi przez Skierniewice, zawsze jechałem przez Radom.
No ja akurat o Stargardzie wspomniałem, bo widywałem sporo ludzi w "Żuławach" i "Inie", którzy później w Stargardzie mieli na coś czekać w kierunku Poznania. Trasa przez Szczecinek i Piłę zajmuje sporo czasu niestety. Przydałby się jej remont kapitalny, żeby na całej długości było chociaż te 120 km/h. A na "Zefira" mają przesiadkę i jeździ tym kilka/kilkanaście osób, co da ze 2 przedziały w TLK. No to ja zbiorę kilkanaście osób i chcemy pociąg... Powiedzmy o 9:00 do Koszalina, żeby był na "Zefira" w Białogardzie i kibla do Kołobrzegu i w Koszalinie o 9:50 Dopóki kible będą domykać obiegi PRów, to normalności nie będzie. I tak cały czas są marudzenia, że trzeba podsyły robić...
Od Świdwina "naturalnym" wyjściem w kraj jest Stargard. Białogard jest wyjściem mniej więcej od Słupska do Białogardu. Co do nowego rozkładu, bardzo cieszy że mimo wszystko została utrzymana obecna siatka połączeń (choć oczywiście chce się więcej). Ale patrząc na to, co szykuje się w podkarpackim, nie ma chyba na co narzekać.
_________________ 2010: 27 560 km
2011: 29 580 km
2012: 28 310 km
Ciekawostka. W ubiegłą środę 7.01.15 pociąg Regio Radew Poznań- Koszalin obsługiwała jednostka EN71-031. Na naszych szlakach to praktycznie niespotykana seria EZT zbudowana do obsługi połączeń w góry.
EN71 ostatnio co pamiętam to będzie jakieś 15 lat temu, gdy były strajki kolejarzy i z Tczewa na Albatrosie jechała EN71 w barwach SKM czyli ta kremowo - niebieska. Wtedy to potrafili zaradzić sytuacji, a teraz?
_________________ Ja też nie jechałem pociągiem z Warszawy do Łodzi przez Skierniewice, zawsze jechałem przez Radom.
Radew jak zawsze. Jedyna para poznańska, druga to w weekend przyj w Sb po 12 a powrót w nd po 10
[ Dodano: 13-01-2015, 15:03 ]
Dziś natomiast na Radewce pojedzie 57-1131 z Lubuskiego Oddziału PR. Zasługuję na uwagę jej biała naklejka umieszczona na czole z numerem EVN, taki mały znak rozpoznawczy lubuskich jednostek
_________________ Ja też nie jechałem pociągiem z Warszawy do Łodzi przez Skierniewice, zawsze jechałem przez Radom.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum