Czy linia kolejowa z Warszawy do Białegostoku zostanie zamknięta?
Linia kolejowa z Warszawy do Białegostoku może być zamknięta nawet przez rok. Ostateczna decyzja w tej sprawie jeszcze nie zapadła, ale Polskie Linie Kolejowe poważnie zastanawiają się nad tym wariantem.
Rozwiązaniem mogłoby być zawieszenie wszystkich pociągów KM na czas modernizacji na odcinku Tłuszcz - Łochów - Małkinia. Natomiast uważam, że należałoby utrzymać kursowanie 4 par pociągów TLK po jednym torze. 4 pary pociągów dalekobieżnych niespecjalnie opóźniłyby realizację modernizacji tejże linii kolejowej. Najwięcej zamętu robią tam KMy a nie TLKi. Chociaż właściwie podobne rozwiązania są już testowana. Na około ponad rok zostanie zamknięta linia kolejowa numer 8 pomiędzy Warką a Dobieszynem, przez dwa lata nieczynna jest linia kolejowa Lubliniec - Fosowskie - Opole, dopiero teraz w lipcu otworzą kawałek tej linii po modernizacji a w grudniu całość. Fakt, że tam jest więcej tras alternatywnych. Tutaj jazda przez Siedlce - Czeremchę - Bielsk Podlaski mija się z celem. Nie mogę słuchać tego faceta na filimie. O czym on w ogóle opowiada. Czy on wie o czym on mówi? Czy ten facet ma jakiekolwiek pojęcie na temat kolejnictwa? Oczywiście, że w tym przypadku zawieszenie wszystkich połączeń kolejowych jest mało dobrym pomysłem, ale ten człowiek nie wie o czym mówi, jakie finansowanie połączeń do warszawy przez samorządy? Pogrzało go? Połączenia do warszawy nie finansują samorządy, tylko MT ani to nie ma nic wspólnego z żadnymi kolejami regionalnymi o jakich on mów. Po drugie co z tego, że zabrano bezpośredni pociąg Białystok - Kraków. Kto jeździł tym pociągiem w całej relacji? W warszawie 90% podróżnych się wymieniała. Do krakowa jest tyle połączeń z Warszawy, że może jechać tam z przesiadką, ten człowiek chyba nie rozumie że pociąg Białystok - Kraków to połączenie dwóch relacji Białystok - Warszawa i Warszawa - Kraków a nie żeby jemu zapewniać bezpośrednie połączenie do Krakowa.
Mnie ciekawi jedna sprawa co ze stacjami pośrednimi na trasie Białystok - Warszawa , na których stają pośpiechy, autobusy będą zajeżdżać na każdą stację czy jak?
Kiedy sprywatyzowano PKP? Trochę od rzeczy gada i wiele faktów się nie zgadza, nie wspomina o autobusach zastępczych PKP IC... Sprawa ważna, ale nie przedstawiana rzetelnie...
_________________ Tramwaj musi wrócić do Gliwic. Frankiewicz już odszedł!
Do Małkini busem dalej do Białegostoku już pociągiem
Ponad trzy godziny trwać będzie podróż na trasie Białystok-Warszawa. Z Warszawy podróżni do Małkini dojadą busem, potem przesiądą się do pociągu. Tak rysuje się scenariusz październikowych zmian w rozkładzie jazdy pociągów.
PKP Intercity Bus i pociąg z przesiadką w Małkini oraz bezpośrednie, ekspresowe połączenie autobusowe - tak będzie wyglądała od 12 października 2014 r. organizacja ruchu na remontowanej linii Warszawa - Białystok. Powodem zmian jest zamknięcie odcinka Tłuszcz - Sadowne Węgrowskie. Efektem modernizacji całej trasy ze stolicy do Białegostoku będzie poprawa komfortu i skrócenie podróży do 2,5 godziny.
Białystok czasowo bez pociągów do Warszawy. Sprawa w Sejmie
Tylko jeden czynny tor podczas modernizacji linii Warszawa-Białystok - to rozwiązanie, które może być bardziej uciążliwe niż wyłączenie obu torów i wprowadzenie komunikacji zastępczej - przekonywał posłów Przemysław Hofman z departamentu transportu kolejowego w MIR.
Nawet 32 autobusy zastąpią pociągi PKP IC na Rail Baltice
Do 32 autobusów zastępczych dziennie, w piątkowe popołudnie – odjazdy 5 autobusów jeden za drugim. Takie będą zasady organizacji komunikacji zastępczej PKP Intercity na trasie Warszawa – Białystok w związku z zamknięciem dla ruchu kolejowego Rail Baltiki. Szczegóły zmian przedstawił, na posiedzeniu sejmowej Komisji Infrastruktury, prezes PKP IC Marcin Celejewski.
Czy trzeba było zamknąć dwa tory na trasie Warszawa-Białystok? Jak długo będzie zamknięta linia kolejowa E75 oraz jakie są plany modernizacyjne PKP Polskich Linii Kolejowych? Odpowiedzi na te pytania udzielili eksperci: Maciej Dudkiewicz, szef zespołu prasowego PLK oraz Janusz Rutkowski, dyrektor projektu Torpol S.A. podczas audycji w Radiu Plus.
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Z czym wiąże się prowadzenie modernizacji na linii kolejowej E75 i czego mogą się spodziewać pasażerowie, jadący trasą Warszawa-Białystok? Dowiecie się z najnowszej audycji radia Plus.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum