Aktualnie nie jest to możliwe, ale kiedy KM uruchamiało szynobus VT do Czeremchy zdarzało się, że pasażerowie prawie wisieli nad maszynistą, kiedy pociąg był zatłoczony do granic możliwości - tam się wchodzi przez kabinę.
Z tym opętanym to daj trochę na luz. Prawo zawsze można zmienić tym bardziej, że nieraz w kabinie ktoś jednak jedzie w tym np. dzieci co sam widziałem.
[ Dodano: 16-11-2014, 16:24 ]
Wreszcie co z jazdą w kabinie tylnej gdzie nie ma maszynisty?
Na lokomotywie moga znajdowac sie wylacznie osoby upowaznione, bez wzgledu na kabine
roman_bukowno -Usunięty- Gość
Wysłany: 17-11-2014, 00:49
conen, przebywanie w kabinie z której nie jest prowadzony tabor jest zabronione, nie licząc jazd testowych.
Co do udzielenia pozwolenia/przepustki na jednorazową jazdę, możesz próbować. Słyszałem o pojedynczych przypadkach, gdzie przewoźnik godził się na taką zachciankę
Tylko musisz mieć jakąś ważną sprawę aby jechać w kabinie, np pisanie pracy mgr i musisz mieć materiał, czy inny powód który pomoże Ci przejechać się upragnionym pojazdem. Swoją drogą co w tym tak ciekawego jest, że każdy chce jechać w kabinie? Ja tam tego nie rozumiem ;p
_________________ Ja też nie jechałem pociągiem z Warszawy do Łodzi przez Skierniewice, zawsze jechałem przez Radom.
Ja się już naoglądałem takich miłośników co bez pukania wchodzą a póżniej wylatują z płaczem bo ich maszynista wyrzucił Albo kręcą się po torach i jak myśli że ma kamizelke to mu wszystko wolno...
[ Dodano: 30-11-2014, 13:45 ]
conen napisał/a:
Prawo zawsze można zmienić
Haha Tak specjalnie dla MK Urząd Transportu Kolejowego zmieni prawo które wyraźnie mówi:
Prawo wstępu i przejazdu w czynnej kabinie pojazdu trakcyjnego, poza drużyną trakcyjną posiadają następujące osoby:
1) Maszynista posiadający udokumentowaną znajomość linii kolejowych (szlaku) jadący z maszynistą prowadzącym pociąg na nie znanym dla niego szlaku,
2) kierownik prowadzonego pociągu wezwany przez maszynistę,
3) drużyna trakcyjna udająca się do podjęcia pracy lub po zakończeniu pracy na pojeździe trakcyjnym, jeżeli nie ma innej możliwości przejazdu,
4) maszynista lub kierownik pociągu jadący na zapoznanie szlaku na podstawie stosownego dokumentu potwierdzającego tę czynność, (prawo to dotyczy wszystkich przewoźników – o ile zawarto stosowne porozumienia),
5) pracownicy drużyn manewrowych i konduktorskich pociągów towarowych w rejonie wykonywanej pracy, jeżeli nie mogą zająć innego odpowiedniego miejsca w pociągu,
6) osoby legitymujące się dowodem tożsamości i pisemnymi upoważnieniami oraz zezwoleniami do przejazdu w kabinie maszynisty, których wzory podano do wiadomości pracownikom drużyn trakcyjnych,
7) osoby, których przejazd regulują inne przepisy prawa
[ Dodano: 30-11-2014, 13:48 ]
conen napisał/a:
Wreszcie co z jazdą w kabinie tylnej gdzie nie ma maszynisty?
Przebywanie w nieczynnej kabinie maszynisty jest niedozwolone, (kabina ta powinna być zamknięta), z wyjątkiem:
1) przejazdu pracowników realizujących jazdy próbne, doświadczalne i kontrolne,
2) przejazdu drużyny trakcyjnej, o której mowa w ust.1 pkt. 3, jeżeli nie może ona zająć miejsca w składzie pociągu lub w czynnej kabinie maszynisty,
3) przejazdu konwojenta w celu obserwacji wagonu z przekroczoną skrajnią,
4) przejazdu funkcjonariuszy Straży Ochrony Kolei (SOK) dla obserwacji konwojowanego pociągu towarowego,
_________________ 2012/18- 205 476 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138 km
2021- 50 251 km
2022- 18 455 km
2023 -27 051
2024 -25 164
Oj tam zezwolenia od razu. W wielu zapchanych kiblach pasażerowie i tak siedzą w służbowym (czy też stoją), a mechanicy często nie zamykają drzwi. Wystarczy stanąć odpowiednio blisko i wszystko widać i słychać
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum