Wysłany: 19-02-2015, 14:01 Postój pociągów PKP IC w Brzegu
mam pytanie dlaczego pociągi Intercity relacji Szczecin/Wrocław- Kraków zatrzymują się w tak małych miejscowościach jak np. Rawicz, Żmigród czy Oborniki Śląskie a już na odcinku Wrocław - Opole nie zatrzymują się w Brzegu? Okazuje się, że różnica w czasie przejazdu z postojem w Brzegu i bez niego jest praktycznie żadna.
Przykładowo:
JÓZEF CHEŁMOŃSKI z Krakowa do Wrocławia (postój w Brzegu) czas przejazdu 42 minuty
BARBAKAN ze Szczecina do Krakowa (bez postoju w Brzegu) czas przejazdu 40 minut.
Ponadto np.
KOSSAK z Przemyśla do Szczecina po przyjeździe do Wrocławia stoi 29 minut !!!
ŚWIATOWID z Krakowa do Szczecina po przyjeździe do Wrocławia stoi 25 minut !!!
BARBAKAN z Przemyśla do Szczecina po przyjeździe do Wrocławia stoi 18 minut
Pociągi wyjeżdżające z Wrocławia w stronę Krakowa mogłyby bez problemu wyjechać te dwie minuty szybciej i też nie byłoby problemu. Dlaczego Intercity stwarza problemy tak gdzie ich nie ma ?
Ja tez chciałbym mieć możliwość podróżowania szybkim pociągiem do Krakowa czy bezpośrednim do Poznania.
Nie wspomnę już o pociągach do Warszawy. Oczywiście badania (symulacje) wykażą, że w Brzegu wsiada jedna czy dwie osoby, ale tylko dlatego, że nikt ich nie przeprowadzi w realnych warunkach (czyli jak faktycznie te połączenia by były). Ja tez nie wsiadam w Brzegu, mimo ze do Warszawy jeżdżę służbowo (jak wielu urzędników) kilka razy w miesiącu, bo nie mam możliwości i muszę jeździć z Opola.
Dlaczego u nas nie da się ?
Tylko Polski Bus nie zatrzymuje się po drodze jakby nie pakować na te pociągi przez protezę dziewiatek tylko od początku do końca siódemki i odpowiednio skracając przy tym postoje we Wrocławiu i Krakowie okazałoby się, że pociągi jeździłyby krócej.
Właściwie w Lublińcu też nie wiem po co te pociągi się nie zatrzymują. Prędzej bym wykasował postoje w Lublińcu a nie w Brzegu. Jeśli to mają być "ekspresy" to na całego panie.
Cytat:
Tak długi postój we Wrocławiu związany jest tylko i wyłącznie z przepięciem loka z EP09 na siódemke.
Oczywiście. Teraz dodaj jeszcze fakt że marnowanie czasu na wymianę lokomotywy z siódemki na dziewiątkę we Wrocławiu i Krakowie trwa dłużej niż wątpliwy zysk czasowy z jazdy 150 km/h a nie 125 km/h na kilku odcinkach. Czasem zdarza się że z Krakowa do Wrocławia wypuszczą nie EP09 ale EU07. Opóźnienie wtedy nie przekracza 10 minut.
Jeśli chcą być konkurencyjni to przez proteze koniecpolską muszą przeciągnać skład na epoce.
W Lublińcu postój jest jak najbardziej uzasadniony, tam od zawsze zatrzymywały sie ekspresy, poza tym to bardzo duży węzeł kolejowy. Postój w Lublińcu być musi, jeśli ktoś uważa inaczej to naprawde nie ma pojęcia o czym mówi.
Brzeg jak wiadomo jest przelotową stacyjką która mozna przejechac z V ponad 140km/h
Ostatnio zmieniony przez hanys dnia 20-02-2015, 11:24, w całości zmieniany 2 razy
Właściwie w Lublińcu też nie wiem po co te pociągi się nie zatrzymują. Prędzej bym wykasował postoje w Lublińcu a nie w Brzegu. Jeśli to mają być "ekspresy" to na całego panie.
W Lublincu i tak musza zwolnic przez uklad torowy i luk na Czestochowe do chyba 50km/h a przez Brzeg 160 przejedziesz.
Strata czasu mniejsza
Za swoich poczatkow TLK tez tam nie stawaly.
Kombinuja strasznie, miadto wielkosci Brzegu poeinno byc lepiej skomunikowane, ale jakas logika za tym stoi.
A przez Brzeg 160 przejedziesz. Strata czasu mniejsza
Bzdura. W Brzegu jest ograniczenie do 120 km/h.
Cytat:
W Lublincu i tak musza zwolnic przez uklad torowy i luk na Czestochowe do chyba 50km/h
Czyli mieszkańcy Brzegu są gorszą kategorią pasażerów i mają mieć zabrany postój tylko dlatego że ktoś zmodernizował im stację ?
Cytat:
[Lubliniec] poza tym to bardzo duży węzeł kolejowy.
Cytat:
Brzeg jak wiadomo jest przelotową stacyjką która mozna przejechac z V ponad 140km/h
O tej bzdurze z V ponad 140 km/h już się rozprawiliśmy. Teraz pora na sprostowanie kłamstwa o przelotowości Brzegu, gdyż jest to również węzeł kolejowy [Nysa/Prudnik/Kędzierzyn], część pociągów kończy w Brzegu bieg. Jest to w dodatku lokalne centrum integrujące również transport autobusowy i prywatny, siedziba powiatu.
Cytat:
Postój w Lublińcu być musi,
Jakoś w ubiegłym RJ pociągi Wrocław-Kraków się nie zatrzymywały w Lublińcu i nie słyszałem lamentów w tej sprawie, w odróżnieniu od Brzegu gdzie stawała każda TLK-a do Krakowa.
Cytat:
Jeśli chcą być konkurencyjni to przez proteze koniecpolską muszą przeciągnać skład na epoce.
Nie muszą. Epoka to zysk czasowy rzędu kilku minutek.
Hehehe o czym ty piszesz??? Jakie pociągi Wrocław-Kraków nie zatrzymywały sie w Lublińcu w poprzednim RJ?? Przeciez w poprzednim rozkładzie pociągi Wrocław-Kraków przez Lubliniec nie jeździły to niby jak sie tam miały zatrzymac skoro ich tam w ogóle nie było ?
W Lublińcu od zawsze zatrzymują sie wszystkie pociagi.
Stacja w Lublińcu też jest zmodernizowana jednak jej nie da sie przebudowac tak żeby uniknać ograniczenia do 30km/h, jest to poprostu zbyt duży węzeł kolejowy, ostre łuki itp itd.
Brzeg węzłem? A co do za węzeł, trzy kierunki wylotowe, prosze cie.....
Jakie pociągi Wrocław-Kraków nie zatrzymywały sie w Lublińcu w poprzednim RJ??
Żadne pociągi Wrocław-Kraków się nie zatrzymywały w Lublińcu. Jako mieszkaniec Lublińca powinieneś o tym wiedzieć.
Cytat:
Przeciez w poprzednim rozkładzie pociągi Wrocław-Kraków przez Lubliniec nie jeździły to niby jak sie tam miały zatrzymac skoro ich tam w ogóle nie było ?
Dobrze wiem że pociągów Wrocław-Lubliniec-Kraków nie było, dlatego napisałem że się nie zatrzymywały. Przelot pociągu przez miasto bez zatrzymania jest równoważny z tym jakby pociągu w ogóle nie było.
Cytat:
Brzeg węzłem? A co do za węzeł, trzy kierunki wylotowe, prosze cie.....
Ale za to bardzo ruchliwe (no może poza Nysą ale zaświadczam ci że i tam pociągi puste nie jeżdżą).
Ostatnio zmieniony przez Bartuś dnia 20-02-2015, 12:45, w całości zmieniany 2 razy
Nie w tym przypadku, informacje podaną przez ciebie można było źle odczytac. Trzeba było to 'ubrać' w inne słowa.
W poprzednim RJ trwał jeszcze remont protezy koniecpolskiej. Jak wiesz np. z Opola do Lublińca nie jeździło nic.
A co do kończenia biegu pociągów - to to nie ma za bardzo nic do rzeczy.
Wiem, że pociągi Brzeg-Nysa puste nie jeżdżą, jednak brzeski węzeł jest malutki.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum