PKP IC szkoli pracowników z zakresu obsługi osób z niepełnosprawnościami.
Kilka tygodni temu o spółce PKP Intercity zrobiło się głośno przy okazji problemów szefowej PAH Janiny Ochojskiej z dostaniem się na pokład Pendolino. Na odpowiedź ze strony przewoźnika nie trzeba było długo czekać – spółka testuje już nowe rozwiązania, które mają wpłynąć na zwiększenie dostępności dla podróżnych z niepełnosprawnościami.
Jeśli nigdy nie spóźniłeś się na pociąg, bo dwie kondygnacje schodów były przeszkodą nie do pokonania i nie mogłeś dostać się na peron - możliwe, że nie do końca zrozumiesz, o czym jest ten tekst. Ale dotyczy on prawie 5 mln ludzi. Tylu właśnie jest w Polsce niepełnosprawnych.
Niepełnosprawny to dla kolei pasażer nie dający zysku. Powoduje stratę. Jeździ za marną kwotę zamiast ponosić pełną odpłatność. Nie dziwi więc, że IC broni się przed nimi.
Niepełnosprawny to dla kolei pasażer nie dający zysku. Powoduje stratę. Jeździ za marną kwotę zamiast ponosić pełną odpłatność. Nie dziwi więc, że IC broni się przed nimi.
Niepełnosprawny to dla kolei pasażer nie dający zysku. Powoduje stratę. Jeździ za marną kwotę zamiast ponosić pełną odpłatność. Nie dziwi więc, że IC broni się przed nimi.
Mylisz się jeżdzi za pełną kwotę biletu, wszystkie zniżki na przejazd wykupują odpowiednie resorty dla wojska MON dla uczniów MEN itd.
_________________ Nigdy nie kłóć się z Idiotą - najpierw zniży Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem
Niepełnosprawny to dla kolei pasażer nie dający zysku. Powoduje stratę. Jeździ za marną kwotę zamiast ponosić pełną odpłatność. Nie dziwi więc, że IC broni się przed nimi.
W przypadku osób niepełnosprawnych mówmy o ulgach ustawowych. Te są refundowane przez Skarb Państwa, więc przewoźnik nic nie traci. A wręcz przeciwnie - zyskuje! Bo gdyby nie ulgi ustawowe to najdroższe pociągi PKP IC jeździłyby puste. A tak kolejarze mogą liczyć choćby na studentów, których nie byłoby stać na Pendolino, gdyby nie 51% ulgi (49% do biletu dopłacają podatnicy).
Jeśli przewoźnicy na kimś tracą to tracą na wożeniu kolejarzy, ponieważ ulgi kolejarskie (99%, 80%) nie są przewoźnikom przez nikogo refundowane (de facto są to ulgi handlowe dla wybranych)! Ale o tym się nie mówi, bo niewygodnej prawdy nie wolno mówić...
Już na majówkę każdy pociąg Express InterCity Premium zostanie wyposażony w specjalne krzesełko transportowe ułatwiające podróż osobom o ograniczonej mobilności ruchowej.
Ochojska znowu o pendolino: "Nie można było tak od razu?"
Janina Ochojska, założycielka Polskiej Akcji Humanitarnej, poruszająca się o kulach nie mogła w połowie lutego wejść do pociągu Pendolino PKP Intercity. W mediach rozpętała się burza. Dwa dni temu Ochojska znów podróżowała na trasie Kraków - Warszawa - tym razem obyło się bez problemów, o czym ponownie napisała na Twitterze.
"Właśnie wsiadłam do pendolino Kraków - Warszawa. No i nie można było tak od razu?" - napisała 10 maja na Twitterze Janina Ochojska, ilustrując wpis zdjęciem, na którym siedzi na specjalnym krzesełku...
Sąd: Pendolino nie są przystosowane do obsługi niepełnosprawnych.
Bardzo ciekawy wyrok zapadł w sądzie w Katowicach. A dotyczy on obsługi przez pociągi Pendolino osób niepełnosprawnych. Sąd Apelacyjny w Katowicach zajął się apelacją od wyroku Sądu Okręgowego w Częstochowie. Powodowie wnosili o zasądzenie od PKP Intercity kwot po 600 000 zł na rzecz każdego z powodów wraz z ustawowymi odsetkami liczonymi od dnia wniesienia powództwa oraz zasądzenie kosztów procesu z uwagi na, najkrócej rzecz ujmując, nieprzystosowanie pociągów Pendolino do obsługi osób niepełnosprawnych. Kwota ta była zmieniana dwukrotnie z 200.000 i 400.000 zł.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum