Marszałek województwa lubuskiego Elżbieta Polak podpisała dziś porozumienie w sprawie restrukturyzacji Przewozów Regionalnych. Tym samym plan naprawczy popiera dziewięciu właścicieli reprezentujących ponad 60 proc. udziałów w spółce. To kolejny krok przybliżający Przewozy Regionalne do odzyskania płynności finansowej, a w ciągu najbliższych pięciu lat do osiągnięcia trwałej rentowności.
Przewozy Regionalne bliskie uzyskania zgody na restrukturyzację
Marszałek woj. lubuskiego Elżbieta Polak podpisała porozumienie ws. restrukturyzacji Przewozów Regionalnych. Plan naprawczy popiera obecnie dziewięciu właścicieli mających 60,8 proc. udziałów w spółce - poinformowała rzeczniczka Przewozów Regionalnych Sp. z o.o. Marta Milewska.
Według władz spółki podpisanie umowy z samorządem woj. lubuskiego, to kolejny krok przybliżający Przewozy Regionalne do odzyskania płynności finansowej, a w ciągu najbliższych pięciu lat do osiągnięcia trwałej rentowności.
Jest ratunek dla bankrutujących Przewozów Regionalnych, ale pracę straci nawet kilkaset osób. Agencja Rozwoju Przemysłu postawiła taki warunek w zamian za przekazane 750 milionów złotych na restrukturyzację spółki. Jutro ma zostać podpisane porozumienie w tej sprawie - dowiedział się reporter RMF FM.
Będzie restrukturyzacja PR. A także ograniczenie ich pracy eksploatacyjnej.
Jest zgoda marszałków na restrukturyzację Przewozów Regionalnych. Jeśli weźmiemy pod uwagę zadeklarowane na piśmie poparcie marszałka województwa łódzkiego, planowane zmiany w spółce popiera 81,6% jej właścicieli. Wkrótce podpiszą oni z przewoźnikiem 5-letnie umowy, na podstawie których nadal będą wozić pasażerów.
Podpisane dziś w MIR porozumienie spółki Przewozy Regionalne z 12. marszałkami wojewódzkimi dało zielone światło dla restrukturyzacji przewoźnika. Z projektu wyłamują się jeszcze trzy samorządy, a zdaniem szefa PR najtrudniej będzie się porozumieć z władzami Dolnego Śląska.
Nie ma restrukturyzacji? Źle. Jest restrukturyzacja? Jeszcze gorzej. Co się uśmiać można, to tylko w Polsce
Tomek-Gliwice -Usunięty- Gość
Wysłany: 27-02-2015, 12:52
Hapek jeśli dla ciebie restrukturyzacja to brak osobowych międzywojewódzkichi likwidacja pociągów oraz odcinanie coraz większej liczby miast i miasteczek, to gratuluję. Nie wspominam o rozbicu taryfowym sic!
„Największy przewoźnik kolejowy uratowany”, „Będzie ratunek dla Przewozów Regionalnych?”, „Przewozy Regionalne odratowane” – tak media komentowały wyrażenie zgody przez marszałków większości województw na to, by na udziały w spółce Przewozy Regionalne zostały przejęte przez Agencję Rozwoju Przemysłu. Plan ten bywa określany mianem ponownej nacjonalizacji przewoźnika. Ta „nacjonalizacja” w rzeczywistości stanowi otwarcie furtki dla prywatyzacji, którą poprzedzić mają cięcia połączeń i zwolnienia pracowników.
Linki Victorii dobitnie potwierdzają to o czym wspominałem powyżej.
Myślę że od rozkładu jazdy 2015/2016 rozpocznie się tzw. ostateczna rzeź niewiniątek.-zwanych pociągami Regio (szczególnie tych które łączą dwa województwa)
Już na niektórych odcinkach jeździ zaledwie po kilka pociagów.(np. międzywojewódzkich Wrocław-Zielona Góra, Kielce-Kraków) Jeśli mają nastąpić cięcia o 24% sic! to np. z 6 pociagów zostaną 4-y.... i jak to będzie miało przyciągnąć pasażerów>>? Przecież ludzie którzy regularnie jeżdżą do pracy i do szkoły, zostaną pozbawieni dojazdu albo będą czekac po kilka godzin na powrót(jeśli na jakiejś linii w ogóle coś zostanie) Bo myślę że na Podkarpaciu to zostaną tylko niedobitki Rzeszów-Przemyśl i Rzeszów-Rzeszów Jasionka. No bo przecież najważniejsze żeby ludzie latali samolotami a nie jeździli pociągami. (pasażer lotniczy wazniejszy i można dziesiątki milionów dopłacac do startujących samolotów) W Małopolsce to pewnie kamień na kamieniu się nie ostanie, no bo jaki jest sens w ogóle puszczać pociągi Regio Katowice-Kraków>? Zostaną tylko Koleje Małopolskie do Wieliczki i do Balic. Resztę sie zaora.... a E-30 Katowice-Kraków i Kraków -Rzeszów to przed 2020 nie skończą remontować.
2016-2017 nastąpi całkowita likwidacja pociagów REGIO na wielu odcinkach, zobaczycie...będzie cudowne wygaszanie popytu. Ja już rozglądam sie za samochodem.
IR-BOLKO zostanie zlikwidowany od grudnia 2015... . Połowa osobówek Gliwice-Opole Gliwice- Kedzierzyn zostanie zlikwidowana od grudnia 2015. Bardzo mnie to śmieszy jak rozpoczęli u mnie remont dworca (Gliwice), bo po jego zakończeniu będzie już tylko pociagów ubywać. Zostaną tylko Koleje Śląskie i kilka niedobitków Regio + kilka TLK-a..... Ja przesiadam się do samochodu w tym roku. ZA niedługo to będzie jedyna alternatywa...
Wreszcie jest szansa na likwidację tej zbędnej spółki (w obecnej sytuacji). Toż to bezczelność żeby naczelnicy w Centrali PR pobierali co miesiąc ponad 5 tysięcy do ręki. Zadłużenie liczone w miliardach a to zasmarkane towarzystwo sobie pozwala na koszt podatnika.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum