Wysłany: 15-01-2015, 14:08 Pesa ma problem ze zdobyciem homologacji
Pesa miała podbić Niemcy, a ma problem podobny do producenta Pendolino
Pesa stoi przed niemieckim szlabanem - pisze "Puls Biznesu". Bydgoska fabryka pociągów ma problem ze zdobyciem homologacji dla dwunastu spalinowych składów, mających wozić pasażerów za zachodnią granicą. Od tego zależy podbój niemieckiego rynku.
Podobny problem miał niegdyś Alstom, który dostarczył pociągi Pendolino dla PKP Intercity. Sprzedaż składów w obcym kraju oznacza konieczność przejścia procedury homologacji.
Widzę , ze co niektórzy niemieccy "entuzjaści' kolei to podobne "mongoły" jak co niektórzy polscy mikole ( chodzi o ten brak skrajni). Miało być tak pięknie a wychodzi jak zawsze ?
Coś w tym chyba jest, Pesa właśnie wtopiła z Netinerą:
Pesa nie dostarczy pociągów do Netinery
Jak dowiedział się „Rynek Kolejowy”, pociągi Pesa Link nie obsłużą połączeń Oberpfalztbahn w Niemczech. Netinera zrezygnowała z polskiego producenta ze względu na wydłużający się proces dopuszczenia taboru do eksploatacji.
Tzn. oni nie tyle chcą dopuszczeń (bo Linki ich nie mają i szybko nie zdobędą), co ulżyć znajomym w potrzebie. I to za duże pieniądze. Przecież to nie ich tylko podatnika...
Lider naszego rynku taborowego przeżywa największy kryzys w historii. 12 spalinowych pociągów pasażerskich Link, które od trzech miesięcy powinny jeździć po niemieckich torach, stoi w zakładzie w Bydgoszczy.
Beatrice aka roznica miedzy Link dlja Niemcow i klase 844 exportowane z Bydgosczi do Czech? Przeciw czeska Pesa miala jezdzic na transgraniczne linije Sebnitz - Rumburk i Niemci skasowali i przeslali Desiro 642. Jezeli tak stalo sie w Czechach to niekogo nieinteresuje. Jezeli staje sie Pomiedzi Niemcami i Polsce to juz zle?
[ Dodano: 14-03-2015, 01:29 ]
Mam pytanko co bende dalej s Alstom Lint41 ktore sa gotowe i Niemci juz go niechca? Bede jezdzic w Polsce?
Pociągi Pesy pojadą w Niemczech. Polski producent ma wreszcie homologację na swoje zespoły trakcyjne.
Olbrzymi kontrakt Pesy z niemieckimi kolejami nieoczekiwanie był też olbrzymim problemem. Na szczęście wszystko zmierza do szczęśliwego zakończenia - Linki z Bydgoszczy dostały homologację Niemieckiego Urzędu Transportu Kolejowego.
Upaństwowiona Pesa uratowała część kontraktu dla Deutsche Bahn.
Prestiżowy kontrakt Pesy dla Deutsche Bahn uda się w części zrealizować. Zlecenie uratowały nowe wielomilionowe kredyty od państwowych banków – m.in. PKO BP oraz przejęcie firmy przez Polski Fundusz Rozwoju.
W Dortmundzie, w regionalnej bazie Deutsche Bahn, odbyła się dziś uroczysta prezentacja spalinowego pociągu Link, wyprodukowanego przez bydgoską Pesę. To element zamówienia dla kolei regionalnych w Niemczech. Realizacja kontraktu odbywa się jednak z blisko dwuletnim opóźnieniem.
Kolejne pojazdy firmy PESA z podwójną homologacją. Mogą jeździć z Niemiec do Polski.
Wyprodukowane przez PESA Bydgoszcz dla niemieckiego przewoźnika NEB spalinowe pojazdy LINK 600-20 uzyskały podwójną homologację. Dzięki temu mogą bez przeszkód być wykorzystywane w ruchu transgranicznym.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum